Se Viking: Battle For Asgard-introt

Robot
Medlem
Se Viking: Battle For Asgard-introt

ODIN BIDS US PACE!

Medlem

Tja... Det var ett litet tråkigt intro tyckte jag. Bättre har man sett.

Inaktiv

Ja, det var inte speciellt bra intro. Särskilt skumt var slutdelen utan berättarröst. Antar att man kanske tar vid med spelet där videon slutar?

Bra berättarröst dock, och bonus för autentiskt utseende på vikingar (förutom hjälten då kanske).

Skrivet av Buio:

Ja, det var inte speciellt bra intro. Särskilt skumt var slutdelen utan berättarröst. Antar att man kanske tar vid med spelet där videon slutar?

Bra berättarröst dock, och bonus för autentiskt utseende på vikingar (förutom hjälten då kanske).

Hur vet du hur vikingar såg ut lol?


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Buio:

Ja, det var inte speciellt bra intro. Särskilt skumt var slutdelen utan berättarröst. Antar att man kanske tar vid med spelet där videon slutar?

Bra berättarröst dock, och bonus för autentiskt utseende på vikingar (förutom hjälten då kanske).

Hur vet du hur vikingar såg ut lol?

Ja de flesta av oss har väl läst om vikingatiden och att uppmålningen av hur vikibgarna såg ut inte riktigt stämmer överens med verkligheten. Det finns ju rätt mycket bevarat från den tiden. Så hur de såg ut är man ju rätt säker på... och vikingahjälmar med horn fanns det ju inte. för att ta ett exempel...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Hur vet du hur vikingar såg ut lol?

Jag vet inte, jag kanske gick i skolan och lärde mig nåt?

I de många filmer och andra spel så har man inte försökt att utgå från historiska data som finns. Framförallt så finns ju rustningar, vapen, båtar, bostäder och annat funna.

Många av de falska beskrivningarna kommer från kristna som hittade på saker om de hemska hedningarna från norr.

Medlem
Medlem

Nu blev man mer sugen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jag tycker att filmen var annorlunda, därmed fräck. Jag gillar udda saker och det här tycker jag var bättre en andra intron där grafiken är så bra som möjligt.
De har dock inte lyckats fånga en speciellt bra nordisk dialekt på rösterna.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Var det bara som jag tyckte eller var det inte Patrick Stewart (mer känd som Captain Jean-Luc Picard från Star Trek TNG eller Prof. Xavier i X-Men filmerna) som gjorde berättarrösten?

Han har ju lånat ut sin röst till spel förr. Han gjorde ju Kejsarens röst i Oblivion t.ex.

Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Buio:

Ja, det var inte speciellt bra intro. Särskilt skumt var slutdelen utan berättarröst. Antar att man kanske tar vid med spelet där videon slutar?

Bra berättarröst dock, och bonus för autentiskt utseende på vikingar (förutom hjälten då kanske).

Hur vet du hur vikingar såg ut lol?

Ja de flesta av oss har väl läst om vikingatiden och att uppmålningen av hur vikibgarna såg ut inte riktigt stämmer överens med verkligheten. Det finns ju rätt mycket bevarat från den tiden. Så hur de såg ut är man ju rätt säker på... och vikingahjälmar med horn fanns det ju inte. för att ta ett exempel...

Tja vissa Svenska vikingar som bosatte sig runt Kiev hade ibland horn på sköldar och nån enstaka på hjälmar/huvudbonader etc. Såg dock säkert inte ut som den glorifierade hollywood stilens bild av vikingar ;).
De vikingar som färdades i västerled hade mer tillgång till tillfångataget vapen/rustning med bättre skydd och bättre metaller. De använde ju de som man kom över helt enkelt.


signatur
Inaktiv

Eftersom det är release mars 2008 kanske en demo ploppar upp på marketplace också. Eller kommer det ingen demo? Har inte sett något om det.

Här är en preview på IGN för några dagar sen med en del intressant info:
http://xbox360.ign.com/articles/857/857646p1.html

Inaktiv

Och här är en annan trailer:
http://www.gametrailers.com/player/31911.html

Lite mer bombastisk.

1
Skriv svar