Interplay återuppstår från de döda?

Robot
Interplay återuppstår från de döda?
Medlem
Interplay återuppstår från de döda?

Vem farao är det som sitter i internets ände och hittar allt sånt här?

Medlem

/me håller tummarna

Herve Caen samlar ju ihop för vad det är värt utvecklare för ett Fallout Online om inte annat. Han ger sig inte.

Medlem

Interplay gjorde något riktigt bra spel under sina levnadsår. Hoppas dom kommer tillbaka med fler grymma spel


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

QRT
Medlem
Medlem

Mechanized Assault eXploration! WooHoo! :D:D:D

Medlem

Det vore ju sketkul om dom kom tillbaka. Jag gillade Interplay.


signatur
Medlem

Intressanta keywords de valt...

<meta name="Keywords" content="video games vintage fallout descent earthworm jim console PC playstation xbox rpg classic interplay black isle studios mmorpg">

Medlem

Jag säger bara: MDK
*Suck* Det görs alldeles för få spel där man har en hjälm med inbyggt sniper rifle.

Medlem

Earthworm Jim och MDK <3

Inaktiv

STONEKEEP! Nostalgi i högsta grad!

Ja jävlar de va tider det. Nu måste ja ju se om jag kan hitta det någonstans på internet och stjäla det dvs. om det inte gått o blevit freeware på äldre dar...

Hoppas verkligen det blir något av dem.

Medlem
Medlem

Holy shit!

Shiny hade ju interplay som utgivare under sina golden years. Vore kul om de kunde komma tillbaka.

FYI så är det just Shiny som utvecklat MDK.

Inaktiv

Fallout 1 & 2 + mdk spelen!! <3

Inaktiv

shit MDK! känns som det var 1000 år sen nästan

Inaktiv

Det är synd att det är en girig Zombie som kommer tillbaka. Interplay har ju sparkat alla utvecklare som jobbade på de tidigare spelen :|.

Inaktiv

De var ju illa tvungna eftersom de konkade hårt. Jag tycker det är grymt att de kommer tillbaka. Interplay är ju en klassisk spelutvecklare. Nu jobbar de ju också på FOOL, som förmodligen kommer att bli en isometrisk tredje person RPG som det klassiska FO1 och 2.

Medlem

JAAAAAAAAA

Hoppas att det stämmer iaf!

Inaktiv
Skrivet av Gortie:

Det vore ju sketkul om dom kom tillbaka. Jag gillade Interplay.

Me too. Jag vill ha ett nytt Descent, där snackar vi skoj spel!


signatur

Terapi? Nä, Quake.

Medlem

Vilka fans har de kvar med tanke på att de gick i konkurs?

Inaktiv

hyffsat många skulle jag tro. En förskräcklig bild som dykt upp som deras första sida har ju blivit tillkännagivet här på FZ, så fans har de. Kanske skulle nämna också att FOOL står alltså för Fallout Online. De sålde rättigheterna till Bethesda men behöll rättigheterna till ett eventuellt Fallout MMORPG

Medlem

"Coming soon"

Det lär ju betyda något.

Medlem

heh, dom har säkert sålt domän-namnet också.. ^^

Medlem

Åh shit MDK.... Det var fan ages sen man spelade det....älskade verkligen det spelet....ettan då...tvåan har jag inte provat...


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Rock 'n' Roll Racin II tack.


signatur
Inaktiv
Skrivet av rally:

De var ju illa tvungna eftersom de konkade hårt. Jag tycker det är grymt att de kommer tillbaka. Interplay är ju en klassisk spelutvecklare. Nu jobbar de ju också på FOOL, som förmodligen kommer att bli en isometrisk tredje person RPG som det klassiska FO1 och 2.

Många av de föredetta Black Isle Studios utvecklarna som utvecklade Fallout jobbar nu hos Obsidian Entertainment och diverse andra studios. Earthworm Jim, MDK gjordes av Shiny Entertainment. MDK II gjordes av Bioware. Descent utvecklades av Parallax Software.

Jag ser inte vad det här skelettföretaget kan ge oss förutom några licenser till kända IP:n.

Medlem

Har aldrig hört talas om Interplay förut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av shakazed:

Rock 'n' Roll Racin II tack.

Så vitt jag vet så drar Silicon & Synapse(Blizzard) in miljoner med sitt mmo spel


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Gick de verkligen i konkurs?

Jag har besökt deras sida då och då och det har hela tiden dykt upp finansrapporter med jämna mellanrum. Deras problem verkar mest har varit att finna finansiärer.

12
Skriv svar