Inaktiv
Schyst MP3-spelare

Tjena,
Köpte en ny MP3-spelare för någon dag sedan och övergav min gamla Creative-spelare med 128 MB. Köpte en Avanze MP4-spelare 512 MB och den var i riktigt schyst, och till ett helmysigt pris dessutom. För att vara - åtminstone för mig - relativt okänt märke blev jag positivt överraskad. Någon annan som har erfarenhet av spelaren också? Till er andra kan jag bara rekommendera ett köp, finns på länken nedan:

http://www.gametronics.se/ShowProduct.aspx?prodid=1536&cat=16...

Jee
Medlem

Verkar nästan för bra för att vara sant. Har lust att köpa den direkt!


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Det gör du rätt i, klockren spelare och till riktigt bra pris. Jag är supernöjd.

Medlem

verkar helschysst. enda informationen jag saknar är batteritid.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Edit: Börjar bli trött, läste inte så noga, trodde det var 499 för 1GB. Jag skulle aldrig köpa en Mp3-spelare med mindre minne än 1GB, lyssnar lätt igenom 512MB.

Inaktiv

wow .... =O VÄRKAR SKIT FETT ! men kan man spela upp filmer elr nåt ?


signatur

R.i.p för Amerikanska soldater som dör i Irak

Inaktiv

Jupp, MP4. Står ju det!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

whoa, nu fick jag fan lust att köpa en.. men vem vet, den kanske dör efter en månad...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Hittade inte en enda recension, inte ens på utländska sidor. Känns lite osäkert att köpa något som ingen känner till.

Inaktiv
Medlem

Varför inte en mobil med ett minneskort?


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv
Skrivet av Frosty:

wow .... =O VÄRKAR SKIT FETT ! men kan man spela upp filmer elr nåt ?

lol, läste du ens

i övrikgt vet jag itne om jag skulle köpa den. finns den bara upp till en 1 gig så får du ju en utan en sådan avancerad display för drygt halva priset. och det är inte så upphetsande att kolla på filmer eller filmklipp på en så liten display iaf.

Medlem
Skrivet av jimmi:

...och det är inte så upphetsande att kolla på filmer eller filmklipp på en så liten display iaf.

Beror på vad det är för klipp man kollar på.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av mullins:

flyttad.

jävla flyttgubbe

Medlem
Skrivet av Jinx:
Skrivet av mullins:

flyttad.

jävla flyttgubbe

Smart sagt.

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av jimmi:

...och det är inte så upphetsande att kolla på filmer eller filmklipp på en så liten display iaf.

Beror på vad det är för klipp man kollar på.

alting är ju relativt, har en telefon som har en skärm som jag skulle tippa är något större än på mp3-spelaren som tråden handlar om. Själv skulle jag hellre köpa en UMPC, kostar inte så farligt mcyket.. visst är den något större, men väl värd sina pengar och den kan man ta med utan problem.

Inaktiv

heh.. varning för reklampost?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

heh.. varning för reklampost?

Verkligen, killen skriver 4 inlägg på 30 minuter och sen försvinner.


signatur
Inaktiv

han kanske har ett liv utanför fragzone oxå.

Inaktiv
Skrivet av cammo:
Skrivet av prikk:

heh.. varning för reklampost?

Verkligen, killen skriver 4 inlägg på 30 minuter och sen försvinner.

Nej, jag är inte på något sätt relaterad till Gametronics och deras verksamhet. Att jag inte skrivit något mer här är för att det inte funnits så mycket att besvara och att jag - som någon annan antydde - har ett liv utanför forumvärlden att ta hand om

Inaktiv

samma spelare finns på Ginza fast något dyrare...

ser inte så dum ut för dom pengarna...

Jee
Medlem

Ska leta runt lite och om jag hittar några recensioner så skriver jag dem här. Men det verkar som det är ett ganska okänt märke.


signatur

Eller inte?

Medlem

Fick min för ett par dagar sen, finns lika många nackdelar som fördelar,
Här är min lilla resension:
För det första så ser den inte ut som på bilden, inte riktigt så fin, fast man kan tvärt om tycka att denna är finare, största skillnaden är att framsidan inte är svart som på bilden, den är spegelblank från hela vägen uppifrån ner till hälften av knapparna.

bilder: (sorry för dålig kvalite, hade bara webcam till hands)
Bild 1
Bild 2
Bild 3

Fördelar:
+ Billig
+ Inga batterier (laddas upp med usb/eluttag)
+ Väger lite (43 gram)
+ Många funktioner: Musik, Spel, Video, Bilder, Radio , Ljud inspelare, .txt
+ Finns två högtalare i mp3 spelaren, som fungerar väldigt högt ifall du vill spela upp en låt bland andra

+ Av någon konstig orsak finns det 2 uttag för headset, så att du kan lyssna på musik med någon annan, ifall ni båda har ett par hörlurar var.

+ & - Den stänger av all ström efter en viss tid när du inte gör något speciellt på den, den stängs även av om du pausar en låt, däremot är låten fortfarande pausad på samma ställe när du startar mp3 spelaren igen. (kan dock vara jobbigt ibland, ifall man pausar en låt för att snacka med någon, sen måste man börja starta upp den igen)

Nackdelar:
- Känns som en billig leksak i handen
- Är den gjord för dvärgar eller?, finns hörlurar, men varför är dom bara 60 cm? Kan inte stoppa den i byx fickan, eller måste man ha den hängande runt halsen?

- Seg / trög: Den är seg utav sig, t.ex höja volym samtidigt som en låt spelas är VÄLDIGT trögt.
samt byta låtar tar kring en sekund för den att tänka innan den byter, vilket är jobbigt om ni vill bläddra fram t.ex 20 låtar, vilket tar 20 sekunder (irriterande jobbigt)

- Inte så genomtänkt mp3 spelare, med tanke på att det finns så få knappar på den, så har de gjort så att t.ex om man går in på equalizor menyn samtidigt som man spelar upp en låt så finns det ingen bakåt knapp, istället får man vänta 5 sekunder utan att röra nått så att den går tillbaka till uppspelningen av låten,
Vilket är jobbigt då du inte kan ta en paus, utan måste göra allt snabbt, så att du inte råkar trycka på knappen just när menyn försvinner, för då byter du låt.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Inaktiv

gnuggar du backelitstavar mot en katt för att få ström till mp3-spelaren eller?

Inaktiv

Den såg riktigt fin ut med sin färgskärm

Medlem
Skrivet av Jinx:

gnuggar du backelitstavar mot en katt för att få ström till mp3-spelaren eller?

Jag skrev ju att den laddas upp via USB eller eluttag...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Inaktiv

Beställde precis en 512 MB... väntar med spänning...

Medlem

Är lite sugen på att köpa en mp3, kan vara bra att ha på sommarjobbet, och den där verkar duglig.


signatur

<3

Jee
Medlem

Hittade inga recensioner. Hittade inget om märket heller. :-/

OT: Urken gz till inlägg: 666


signatur

Eller inte?

12
Skriv svar