Medlem
x1900xt

Jag tänkte köpa ATI x1900xt på ATI hemsida vilekt komemr mig då bara kosta 35** kr efter som att dollar är så låg, MEn kommer jag undan värkligen så lätt ? Komemr inte jag få spröjsa massa skatt o grejer eller är det bara och köpa det där ?:D


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Ja, tänk om det bara kostade vad det kostar i usa, det vore grejer :D. Det tillkommer moms och tull här i Sverige.

Medlem

Om det fastnar i tullen får du betala skatt, 25-30 % tror jag det rör sig om. Du kommer undan skatt om du köper privat och får sändaren ätt märka paketet med "Gift", gåva, och skriva att värdet på gåvan är ca $1.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv
Skrivet av Langos:

Om det fastnar i tullen får du betala skatt, 25-30 % tror jag det rör sig om. Du kommer undan skatt om du köper privat och får sändaren ätt märka paketet med "Gift", gåva, och skriva att värdet på gåvan är ca $1.

Det kommer han inte undan med i detta fallet, det är ingen privatperson han handlar ifrån.
Momsen är för övrigt på 25%.

Inaktiv

"could you please state a low value on the package" ^^

funkar ibland, vissa blir dock lite bittra och säger nej

Medlem

ahh this sux


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Även om det står gift på paketet så kommer han inte undan tull då värdet överstiger 500:-. Allt går att läsa på tullverkets hemsida.


signatur
1
Skriv svar