Medlem
PSU temperatur

Tjo.

Undrar om det finns något bra program för att hålla koll på sin PSU?
Burken har haft förmågan att boota om efter flera timmars spelande nu i sommarvärmen, och vare sig SpeedFan eller MBM5 tycket att något annat har hög temp.
Då utluften från mitt PSU är väldigt varm, så tror jag att det är just den som inte mäktar med ordentligt i värmen.
Lurar även på att sätta en 80mm fläkt som suger in luft ovanför mitt PSU-insug. Bra eller dåligt?
Tacksam för svar.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

testat sisoft sandra?

edit: mitt nätagg ligger på 40 grader

Inaktiv

eftersom alla nätagg använder tempkontrollerande fläktar är det inget problem. tillverkaren har koll på vad sakerna klarar.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

eftersom alla nätagg använder tempkontrollerande fläktar är det inget problem. tillverkaren har koll på vad sakerna klarar.

"alla" är väl att ta i?

Inaktiv

njae, inte eg.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Mitt nättagg har då ingen tempkontrollerad fläkt utan den/dom är manuell.

Medlem

Vad har du för nätagg?

Inaktiv
Skrivet av meskalin:

Mitt nättagg har då ingen tempkontrollerad fläkt utan den/dom är manuell.

jo ALLA har en temperaturkontrollerad fläkt såå

Inaktiv

ok, det finns faktiskt vissa kassa sk entusiastprodukter som av någon fullständigt hjärndöd anledning bestämt sig för att låta fjortisar med kli i fingrarna pippa på saker de inte har minsta möjlighet att begripa och kontrollera ens på ett ytligt plan.

äger man ett sådant vet man om det. äger man en dator som är tio år gammal och inte har tempreglerad fläkt är man inte här och frågar.
därav mitt något kategoriska svar. att prata om undantag som inte på minsta vis är relevanta skulle bara förvirra. ska vi skippa sarkasmerna och spydigheterna tills det getts anledning, eller är du fortfarande putt för sibagrejjen? :-?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av Jinx:

testat sisoft sandra?

Hm, hittar inget där vad gäller test/koll av PSU...
Orkar du förklara vart jag ska kolla?

Btw, nätagget i fråga är: Tagan i-Xeye TG420-U02 420W

Har just nu en fläkt som blåser in luft, strax ovanför PSU-insuget i burken.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Ett sådant nätagg har tempstyrd fläkt iaf.

Inaktiv

Står datorn väldigt inklämd nånstans så den inte kan bli av med varmluften ordentligt? Om du har insugsfläktar så se till så det finns lite utrymme för dom också. Om du inte har insugsfläktar däremot så kan det ju vara just det som är problemet, då nätagget tar luft inifrån lådan för att kyla sig så står o faller kyleffekten helt på lufttemperaturen inne i lådan.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

1
Skriv svar