Processor 3700+ uppgradera :?

Inaktiv
Processor 3700+ uppgradera :?

Hej har en sådan här proccesor!

* [http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318311]

Vill ha en sådan här proccesor!

* [http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311700]
eller * [http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309861]

Då är frågan är det värt pengarna!!

tycker det eftersom den jag har tänkt att köpa 1 altv.

kostade ca 850 kr mera för typ 3 mån sedan och nu när det snart kommer nytt sockel så är det kanske rätt så smart eller!?


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Medlem

Skulle inte tro att det är värt det idag utan du borde nog vänta ett tag till dess att Concore? modellerna är ute och priset på dessa x2 sjunker.


signatur
Medlem

Knappas värd, sen är ju socket 939 utdöende nu oxå.


signatur
Inaktiv

när core2 kommer så kommer priset på x2 3800+ gå ner till ca 1600

Inaktiv

finns ingen ide som helst att uppgradera din 3700+ i dagens läge om du ändå inte köper nytt moderkort. X2 är som det ser ut just nu inget annat än en single core processor med en överbliven kärna som inte används då det inte finns ordentligt stöd för dubbelkärniga processorer i operativ eller program.

Jag köpte en San Diego 3700+ till min nya dator som jag köpte för ungefär 2 månader sen. Den klarar alla de nyaste spelen och kommer göra så en stund framöver. Vid nästa uppgradering blir det ett nytt grafikkort, nästa därefter blir det AM2 moderkort och processor samt DDR2 minnen som gäller.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

JB
Medlem

LOL du har en 3700+ och vill "uppgradera" till X2 3800+?
LOOOOOOOOOOOOOL.

Medlem
Skrivet av JBRAA:

LOL du har en 3700+ och vill "uppgradera" till X2 3800+?
LOOOOOOOOOOOOOL.

Värdigt inlägg?

Medlem

Födelsedatumet verkar inte stämma iaf.


signatur
Medlem

signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

JB
Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av JBRAA:

LOL du har en 3700+ och vill "uppgradera" till X2 3800+?
LOOOOOOOOOOOOOL.

Värdigt inlägg?

Näe, ganska fult att håna faktiskt...

Skrivet av TixFrix:

Födelsedatumet verkar inte stämma iaf.

Jo då, man kan bete sig som en skitunge när man är äldre. Tvärr.

@Punkbuster92: Om du söker på www.google.se efter prestanda tester mellan olika processorer, eller går in på www.tomshardware.com och in i CPU avdelningen, så kommer du se snabbt, att denna uppgradering du undrar över är vädligt dyr, för mycket lite prestanda ökning. X2 är inte dubbel prestanda, som tyvärr namnet inger. Hoppas du inte tog illa upp för mitt gapskratt som kan tolkas som lite elakt. Lycka till med datorn!

Vila i frid

Skärp till er nu killar. Håll er till topic och inget flame:ande tack.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Meh han sa ju förlåt

Som sagt, ingen ide att lägga pengar på en döende plattform. Av allt att dömma kommer Conroe-processorn från Intel att regera marknaden tills AMD får ut sin nästa markitektur.

Mitt tipps är att spara pengarna och vänta med att uppgradera tills Conroe, eller Core Duo som de heter, alternativt Windows Vista släpps.

Jag tror, tyvärr, att Windows Vista kommer att markera lite utav en milstolpe i hårdvarukrav för opperativsystem, några minnestillverkar pratar redan om 4 gigs DDR2-kit till spelriggar som kör Vista.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Somliga är ju inte rika... Själv hade jag tänkt att köpa en AMD Athlon San Diego 3700+ 2,2 GHz med 1 MB cache... Visst det är inte en "Uber" processor men den lär funka bättre än min gamla AMD Athlon XP 2400+ 2 GHz med typ 256 cache minne... Jag menar priserna på Dual Core(om man inte tittar på den där 2 GHz:aren) ligger på 6-7 tusen kr idag och om man ska bygga en helt ny dator så kommer den kosta runt 30 tusen kr om man ska ha det allra värsta. Med 2048 DDR2 Ram och två 7900 GT grafikkort så tänker man väl inte så mycket på vad hastigheten på processorn är?

Medlem

Aldrig i livet!! X2 3800+ presterar ju ändå i stort sett sämre (eller likvärdigt) på de flesta applikationer än en 3700+ ändå.


signatur

system: online

Inaktiv

Vänta och se hur marknaden blir. AMD ska sänka priserna och Intel släpper deras nya Conroe som är nämt tidigare här i tråden. Din dator håller bra länge till fall du har liknande i övrig hårdvara. En ny dator som kan ta Vista och DirectX 10 till vintern/vår skulle vara mycket bättre.

Inaktiv

en 3700+ har ju ett ganska överkomligt pris just nu och om man bara ska ha en snabbare processor o sen uppgradera om ett halvår eller mer så tycker jag allt att det är värt det... Men smaken är som.. plånboken


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

1
Skriv svar