Radeon 9800 vs X1600

Medlem
Radeon 9800 vs X1600

Tjenare.
För någon vecka sedan strulade min dator. Mitt under speltiden var det som, om skärmens färger "krossades" och skärmen fylldes av olikfärgae prickar. Jag ringde vår gratissupport, och skickade in hela burken för reparation. Så kom datorn tillbaks idag, och det enda jag får veta är att grafikkortet och DVD-romen är utbytt. Visst, det var ju väntat.
Så bestämmer jag mig för att kolla vilket grafikkort de satt in istället för mitt gamla 9800 (som förmodligen hade överhettats). I min kontrollpanel står det nu Radeon X1600.

Är det någon som vet skillnaden mellan dessa två kort? Jag googlade lite och fick bilden av att X1600 är lite nyare men samtidigt lite slöare. Stämmer det?
Har någon enga erfarenheter av X1600, och kan ge mig lite egna reflektioner?

Tack på förhand!


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

http://www.hardwaresecrets.com/article/337/6

Sen beror det ju på om korten är Pro eller XT eller andra beteckningar oxå.


signatur
Medlem

Ajdå... det där såg ju inte bra ut. Jag tror att korten är helt utan specielbeteckningar.

Hmm... ingen som har några egna erfarenheter?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

kortet är imo fullt jämförbart med 9800pro. ibland långsammare, och ibland snabbare. skulle inte varit speciellt upprörd om jag fått ett sånt som byte... speciellt som feature set är klart bättre.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

kortet är imo fullt jämförbart med 9800pro. ibland långsammare, och ibland snabbare. skulle inte varit speciellt upprörd om jag fått ett sånt som byte... speciellt som feature set är klart bättre.

Sjyst! Litar på dig då, och kallar korten för likvärdiga.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

x1600 har ju också lite ögongodis som 9800 inte har.

Medlem

Kör x1600pro och det arbetar långt bättre än 9800pro. Har snabbare core, memory (256mb?) kan ha mer AF osv.
Du ska vara glad


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det beror ju på för x1600pro är ju inte hetare än
9800pro lr? men xt versionen är väl bättre


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

det är ju pro-varianten som diskuteras. xt finns inte för agp.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar