undrar lite om moderkort

Medlem
undrar lite om moderkort

Hallå
jag har et asus A7V8X-X moderkort och nu undrar jag om nån vet om det finns något program eller nån bios grej som fixar så att moderkortet ökar på varvtalet på fläkten om prollen blir för varm, hittar ingenting i bios undrar om det finns något winprogg som kan fixa sånt.

skulle vara guld nu i dessa varma tider. Eller kanske att man kan ställa om vartalet på nåt sätt någonstans ?

Jag har en Barton 2800 prolle

Medlem

Din fläkt går nog i maxhastighet hela tiden skulle jag tro.

Medlem

Vet inte om Cool'n'quiet eller vad det heter är aktiverat från början. Den va inte det på mitt nya sapphire moderkort iaf och jag tror inte att jag kör med det på mitt gamla Asus kort heller.


signatur
Inaktiv

Vad har du för kylare och processor? Det gäller ju att se till att man har en kylare som klarar att kyla processorn tillräckligt även om det är sommar och 25-30 grader i rummet som datorn står i.

Själv har jag en AMD 3700+ och en Zalman CNPS7000B-AlCu. Inga som helst problem. Inte ens när jag glömt höja upp fläkthastigheten från minimum när jag spelar


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

vågar satsa en femma på att det är en originalkylare. satsar en femma till på att fläkten går i full hastighet, som karma sa


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Originalkylare på maxvarv ska väl ändå klara att kyla processorn tillräckligt? Om det blir för varmt ändå ska man kanske kolla på chassifläktar.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

1
Skriv svar