Nostalgi i spelrummet

Medlem
Nostalgi i spelrummet

Idag bestämde jag mig för att ta tag i ett projekt som legat på is en tid. Det hela gick ut på att få upp alla retrokonsoler jag har i min ägo så att jag kan sätta mig och spela när jag känner för det utan att behöva plocka fram dem och dra kablar varje gång. Följande bild vittnar om resultatet:

Uppställt, inkopplat och redo att användas.

Uppifrån vänster: Mastersystem, Mega Drive 2 + MegaCD, N64, NES, Super NES, Dreamcast, Playstation, Gamecube och slutligen en PS2 stående vid sidan om. Kabeldragningen var inte helt enkel men jag fick ihop det hyffsat bra. Lådan som kan skymtas till vänster huserar en del av kablaget. Den svarta kontakten som hänger ut genom hålet används för att växla mellan vissa av maskinerna som är anslutna med vanlig antennkabel.

Fler bilder:

På bordet ovanför konsolerna står en Commodore 64.

Bärbar nostalgi: Sega Game Gear och Atari Lynx.

Vad vore alla dessa apparater utan spel?

#blogg

Medlem
Nostalgi i spelrummet

Wow.. Inte lite stuff du hade där.. Fin hylla ^^

Medlem

Nu blir man fan avundsjuk:) Riktigt fin samling där.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Sicken nostalgi samling. Har fortfarande kvar två gamegears här hemma, sjukt stora och klumpiga som suger åt sig batteri. Men wtf, Lynx är större?

Medlem

Riktigt fin samling, du råkar inte ha en Timex Sinclair 1000, det var min första speldator...

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Men wtf, Lynx är större?

Ja, den är abnorm. På gränsen till bärbar.

Skrivet av depthless:

Riktigt fin samling, du råkar inte ha en Timex Sinclair 1000, det var min första speldator...

Tyvärr inte. C64:an på bilden plus en till fast i "brödrost"-modellen är de enda gamla datorer jag har förutom några gamla PC och en Compis.

Medlem

om ändå jag hade en så stor hylla att ha spel i


signatur

Rawr

Medlem

mycket fin samling


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar