Uppgradering alt. nyköp av dator

Inaktiv
Uppgradering alt. nyköp av dator

Har i tankarna att buffa min dator litegrann, alternativt köpa ett helt nytt paket. Det spel som kräver mest just nu är World of Warcraft, så jag behöver ju ingen superdator, men jag vill ju kunna lira på maxinställningar. Problemet jag har är FPS'en som brukar ligga på max 30 och runt 8-20 i "crowded areas" såsom Auction House, 40-manna raids etc.

Specs:

2.0 gHz CPU
Ati Radeon 9600
1 GB Ram

Jag är inte säker, men jag tvivlar på att ett nytt grafikkort skulle göra speciellt mycket då WoW inte kräver så jättebra grafikkort. Det kanske bara räcker med en ny processor? Jag har verkligen provat ALLT vad gäller frigörning av minne, cpu osv för att få spelet att flyta så bra som möjligt. Har även mycket diskutrymme till övers. Dessutom så producerar jag musik en hel del och det skulle vara skönt med bättre hantering på den fronten. Men jag har inte större koll på vad som sköter vad i datorn och vad som behöver förbättring. Alla tips och råd är välkomna!

Summan av kardemumman:

Kunna spela WoW med bästa grafikinställningarna med hög FPS 40-50+ i alla fall, samt ha bra förutsättningar för musikskapande (ljudkortet duger dock, så det behöver inte förbättras).

Inaktiv
Skrivet av b1t:

Jag är inte säker, men jag tvivlar på att ett nytt grafikkort skulle göra speciellt mycket då WoW inte kräver så jättebra grafikkort.

bullshit...WoW kräver en hel del...trots sin "fula" grafik

Skrivet av b1t:

Summan av kardemumman:

Kunna spela WoW med bästa grafikinställningarna med hög FPS 40-50+ i alla fall, samt ha bra förutsättningar för musikskapande (ljudkortet duger dock, så det behöver inte förbättras).

om du ska komma ens i närheten av 50fps behöver du garanterat ett nytt grafikkort. det är snarare tvärt om, att du behöver ett nytt grafikkort och ingen ny processor...men bägge skulle nog må bra av att bytas ut...efter den 23 juli såklart

1
Skriv svar