Spelgalan 2008 - vinnarna

Robot
Inaktiv
Spelgalan 2008 - vinnarna

Nice

Inaktiv

Håller med om vinnarna

Medlem

Storslam för WiC, kul! Bra jobbat! Håller med om listan helt och hållet!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Super Mario Galaxy bara fortsätter att vinna årets spel. Iofs är det helt otroligt kul.

Medlem

En lista som jag för en gångs skull kan hålla med om hela vägen. Stort grattis Massive !


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

mass effect woho

Medlem

trevligt att även Okami vinner priser, även om det var i en genre med inte ett allt förstort motstånd

Inaktiv

Nej nu blir jag helt rörd vilka vinnare!!!

Medlem

WOHO!!!:D glad att inte crysis är med!
cod4 <3
world in conflict<3
och alla andra:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Crytek´s Crysis vann inget va? vilke besvikelse för dom att COD 4 skulle vinna nåt var ju nästan givet

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Super Mario Galaxy bara fortsätter att vinna årets spel. Iofs är det helt otroligt kul.

Det verkar dock inte sälja så bra, ser det aldrig på listorna (möjligtvis i Japan, men de har så dålig smak att det inte räknas), skumt.. Trodde det skulle toppa listan typ iaf fram till sommaren.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Trevligt, trevligt.
Bra jobbat

Medlem

World in Conflict tar fyra titlar


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Har alla dom som utnämner World in Conflict till årets strategispel ens testat SupCom? World in Conflict var ett småkul taktiskt actionspel med lite snygga effekter, men som strategispel ligger det ljusår efter SupCom.

Ju lättare desto bättre är väl det som gäller antar jag...

Medlem

SupCom kom väl inte förra året så det det är väl inte direkt aktuellt för årets spel 2007. Sen är WiC enkelt att komma in i men det har en del djup för den som vill lira det mer.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Riktigt bra lista!

Inaktiv

hahah Call of Duty! bland mina favoriter

Medlem
Skrivet av Verity:

Har alla dom som utnämner World in Conflict till årets strategispel ens testat SupCom? World in Conflict var ett småkul taktiskt actionspel med lite snygga effekter, men som strategispel ligger det ljusår efter SupCom.

Ju lättare desto bättre är väl det som gäller antar jag...

Det är ju två helt olika slags RTS, olika skala, olika moment olika svårigheter...

Supreme Commander är klart mer strategiskt, det kan jag hålla med om men det tilltalar inte alla. Bara för det finns fler enheter blir det inte bättre på något sätt, macro-management och micro-mangement är två helt olika skolor.

Det WiC lyckas med som jag inte upplevt i något tidigare RTS är att föra in lag och verkligen kräva att spelarna samarbetar för att det skall gå bra.
Dom har även helt strukit basbyggandet vilket merför att man kan spela en match på 20 minuter, något som är stört omöjligt i dom flesta andra RTS, framförallt i Supreme Commander.

Jag har testat Supreme Commander och det var verkligen inte ett spel för mig, jag vet många som gillar det men spelet i sig är inte ett så stort steg framåt för RTS-genren som WiC är i mina ögon och jag tror många håller med mig!


signatur
Inaktiv

Mycket bra lista. Håller helt med.

Skrivet av LocSin:
Skrivet av Zerpent:

Super Mario Galaxy bara fortsätter att vinna årets spel. Iofs är det helt otroligt kul.

Det verkar dock inte sälja så bra, ser det aldrig på listorna (möjligtvis i Japan, men de har så dålig smak att det inte räknas), skumt.. Trodde det skulle toppa listan typ iaf fram till sommaren.

Jag har också noterat att det inte verkar ha sålt så bra som spelet förtjänar men en möjlig orsak till detta kan vara att det varit slutsålt väldigt länge enligt Bergsala:

"Begränsningen verkar fortfarande ligga i att få tag i produkter från Japan. Bergsala hinner inte levererar vare sig Wii eller DS i samma takt som kunderna vill köpa. Det samma gäller en del spel. Till exempel har Mario Galaxy, som utsågs till Årets spel på spelgalan igår, varit helt slutsålt ända till den här veckan då en ny last kommit till Sverige. "

http://www.idg.se/2.1085/1.150310

Medlem
Skrivet av Wardancer:

SupCom kom väl inte förra året så det det är väl inte direkt aktuellt för årets spel 2007. Sen är WiC enkelt att komma in i men det har en del djup för den som vill lira det mer.

Meh,verkar mest vara att använda special attackerna snabbare än fienden som gäller...
SupCom kom i början av 2007 förresten.

Edit:

Citat:

Dom har även helt strukit basbyggandet vilket merför att man kan spela en match på 20 minuter, något som är stört omöjligt i dom flesta andra RTS, framförallt i Supreme Commander.

Det är mycket möjligt att köra en SupCom match på 20 minuter,brukar inte ta längre på dom små banorna.

Medlem

Bra lista.

WiC ftw.

Medlem
Skrivet av fegis:
Skrivet av Verity:

Har alla dom som utnämner World in Conflict till årets strategispel ens testat SupCom? World in Conflict var ett småkul taktiskt actionspel med lite snygga effekter, men som strategispel ligger det ljusår efter SupCom.

Ju lättare desto bättre är väl det som gäller antar jag...

Det är ju två helt olika slags RTS, olika skala, olika moment olika svårigheter...

Supreme Commander är klart mer strategiskt, det kan jag hålla med om men det tilltalar inte alla. Bara för det finns fler enheter blir det inte bättre på något sätt, macro-management och micro-mangement är två helt olika skolor.

Det WiC lyckas med som jag inte upplevt i något tidigare RTS är att föra in lag och verkligen kräva att spelarna samarbetar för att det skall gå bra.
Dom har även helt strukit basbyggandet vilket merför att man kan spela en match på 20 minuter, något som är stört omöjligt i dom flesta andra RTS, framförallt i Supreme Commander.

Jag har testat Supreme Commander och det var verkligen inte ett spel för mig, jag vet många som gillar det men spelet i sig är inte ett så stort steg framåt för RTS-genren som WiC är i mina ögon och jag tror många håller med mig!

Ja, det som WiC verkligen lyckas bra med är att tvinga fram lagsamarbete vilket är mycket positivt i mina ögon. Men i övrigt fungerar det som dom flesta andra rts:n fast med det basbyggande elementet borttaget. I min mening handlar inte strategi om att beordra sin helikopter att avfyra missiler så fort man ser en fiende.
Jag kan visserligen förstå att vissa föredrar det, men när man ska utse årets strategispel så borde det väl ändå vara just strategin som ska ligga i fokus?

Normalt tar en 1vs1 SupCom FA match 10-20min där matcher under 10min inte alls är ovanligt.

Medlem

Ganska standardlista, men så är det

Medlem

Märks att även dessa är korrupta, enbart spel som har enormt marknadsförings budget och inte bra spel i listan. ( förutom Okami vill säga )

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Märks att även dessa är korrupta, enbart spel som har enormt marknadsförings budget och inte bra spel i listan. ( förutom Okami vill säga )

Håller verkligen inte med om att Wic skulle haft enorm marknadsföringsbudget, men annars har du en poäng.

Inaktiv

Rättfärdig vinst: Musik: Audiosurf.

Medlem

Varför har men en sådan här gala så tidigt som mars?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Redaktör

Tidigt? Priserna gäller spel som släpptes 2007.


signatur
Medlem

meh:o va dumt! då borde den ju heta 2007!!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar