Salvation - Source-driven actiontitel från Ukraina

Robot
Medlem
Salvation - Source-driven actiontitel från Ukraina

kan ju bli intresannt

Medlem

Häftigt.

Nej va fan, inget till PS3 :evil:


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Ser fint ut precis som det mesta gör i source. Men en sak jag alltid har stört mig på är hur kvadratiska alla husen är, vilket är ett problem jag själv har stött på hur många gånger som helst när jag har hållt på med leveldesign, det är verkligen svårt att göra snygga byggnader med source xD!

Medlem

Source känns ohyggligt uråldrig vid det här laget... men för väldigt fysikkrävande spel är den fortfarande ett av de bättre alternativen.

Jag hade nog ändå som spelutvecklade hellre lagt mina slantar på en UE3-licens eftersom den känns betydligt mindre "fyrkantig" och har goda fysikegenskaper.

Medlem

Jag har sätt snyggare mods

Medlem

Ser nästan exakt ut som hl2, nästan som om det skulle vara en mod..

Tråååkigt

Inaktiv

Den där leveldesignern borde leta efter en ny karrier. Jag skulle knåpa ihop snyggare banor på ett par lunchraster än det där, förstår inte att folk skyller på motorn, det är inte den som är problemet (trots att den är ganska uråldrad vid det här laget).

Medlem

Nja, det är inte riktigt korrekt att säga att Source-motorn är gammal.
Till skillnad från t.ex Unreal- eller Id's motorer som kommit i nya versioner så var Source redan från början gjord för att evolvera. Så i stället för att släppa Source 1, Source 2 och Source 3 så har Valve jobbat på att vidareutveckla Source.

Sedan första versionen som användes i Half-Life 2 så har det bl.a lagts till support för HDI, Soft particle system, Facial animations (två versioner, den senaste för Team Fortress 2), Full-screen motion blur, Flora & Nature rendering (som vi såg i HL2:Episode2) m.m.

Den ser kanske inte så imponerande ut om man jämför med Crysis eller Bioshock, men HL2:Ep2 är inte fult.

Fyrkantiga byggnader är nog snarare leveldesignerns fel snarare än Sourcemotorn. Fast å andra sidan så är dem flesta byggnaderna där jag bor ganska fyrkantiga dem också. Inte ett enda runt eller organsikt format hus i närheten...

Medlem

Väldigt konsol:aktigt. Ser ganska mediokert ut.

FML
Medlem

Tråkigt att de inte ens ändrade siktet i spelet, ser ju ut precis likadant som i HL2. Känns mer som en mod än ett standalone spel.

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Tråkigt att de inte ens ändrade siktet i spelet, ser ju ut precis likadant som i HL2. Känns mer som en mod än ett standalone spel.

Spelet är förmodligen långt ifrån release. Mycket kommer att förbättras.

Medlem

UE3 > Source IMO...

Well får väl vänta på mer info om spelet

Medlem
Medlem

Är ingen leveldesigner men har ändå varit tvungen att använda hammer och jag upplevde en sak. Ångest.
Allt känns så osmidigt.
Att sätta upp en bra ljussättning är ett helvete.
Ändra färg och styrka och andra variabler. Kompilera och upprepa 5000 gånger tills du nästan är nöjd.
Modeller träffas inte av ljuset som man vill och info_lighting (en entity för korrigering av ljus på modeller) gör inte alltid sitt jobb.
Sourcemotorn verkar vara extremt krävande. En liten optimerad bana flyter sämre än en hel ö i Far Cry.
Uselt stöd för transparens med mjuka kanter. Man måste köra gammaldags ful-alpha för annars renderas inte objekt rätt sett utifrån vart de ligger i djupled. Objekt som ligger långt bak visas framför objekt som ligger längs fram.
Man kan inte skala upp och ner modeller. Utan måste kompilera dem i de storlekar man vill ha.

Det är mina erafenheter från den tid jag haft att göra med Hammer.
Det förånar mig inte alls att det tagit HL2 så lång tid att utveckla med tanke på hur Hammer är. De har förmodligen slitit hår för att få spelen att funka, se ok ut och flyta samt slösat bort tusentals timmar på att kompilera om kartor (om de nu inte har en datorpark som renderar saker snabbt åt dem).

vrad encountered an error. Screw you.

Hammer är ett misslyckat mästerverk. Det är imponerande på ett sätt med otroligt frustrerande att arbeta med tycker jag.
Man kan ju hoppas på att EP2 versionen av motorn är bättre.

Sång några filmer från sandbox 2 och om man jämför arbetsinsatsen som krävs för vanliga saker så är SB2 ljusår ifrån Hammer. Hammer kan upplevas som ren stenålder.

Medlem

Ser tråkigt ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Ser väldigt Halflife2 ut (Omgivningen)

Medlem

får se får se...

Medlem

Verkar dystert och segt..


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Vet inte om det bara är jag men detta skulle nog kunna bli ok i slutändan ändå

1
Skriv svar