Zerg presenteras i ny StarCraft II-teaser

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Alltid bra när en främmande, skrämmande ras från rymdens mörkaste hörn kan prata engelska.

Har för mig att de använder ngt att prata igenom, lite som när utomjordingarna i Independence Day pratar med hjälp av en människokropp.

Finns flera gameplayfilmer på gametrailers.com, ser riktigt trevligt ut med Zerg.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Uh, var det inte ett par lurkers där i videon? \o/

Medlem
Skrivet av Master_johan:

är det bara jag som tycker att zerg var coolare i första starcraft

Nej, jag håller med. Tycker iofs att alla modeller var coolare i första starcraft. Dock så ser Protoss ganska fina ut i tvåan, bortsätt från den där trebenta skiten. Sen så ser animationerna helt sjukt snygga ut också.

Men det första Starcraft är nog det RTS som har den absolut bästa designen av enheter och byggnader. Finns fan inget RTS som klår det. Alla enheter ser coola ut, det var otroligt lätt att urskilja modellerna, utseendet speglade verkligen enheternas funktion, snygga animationer etc..

Medlem

Jag hade gärna sett lite cinematic också. ;D Och så såg jag fram emot att se en zergbyggnad.

Men rätt bra trailer annars. ^^

Medlem
Skrivet av Nimman:

ryser

Inaktiv

Älskade SC1 och körde självklart igenom Broodwars. Men... det var nååågra år sen nu och det känns ju inte fräscht längre att upprepa same old, same old.... Men får ju rena Ed Wood-vibbarna av alla slitna klyschor. Det är dessutom rent av fulare som 3d än vad SC1 var som 2D!

Medlem

oj oj oj, lycka.

Medlem

Ser mysigt ut.

Medlem

Än en gång visar Blizzard att dom vet hur man bygger hype!

Det ser helt fantastiskt ut!
Och SÅ DÄR många zerglings på skärmen samtidigt.

Verkar som dom utnyttjar motorn till max iallafall!
Happy to see.
Detta är klart en kandidat till GoTY!

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Nej, jag håller med. Tycker iofs att alla modeller var coolare i första starcraft. Dock så ser Protoss ganska fina ut i tvåan, bortsätt från den där trebenta skiten. Sen så ser animationerna helt sjukt snygga ut också.

De heter Colossus och är för övrigt Quadrapods och inte Tripods. En annan rolig fakta om dem att deras långa ben gör så de kan gå över klippor osv, men höjden gör även att de kan beskjutas med anti-air saker så som Terrans turrets

och vad gäller rösten så tror jag inte Blizzard drar på för hela budgeten för en sånhär trailer som inte ens kommer med i spelet sen.

Medlem

Yay... go go Blizzard=)

Medlem

Zerg är dom bästa!


signatur

Meep!

Jag fattar inte alla som påstår att 2d-starcraft ser bättre ut än detta. Har ni spelat det gamla spelet på senaste tiden, eller har ni bara väldigt romantiska minnen?

sai
Medlem

Antagligen romantiska minnen. Det var ok för sin tid, men pga de tekniska begränsningar Blizzard gjorde för att nå en större marknad så slog det aldrig sina motstånade på fingrarna rent tekniskt grafikmässigt. Designen på enheter/byggnader är överlägsen det mesta dock.

Riktigt trevlig trailer. SC2 ser ut att bli en värdig uppföljare i SP. Får se hur det håller i MP sedan.

Medlem

Tror att många här är nostalgiska konservatister som inte vill ha förändring. Vad blizzard än gör med SC2 som är en "klassiker" så kommer det alltid bli fel.
Ändrar man för mkt var det "bättre förr". Ändrar man för lite blir det "Hallå, det är ju inget nytt spel, bara samma i 3D"

Själv ser jag fram emot detta enormt mkt! Ett spel som jag kan tänka mig skaffa ny dator bara för att få spela.
Spelade väldigt mkt Starcraft när jag var "yngre". Själv var och är jag ett fan av Protoss och det tär på mitt hjärta att se dem bli smulade som kex av Zergs i denna video

Skrivet av fiend:

Själv var och är jag ett fan av Protoss och det tär på mitt hjärta att se dem bli smulade som kex av Zergs i denna video

Protoss "vann" Starcraft, Broodwar avslutades med bitterhet för alla utom Zerg.
Frågan är vem som blir söndersmulad i SC2. Den klena, korrupta mänskligheten ka ju gå och dö.

Medlem

Mänskligheten får gärna bli bankad tillbaka till stenåldern för mig
Dock lär min bästa spelpolare John bli lite putt för han är Terrans trogen rakt igenom.. haha

Skrivet av Buio:

Verkar som Blizzard fastnat i bombastiska facket nu. Jag tror spelet blir ett mycket bra rts, men teasern hade lite Uwe Boll kvalite på manuset.

Eftersom jag är ett stort fan av Uwe så låter det ju bra


signatur
Inaktiv

wtf, rösten sög... typ någon gf till någon säkert... LAME


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv

Tycker den där rösten är rätt passande, sådär sexigt kaxig precis som Kerrigan ska vara.

Medlem
Medlem

ohh man blir bara mer och mer sugen på spelet zerg som är fin favvo ras ser riktigt fram emot att lira dom igen ^^

Skrivet av FrankieMango:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av peak_performance:

Jag antar att det är Kerrigans röst. Jag gillar den inte, tycker mig minnas att den var mer "hotfull" än sådär - det låter mer som en matriarch eller dylikt från Warcraft. Jag kan ju minnas lite fel förstås. Spelet kommer ju heller inte att falla på den heller

Det lilla som visas ser väl bra ut annars.

Håller med. Spelet ser ut att bli kanon, men röstarbetet i den här filmen var då inget vidare.

Håller också med, hon låter bara som en dålig röstskådespelare. Om det är Kerrigan så är det synd, originalrösten var bra...

Är du rolig hon lät ju likadant i ettan


signatur
Skrivet av PheoniX_VII:
Skrivet av Whimsical:

Nej, jag håller med. Tycker iofs att alla modeller var coolare i första starcraft. Dock så ser Protoss ganska fina ut i tvåan, bortsätt från den där trebenta skiten. Sen så ser animationerna helt sjukt snygga ut också.

De heter Colossus och är för övrigt Quadrapods och inte Tripods. En annan rolig fakta om dem att deras långa ben gör så de kan gå över klippor osv, men höjden gör även att de kan beskjutas med anti-air saker så som Terrans turrets

och vad gäller rösten så tror jag inte Blizzard drar på för hela budgeten för en sånhär trailer som inte ens kommer med i spelet sen.

Men det är ju samma Kerrigan ju röst och allt


signatur
Medlem

De där mer cinematiska sekvensernai motorn förde i alla fall mina tankar till Shadowmoon Valley. Urk.

Medlem

Bara jag som tycker att speaker-rösten låter som Jeri Ryan (alltså hon som spelar Seven i Star Trek Next Generation) ?

http://us.imdb.com/name/nm0005394/

Inaktiv
Skrivet av CharlieSimon:

Detta är klart en kandidat till GoTY!

Jag beundrar folk som kan göra sådana här påståenden om ett spel som inte är släppt än.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Vilken bra ljudkvalitet det var på denna teasern. Har sett denna innan och det var det mycket sämre ljudkvalitet.

Det låter inte som Kerrigan. Jag känner igen hennes röst. Vet inte varför.

Skrivet av Therradon:

Det låter inte som Kerrigan. Jag känner igen hennes röst. Vet inte varför.

Det är samma men ljudet i broodwars var modifierat typ eko ljud på rösten eller "wailat". Dock samma röst.


signatur
Inaktiv

Klart det är Kerrigan. Hon refereras till alltför mkt i texten om Raynor för att utelämnas nu.

123
Skriv svar