Uppföljare till Max Payne på gång?

Robot
Medlem
Uppföljare till Max Payne på gång?

fan va lamt.. det kom ju först till pc era förrädare.

Medlem

Tror dock inte att du behöver oroa dig, SWEBarb, precis som det står i nyheten PC lär ju få ta del av godheten förr eller senare, även om det kanske dröjjer 6-12 månader eller så.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fan va lamt.. det kom ju först till pc era förrädare.

Precis!

Varför överger alla PC'en ? Buhuhuhu!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Skulle vara kul med ett nytt Max Payne


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

wohooo!!!
Äntligen!
Väntade på detta

Medlem

Kasst att det är konsollansering först. Men får hoppas att spelet blir bra då Remedy inte jobbar med det, fast det är ju Rockstar vi snackar om.

Medlem

Gööööööttt!!

Medlem

ett måste ha. Får inskaffa en konsol om det mot förmodan inte kommer till pc

Medlem

Men för helvete era PC fanboys, lägg ner!
Visst, jag måste hålla med att jag ser Max Payne som ett PC spel, men fan va tjatigt det börjar bli med "PC FTW" skitsnacket. Acceptera det bara...

Back to topic~
Hade för mig att ett nytt Max Payne blev bekräftat av Rockstars länge sen? Kanske bara var jag som läste fel och råkade tolka det som bekräftat.. antagligen rykten då. Nåväl! Ser fram imot det, självklart på PC eftersom jag spelat de andra spelen på PC, men det beror ju på system kraven för min del. :x

Inaktiv

Sett Shoot em up ? Max Payne vibbar till tusen ^^

Medlem

Suck...rockstar, då blir det bajskaka av det.
MEN, kul med ett till Max Payne!


signatur

Tempus fugit.

Så klart, stod ju i efterntexten i Max payne 2 att det skulle komma en uppföljare

Medlem

Hur kan folk fortfarande vara förvånade och förargade över att spel kommer till konsoller. Det är ju tyvärr så att marknaden ligger där. Skit samma var spelet råkar ha sina grunder...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Men för helvete era PC fanboys, lägg ner!
Visst, jag måste hålla med att jag ser Max Payne som ett PC spel, men fan va tjatigt det börjar bli med "PC FTW" skitsnacket. Acceptera det bara...

Back to topic~
Hade för mig att ett nytt Max Payne blev bekräftat av Rockstars länge sen? Kanske bara var jag som läste fel och råkade tolka det som bekräftat.. antagligen rykten då. Nåväl! Ser fram imot det, självklart på PC eftersom jag spelat de andra spelen på PC, men det beror ju på system kraven för min del. :x

Ska VI lägga ner som fick spelet först och får vänta på en uppföljare? Ska VI lägga ner med PC när den har grymt mycket mer potential än vad en jävla konsol har? Bojkottar förövrigt konsol.. Att det är svårare att piratkopiera spel är skitsnack, lika simpelt som till PC! Det kommer alltid lösningar på allt.. Sånt är livet!

Medlem

Ett till max payne spel nice nu vart jag assugen att spela igenom 1 o 2an igen =P Dock buuuuu till att inte släppa det till pc samtidigt.

Medlem

Även om jag älskar Rockstars spel så blir det lite vänta och se med det här, då Remedy verkar inte ha något med spelet att göra.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Ska VI lägga ner som fick spelet först och får vänta på en uppföljare? Ska VI lägga ner med PC när den har grymt mycket mer potential än vad en jävla konsol har? Bojkottar förövrigt konsol.. Att det är svårare att piratkopiera spel är skitsnack, lika simpelt som till PC! Det kommer alltid lösningar på allt.. Sånt är livet!


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Luciphear:

Men för helvete era PC fanboys, lägg ner!
Visst, jag måste hålla med att jag ser Max Payne som ett PC spel, men fan va tjatigt det börjar bli med "PC FTW" skitsnacket. Acceptera det bara...

Back to topic~
Hade för mig att ett nytt Max Payne blev bekräftat av Rockstars länge sen? Kanske bara var jag som läste fel och råkade tolka det som bekräftat.. antagligen rykten då. Nåväl! Ser fram imot det, självklart på PC eftersom jag spelat de andra spelen på PC, men det beror ju på system kraven för min del. :x

Ska VI lägga ner som fick spelet först och får vänta på en uppföljare? Ska VI lägga ner med PC när den har grymt mycket mer potential än vad en jävla konsol har? Bojkottar förövrigt konsol.. Att det är svårare att piratkopiera spel är skitsnack, lika simpelt som till PC! Det kommer alltid lösningar på allt.. Sånt är livet!

sure lätt o piratkopiera till ps3, löjlig inställning du har, bara du som förlora på det eftersom medparten av alla nya spel kommer till konsol enbart (eller först och sen en kass portning till pc.

men visst, du kan sitta där vid din lilla 20tum skärm o lira CS, medans vi andra dricker öl o lira coop via internet i soffan.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Avstängd

Hoppas hoppas hoppas... Max Payne är så grymt kul.

Medlem

Konsollerna är ju inte så dyra längre... Lätt en Xbox 360 bara för Battlefield Bad company! LÄTT:) Max Payne är också rätt soft

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

...löjlig inställning du har...

men visst, du kan sitta där vid din lilla 20tum skärm o lira CS, medans vi andra dricker öl o lira coop via internet i soffan.

Wait, wut?

Å andra sidan så är det jävligt kasst att de inte kommer släppa det först till PC, däremot kommer det vara mycket bättre till PC pga kontrollerna, om nu inte rockstar blir komplett dumma i huvudet och gör en dålig port.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Luciphear:

Men för helvete era PC fanboys, lägg ner!
Visst, jag måste hålla med att jag ser Max Payne som ett PC spel, men fan va tjatigt det börjar bli med "PC FTW" skitsnacket. Acceptera det bara...

Back to topic~
Hade för mig att ett nytt Max Payne blev bekräftat av Rockstars länge sen? Kanske bara var jag som läste fel och råkade tolka det som bekräftat.. antagligen rykten då. Nåväl! Ser fram imot det, självklart på PC eftersom jag spelat de andra spelen på PC, men det beror ju på system kraven för min del. :x

Ska VI lägga ner som fick spelet först och får vänta på en uppföljare? Ska VI lägga ner med PC när den har grymt mycket mer potential än vad en jävla konsol har? Bojkottar förövrigt konsol.. Att det är svårare att piratkopiera spel är skitsnack, lika simpelt som till PC! Det kommer alltid lösningar på allt.. Sånt är livet!

sure lätt o piratkopiera till ps3, löjlig inställning du har, bara du som förlora på det eftersom medparten av alla nya spel kommer till konsol enbart (eller först och sen en kass portning till pc.

men visst, du kan sitta där vid din lilla 20tum skärm o lira CS, medans vi andra dricker öl o lira coop via internet i soffan.

Men suck.. jag hade spelat konsol också.. om det inte var ett måste att ha en handkontroll med 4 knappar som gör allt.. spamma x för att hoppa ducka och slå ihjäl fiender "long story short" konsol spel är för simpla och tråkiga, man kan inte ha för många vapen för då måsta man bläddra igenom dem(för få knappar). Eftersom man måste aima med en värdelös handkontroll så har alla fps spel antingen en rejäl spridning(alla vapen är shotguns ffs) eller autoaim.

Så bara håll käften och sluta gnälla på att folk är sura över bytet från en bra platform med stora möjligheter till en väldigt begränsad platform.

Detta betyder inte att det inte går att göra bra spel som passar till konsol men det är helt klart mycket svårt eller omöjligt att göra varjationsrika och snabba fps eller strategispel till konsol. Ex: starcraft, Q3.

Medlem

JÄVLA c* företag! Jävla idioter! imbeciler! Då har jag inget annat att säga än det jag sa till det här andra mongo företaget som inte skulle släppa sitt spel till PC utan bara till konsoll! DRA ÅT HELVETE!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Inaktiv

Det finns inget officiellt sagt om uppföljare till Max Payne. Så innan man fått höra från de som publicerar spelet så är det inte säkert att det blir först till konsoll, det är bara spekulation.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Hur kan folk fortfarande vara förvånade och förargade över att spel kommer till konsoller. Det är ju tyvärr så att marknaden ligger där. Skit samma var spelet råkar ha sina grunder...

Förvånad, nej. Förargad, ja. Har man PC'n som sin primära spelmaskin så är det inte så konstigt om man blir lite purken när man måste vänta på ett spel som släpps till konsoll först. Detta oavsett hur "marknaden" råkar se ut.

Vad Max Payne beträffar så ser jag gärna ett nytt spel (på PC givetvis ) i serien men avstår från några spontana glädjeyttringar tills mer information finns tillgänglig.

Medlem

pc har potential ja, om man uppgraderar den för massa tusen varje år, om inte oftare. Vem fan ställer upp på sånt? Speciellt när spelen som framkallar det är värdelösa (crysis) t.ex

Inaktiv
Skrivet av phobic:

pc har potential ja, om man uppgraderar den för massa tusen varje år, om inte oftare. Vem fan ställer upp på sånt? Speciellt när spelen som framkallar det är värdelösa (crysis) t.ex

min dator kostade ~15000 kr som ny (är över 2 år gammal med en uptime på över 500 dagar) klarar lira crysis.. så det är inte så dyrt som alla påstår.

konsol kostar ~7000 kr med alla extrasaker som man måste ha + alla spel kostar 200 kr mer och sjunker i pris med lägre hastighet.
sen om man inte har en tv så måste man ha det också.. +5000-15000 kr där

Medlem

Ta det lite lungt allihopa, känns som man sitter tre centimeter från en flamewar majbrasa. Som Buio säger så är det spekulation tills Rockstar går ut med det officiellt. Och även då kan saker ändras med tiden.

Var man föredrar att spela, vare sig det är framför datorn eller konsol så är det segt när någon av de plattformarnas versioner skjuts fram. Hade konsolversionen haft en senare lansering så hade det antagligen varit en hel del konsolspelare som sagt att det var dåligt.

Skriv svar