Bioshock 2 tillkännagivet

Medlem
Bioshock 2 tillkännagivet

Didn't see that one coming.

Medlem

Den lär handla om tiden före katastrofen i rapture(inte säker på stavningen) och vad som förorsakade den.

Inaktiv

Långt fram dit, men blir nog underbart

tipstack


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

fasiken så underbart


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Den lär handla om tiden före katastrofen i rapture(inte säker på stavningen) och vad som förorsakade den.

Jo det har vi skrivit om en gång tidigare. Dock bara rykten än så länge


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Alldrig tyckt om prequels så jag hoppas på en riktig sequel

Inaktiv

Mumma... Mera Bioshock! fast jag skulle velat sett en Remake av SystemShock2 i Ue3 med, men det lär inte hända. :/


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Remakes är rätt så onödiga IMO, spelupplevelsen blir ju inte direkt ny

Medlem
Skrivet av PheoniX_VII:

Didn't see that one coming.

Hur länge har du legat under en sten egentligen?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Smart drag från Take Two... Vill pressa ut maximal pris från EA som kommer förmodligen köpa de till slut =P

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av PheoniX_VII:

Didn't see that one coming.

Hur länge har du legat under en sten egentligen?

Jag tror han var rätt sarkastisk

Inaktiv

Härligt att Ken Levine är med igen var ju rykte om att han inte skulle hålla på med 2an har jag för mig.

Medlem

Trist att Levine blev en sån sell-out, han brukade göra ruggit bra och nyskapande spel (system shock, freedom force..). BioShock var bara en snygg shooter med alldeles för tråkiga fiender (2 olika sorter igenom hela spelet).


signatur
Medlem
Inaktiv

Inte så oväntat kanske, men trevligt att det kommer. Dock lär vi väl få vänta ett bra tag.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Medlem

Inte oväntat att det skulle komma en tvåa. Undrar vart man kommer att vara då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Ifall det är lika tråkigt och oorginellt som 1an så nej tack.
Ligger i min topp 3 av överskattade spel.

Medlem

Ahhhh, kommer torka dregel i ett år! :heart::D


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

suck.. gör ett nytt system shock istället


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Väldigt bra spel var Bioshock, och en prequel skulle vara nice och se hur Rapture såg ut när det verkligen var igång.

Har hört att det kommer ett nytt SystemShock fast det är ett annat spelbolag som gör det.

Medlem

Skulle vilja se ett spel som utspelar sig precis när the shit hits the fan. Ska bli ett mörkare spel med fler civila, mer kaos osv. I BioShock upplever man ju bara "kvarlevorna" av samhället.

T ex kan man införa nya äckligare mutanter som... eh... var så ostabila att de dog innan BioShock 1 utspelades... eller utrotades. Whatever. Finns massa inspiration att hämta i artbooken.

Medlem
Skrivet av Loading:

Väldigt bra spel var Bioshock, och en prequel skulle vara nice och se hur Rapture såg ut när det verkligen var igång.

Har hört att det kommer ett nytt SystemShock fast det är ett annat spelbolag som gör det.

Ahhhhhhhhhhh det vore ju helt sjukt kul om det kom, 2:an är lätt bästa spelet någonsin. Förmodligen resten av gänget från looking glass studios som jobbar på't, warren spector har säkert ett finger med i leken!

Varför byta utvecklar grupp när 1 blev succe?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Loading:

Väldigt bra spel var Bioshock, och en prequel skulle vara nice och se hur Rapture såg ut när det verkligen var igång.

Har hört att det kommer ett nytt SystemShock fast det är ett annat spelbolag som gör det.

kommer du ihåg var?

För Starbreeze har ju fått i uppdrag att väcka liv i en gammal spelserie som EA har rättigheter till.
Bland dom finns bl. a. System shock..

Det eller syndicate


signatur

"the schwartz is strong with this one"

Medlem

Vi får väl se om de lyckas överträffa sig själva, Biochock är ett bra spel


signatur

Retro.

Medlem

får hoppas att ryktena stämmer om att det ska handla om tiden före katatrofen, skulle vara sjukt ballt att se ett blommande Rupture som sedan vissnar..

Medlem
Skrivet av pheanics:

kommer du ihåg var?

För Starbreeze har ju fått i uppdrag att väcka liv i en gammal spelserie som EA har rättigheter till.
Bland dom finns bl. a. System shock..

Tyvärr inte.. har för mig dock att det även har nämnts i Pc Gamer. Fast då pratade dom om att dom skulle låta dom som gjorde Godfather att ta hand om det. Vilket man hoppas inte är så då Godfather inte direkt var bästa spelet.

Medlem

...Varför inte göra en fortsättning, men det kanske skulle förstöra spelet lite gran om man inte är i Rapture.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv

vist .eller fan asså man borde vara fri fan. typ i en stor stad och kunna gå till rapture när man vill .

12
Skriv svar