Import av elektronik, Spänning, Strömstyrka etc?

Medlem
Import av elektronik, Spänning, Strömstyrka etc?

Hallå, här var det länge sedan man var sist, om jag sak vara ärlig är det den nya designen som drivit bort mig. Visst måste sidor förändras, men ibland blir det inte alltid till det bättre (läs som: dessa ljusa nyanser gör så att man nästan måste kisa med ögonen, precis som när man har solen rakt i ögonen).

Nog talat om de, jag är ju här för att ha hjälp och inte för att klaga. Jag har nyligen fått en i mitt tycke väldigt god deal på en STOR lcd skärm, dock är den lokaliserad i USA. Jag undrar nu om och vad man i sådant fall skulle ha för adapter. De har väl inte samma koppling i vägguttaget samt lika spänning strömstyrka etc.

På skärmen står det:
Voltage Required
100 to 240 VAC / 50 or 60 Hz ± 3 Hz / 2.0A (Max)

Om jag inte missminner mig, är de svenska värdena snarlika dock har jag för mig att strömstyrkan eller spänningen är snäppet högre?

Och för de som undrar varför jag inte nämnt vilken skärm jag tänkte beställa är av den enkla anledningen att jag inte vill veta hurvida den är bra eller dålig i jämförelse med andra. Har avsevärd erfarenhet av trådar som flyter ifrån själva grundfrågan.

W2k
Medlem

Kul att du har hittat tillbaka. Det finns en tråd här om hur man ändrar FZ:s utseende ifall du fortfarande finner den nya designen outhärdlig.

För att svara på din fråga - skärmen kommer att klara det svenska elnätet, som officiellt håller 230 volt, 50 Hz AC. Du kommer att behöva en adapter för vägguttaget, men såna är billiga och finns lite varstans, typ Clas Ohlson.

"Strömstyrkan" 2.0 Ampere handlar inte om vad elnätet levererar utan vad skärmen som mest kan förbruka. Detta för att man inte ska riskera att överbelasta sina säkringar. Har du t ex en 10.0A-säkring på uttaget ska du inte koppla in fler än fem såna där skärmar. Du förstår.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Tack W2K både för tipset för hur man ändrar utseendet samt det snabba svaret på min fråga.

1
Skriv svar