Grafikkortet kraschar

Medlem
Grafikkortet kraschar

Tjo!

Spelade WoW i maximerat fönster och bilden har i princip stannat upp vid 2 tillfällen efter en stunds spelande. Den hoppar fram nån frame om jag trycker på windows knappen ett par ggr.

Första gången detta hände så dog bilden helt efter en stund och var tvungen att reboota datorn, varav ett felmeddelande kom upp när jag kom in i windows igen. Nåt signalfel med grafikkortet.

Har Everest och såg att mitt X700 PRO 256MB låg på 68-72 grader när jag spelade. När "grafikkraschen" skedde la den sig i viloläge igen, på runt 52 grader, och inget kunde i princip göras, reboot igen.

Är grafikkortet kraj eller PCIEx16 platsen? Har fina fläktar och resten av grejorna är på en acceptabel värmenivå.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Hmm vad har du för rumstemperatur? Du får vänta tills nomitsoya eller vad han heter han kan säkert felet!!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

haha, tommy nolimitsoya fz's konung som kan allt deltar alltid i svåra situationer


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

Hehe joo han gör ju det han är jädrigt skillad på hårdvara må jag säga:)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar