Aliens: Colonial Marines bjuder på coop

Medlem

Tycker det bara är skönt att dom slopat Predator-delen helt. Det var ju ändå trots allt marines vs aliens som var roligast att spela i avp2. Vi sitter och spelar det på luncherna några stycken på jobbet... kungligt kul.

Medlem

Det var bra att dom inför Coop men.... Vart är AVP3 då?! Jag vill spela som en Predator! Det är så underbart!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hoppas det finns de klassiska spellägena från AvP 1 bara, t.ex. Alien Tag eller Last man standing-Alien (dvs alla utom 1 spawnar som marines, när en alien dödar en marine blir han alien tills det bara är en marine kvar). Samt ett "skirmish" läge ungefär som det i AvP 1 där man kan köra banor som inte bara är från kampanjen i coop, t.ex. försvara en bunker eller dylikt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Inaktiv
Medlem
Skrivet av WildThing:

Efter tredje filmen? O_o Men då är det väl inget skepp mot slutet,

Hon dör ju till och med!

Bara för att hon dog i tredje filmen behöver det inte betyda att dem inte kan leta efter skeppet.

Att det är efter 3an stämmer nog bra, då ingen visste vad som hade hänt på skeppet mellan 2an och 3an, däremot efter 3an vet man vad som har hänt, därför skickar man upp några som ska undersöka ifall det finns aliens där.

För övrigt:
Jag är glad att man inte släpper fler AvP-spel. När jag hör ordet AvP tänker jag på filmerna, vilket gör mig så förbannad! Dem jäkla filmerna sabbade hela Alien-serien. Jag läste någonstans att man hade planerat att göra en Alien 5 om man inte hade gjort en AvP-film för att det förstörde storyn för 5an. Fan ta det stjärnskottet som kom på AvP-konceptet!

Medlem

kommer det till pc?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

kommer det till pc?

Ja.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Perequin:

Tycker det bara är skönt att dom slopat Predator-delen helt. Det var ju ändå trots allt marines vs aliens som var roligast att spela i avp2. Vi sitter och spelar det på luncherna några stycken på jobbet... kungligt kul.

Så man kommer kunna lira som Alien?
Har dom gått ut med den informationen eller gissar du?

Hoppas iaf du har rätt, sjukt roligt att lira som alien.

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av WildThing:

Efter tredje filmen? O_o Men då är det väl inget skepp mot slutet,

Hon dör ju till och med!

Bara för att hon dog i tredje filmen behöver det inte betyda att dem inte kan leta efter skeppet.

Att det är efter 3an stämmer nog bra, då ingen visste vad som hade hänt på skeppet mellan 2an och 3an, däremot efter 3an vet man vad som har hänt, därför skickar man upp några som ska undersöka ifall det finns aliens där.

För övrigt:
Jag är glad att man inte släpper fler AvP-spel. När jag hör ordet AvP tänker jag på filmerna, vilket gör mig så förbannad! Dem jäkla filmerna sabbade hela Alien-serien. Jag läste någonstans att man hade planerat att göra en Alien 5 om man inte hade gjort en AvP-film för att det förstörde storyn för 5an. Fan ta det stjärnskottet som kom på AvP-konceptet!

Jajo, sant ^_^ Men det verkade mysko anyways. Förövrigt är inte AVP2 SÅ dålig. Ettan är kass, shure. Men tvåan känns lite mer "Av AVP fans, för AVP fans". Ingen genialisk film, men den levererade enligt mig ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Man måste väl inte vara en gynekolog för att misstolka facehuggerns gap va?

http://www.fz.se/bilder/?id=60293


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

dom kallas facehumpers av en handledning.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Verkar väldigt intressant, co-op och Aliens. Kan bli grymt skoj.

Inaktiv

fyfan vad nice älskar hela Alien konceptet, håller detta spelet måttet så e det ett givet köp.

Vågade aldrig spela mer än 5 min av AvP men detta verkar sjukt roligt.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Gött ,
missförstå inte jag älskar coop men ett sådant här spel skall vara SCRIPTAT med mkt hämska events etc, och har man COOP brukar sådant få ta mkt stryk...

Det håller jag då rakt inte med om. Oberäkneligheten är en stor del i hela den mysiga klaustrofobiska skräckstämningen. Facehuggers som kan lura i mörka hörn varsomhelst, osv. Om det är fullt av scriptade sekvenser förstör det allt replay-värde på spelet. Nästa gång man spelar det vet man precis vad som kommer hända och man kan lika gärna hiva spelet i soptunnan. Hårt scriptade FPS känns imo lika inlevelsefullt som att sätta sig och åka nån jävla horror house-ride på en nöjespark. Orkade inte med t.ex. Bioshock just pga detta.

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av zauii89:

Gött ,
missförstå inte jag älskar coop men ett sådant här spel skall vara SCRIPTAT med mkt hämska events etc, och har man COOP brukar sådant få ta mkt stryk...

Det håller jag då rakt inte med om. Oberäkneligheten är en stor del i hela den mysiga klaustrofobiska skräckstämningen. Facehuggers som kan lura i mörka hörn varsomhelst, osv. Om det är fullt av scriptade sekvenser förstör det allt replay-värde på spelet. Nästa gång man spelar det vet man precis vad som kommer hända och man kan lika gärna hiva spelet i soptunnan. Hårt scriptade FPS känns imo lika inlevelsefullt som att sätta sig och åka nån jävla horror house-ride på en nöjespark. Orkade inte med t.ex. Bioshock just pga detta.

Cod4 är tex i princip helt scriptat och det är också det som krävs om man vill ha ett bra SP.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Cod4 är tex i princip helt scriptat och det är också det som krävs om man vill ha ett bra SP.

Jag tror säkert det är kraftigt scriptat, det är just därför jag varken brytt mig om den serien eller andra Medal of Honor-liknande arkadshooters.
Vad som är en bra SP-upplevelse är helt individuellt. För mig är det en dynamisk och autonom spelvärld runtomkring en som ger upplevelsen. Ett extra plus är om allt inte centrerar kring en själv som spelare.
När inte samma scriptade jävla sekvens kommer vad man än har gjort i spelet.

AvP1 hade en vapenkänsla och förmedlade en stämning från Alien-filmerna som inget annat FPS har lyckats med. Det sabbade de i AvP2 genom att uppa health på alla entiteter och ta bort den fragila, livsfarliga stämningen. Hoppas de tänker till i A:CM.

Inaktiv

Gillar bilderna överlag. T.ex.
http://www.fz.se/bilder/?id=60297

Däremot så är den här dålig:
http://www.fz.se/bilder/?id=60303
Alldeles för ljusgrå alien.

Medlem

"...att spelet utspelar sig strax efter den tredje filmen. Gruppen soldater som du tillhör har fått i uppdrag att hitta det skepp som Ripley och de andra flydde i."

Ripley flydde inte i något skepp efter tredje filmen, Hon dog som de flesta vet.
Låter mer som att det skulle ta vid efter den andra filmen i serien.
Hoppas på att spelet blir lika bra som avp 1/2


signatur

<3

Medlem

Sen beror det ju hur man tolkar svenskan också, första meningen har inget med andra att göra... Dom flydde visst i 2a filmen i sulacco och det utspelar sig efter 3e filmen... dvs efter ripley har dött på Fury så beger dom sig till sulacco för att (antagligen) få tag på Alienen.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av zauii89:

Cod4 är tex i princip helt scriptat och det är också det som krävs om man vill ha ett bra SP.

Jag tror säkert det är kraftigt scriptat, det är just därför jag varken brytt mig om den serien eller andra Medal of Honor-liknande arkadshooters.
Vad som är en bra SP-upplevelse är helt individuellt. För mig är det en dynamisk och autonom spelvärld runtomkring en som ger upplevelsen. Ett extra plus är om allt inte centrerar kring en själv som spelare.
När inte samma scriptade jävla sekvens kommer vad man än har gjort i spelet.

AvP1 hade en vapenkänsla och förmedlade en stämning från Alien-filmerna som inget annat FPS har lyckats med. Det sabbade de i AvP2 genom att uppa health på alla entiteter och ta bort den fragila, livsfarliga stämningen. Hoppas de tänker till i A:CM.

För mig innebär iaf ett bra sp ett scriptat sp iaf när det kommer till sådana här spel som är mer INF centrerade. Man får annars inte rätta stämmningen om man vill ha horror moment om de kan dyka upp helt random, resulterar i en action shooter only.

För mig är ett Scriptat SP Helt okej sålänge de finns ett bra mp att njuta av efteråt, men givetvis finns de spelar som jag gillar och som inte alls skall vara scriptade i SP , detta är dock inte ett av dem enligt mig.

Medlem

Slår vad om en femtiolapp att coop bara är till konsollerna, som alltid.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Man måste väl inte vara en gynekolog för att misstolka facehuggerns gap va?

http://www.fz.se/bilder/?id=60293

Haha, dom söp säkert ner nån tjej på företaget och tog lite bilder att ha som utgångspunkt

Medlem

Hoppas att det är många facehumpers som lurar runt så att man kan pissa på sig lite:D


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv
Skrivet av Buio:

Gillar bilderna överlag. T.ex.
http://www.fz.se/bilder/?id=60297

Jotack!

Däremot så är den här dålig:
http://www.fz.se/bilder/?id=60303
Alldeles för ljusgrå alien.

Jaha, eftersom du har sett en i ljus och vet precis hur dom ser ut då?
Det är ju ljuset som reflekteras i dess mörka hårda "skal(?)"

12
Skriv svar