Inaktiv
SLI

Hej... Jag installerade nya drivisar för nån timme sen och när jag kom in i windows så kom det upp en ruta där det stod nåt med SLI rendering... Då blev jag lite sugen på att fixa SLI... Är det dyrt eller? Man måste väl ha ett nytt moderkort då och ett nytt grafikkort? Jag har nåt gammalt Msi AMD Athlon moderkort och ett Geforce 6600 LE 128 MB grafikkort.

Inaktiv

Happ.. Skit i det då.. Undrade bara vad man skulle köpa för grafikkort och sånt men tydligen är det så ny teknik så ingen vet eller också är det av andra själ.

Inaktiv
Skrivet av Guzilla:

Happ.. Skit i det då.. Undrade bara vad man skulle köpa för grafikkort och sånt men tydligen är det så ny teknik så ingen vet eller också är det av andra själ.

Du kanske borde ge folk lite tid att svara innan du hoppar på alla?

Men tror inte folk blir speciellt sugna på att vara nu när du skriver som du gör.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

Gav folket typ 9 timmar men ändå. Jag har hittat vad jag letade efter. Nforce4 A8N-SLI Deluxe moderkort och ett Geforce 7900 GT 256 MB grafikkort. Jag brukar hoppa på folk som ett hungrigt lejon... Det är därför jag är så patetisk och ensam

Medlem

Köp 2 st 7900 gt(5500) eller lite äldre men som fortfarande ger jädrigt bra prestanda 2st 6800 gt(3000) och sen ett asus a8n32 sli deluxe(1700 sek) Sen får du nog skriva upp lite mer specifikationer på din dator om du ska ha tips från folk för det är möjligt att du får byta minnen och processor också


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Hade tänkt mig att bygga en helt ny dator... AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz / 1024 KB och 2x 1024 MB DDR2 RAM minnen och moderkortet som jag nämnde och grafikkortet.. Tror dock inte att det blir två grafikkort.. Får kanske ta och köpa det till jul... Vill inte lägga ner mer än 10 lakan på kalaset.

Inaktiv
Skrivet av Guzilla:

Gav folket typ 9 timmar men ändå. Jag har hittat vad jag letade efter. Nforce4 A8N-SLI Deluxe moderkort och ett Geforce 7900 GT 256 MB grafikkort. Jag brukar hoppa på folk som ett hungrigt lejon... Det är därför jag är så patetisk och ensam

Brukar inte vara så mycket folk ute och svara på frågor på morgonen i detta forum. Dom är väll morgon trötta?

Angående gfx-kort så tycker jag 7900GT låter som det bästa alternativet. Mycket prisvärt kort.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

observera att du bara kan använda DDR2 på AM2 platformen.

Edit: Ska kanske tillägga att anledningen till att jag reagerar är att 3700+ inte finns till AM2.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv

AM2? Jag är inte så jätte haj när det gäller datorer eller rättare sagt namn på datorers innehåll..

Medlem

Am2 är amd's nya sockel dom använder ddr2 minnen på dom moderkorten


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Är det någon som vet om man kan bli av med SLI-rutan som kommer upp varje gång Windows XP startar? Om man bara har ett kort och inte vill sätta i ett till så vore det skönt att slippa rutan som hela tiden kommer upp.

Medlem
Skrivet av Johan:

Är det någon som vet om man kan bli av med SLI-rutan som kommer upp varje gång Windows XP startar? Om man bara har ett kort och inte vill sätta i ett till så vore det skönt att slippa rutan som hela tiden kommer upp.

Heh, jag har samma eländiga ruta vid varje boot, så även jag blir tacksam om någon har lösningen.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

danke schön


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

1
Skriv svar