Inaktiv
Ett problem...

Hej!

Det är såhär att jag ska plocka ihop en ny burk...
Allt är klart, det blir en P4 3.0GHz, 4x 1028MB DDR, 300 + 120GB HDD, 400W nätdel, AGP 8x etc.

Vad jag behöver är ett schysst grafikkort, och jag har ett par krav, men eftersom jag är totalt ouppdaterad vad gäller grafikkort och vad som gäller ställer jag frågan här och hoppas på snabbt svar

Jag vill ha ett kort med TV-OUT, minst 256MB, och sen vill jag kunna arbeta med datorn samtidigt som jag kan maximera ev. mediaspelare (VLC eller annan) på TVn. Alltså, på min förra burk kunde jag bara göra antingen eller. Maximerade jag på skärmen blev resultatet samma på TVn. Hörde något om att det bara var ASUS kort som möjliggjorde detta?

Har räknat med att spendera upp till 1500-2000:- på kortet.
Spelar inte speciellt mkt spel utan det är mest film och sånt som är intressant. Givetvis är det gött om man inte är allt för begränsad utan petar in ett kort vilket ger mig möjlighet att lira de flesta spel på marknaden!

Tacksam för svar!

Inaktiv

varför sådana enorma mängder minne, och varför agp?
ska du klippa film själv, eller bara spela upp?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Vad jag vet så har iallafall ATI det du söker med mediaspelare och vlc på de kort jag testat vilka är 9600xt och x1900xtx

Medlem

Du kan välja att filmklipp körs i fullskärm på ena skärmen men inte andra. Det har man kunnat göra i en evighet nu oavsett tillverkare. Det är bara en inställning. Skulle tro att i princip alla kort även har TV-out.

Varför välja AGP när du kan få billigare och bättre grafikkort ill PCI-e?

Medlem

det är väl nästan svårt att få tag på moderkort med agp nuförtiden, och det finns ju ingen anledning att använda det som sagt.

4GB minne!? de tusenlapparna måste du väl kunna lägga på något bättre, processorn?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Beror på vad han menar med att det är mest film som är interessant, skall han redigera film så kan man kanske motivera 4gb minne. Skall man bara titta på film på helskärm så är det lite överdrivet

Medlem

jo, men det finns inget i inlägget som tyder på att det gäller filmredigering.

Skrivet av borjezone:

...och sen vill jag kunna arbeta med datorn samtidigt som jag kan maximera ev. mediaspelare (VLC eller annan) på TVn.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar