Inaktiv
BRA ljudkort?

Sitter å funderar på om man kanske ska uppgradera mitt värdelösa "inbyggda" ljudkort till ngt vettigt. Eftersom ljud är en "hobby" för mig så har jag ansett att ja borde fixa nytt kort till burken

Finns det ngt bra kort? pris är inte så noga...
Ska helst vara ett STEREO ljudkort!
Då jag inte har ngn nytta av fler kanaler!


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

W2k
Medlem

Skulle säga att så gott som alla ljudkort som är något att ha nu för tiden har många kanaler. Det finns ingen nackdel med att ha fler kanaler än du använder - du kan lätt stänga av dem, och den dag du byter upp dig till fler kanaler behöver du inte byta ljudkort.

Jag kan rekommendera Creative X-Fi som jag testade här på FZ för inte så längesen. Strålande kort, billigaste varianten kostar under en tusenlapp tror jag...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

hmmm...
kollade lite på dem, ser intressant ut...
men frågan är om d uppfyller mina krav på ljudet?
(Ska kopplas till en stereo som har nypris på 82 000kr!)

Kommer att köra flac filer å sånt, kommer inte att köra hemmabio på många många år framöver och då e det väldigt omodernt kort:(


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

kika på maudio.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

W2k
Medlem

oLjud: Om det är ljud i Hifi-kvalitet du är ute efter kanske inte X-Fi är rätt val, även om de korten presterar rätt bra finns det proffsgrejer, typ M-Audio som soya nämnde, som är betydligt bättre lämpade.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

framförallt detta har blivit mycket uppskattat, och kostar dessutom - om jag inte minns sämre än vanligt - någon hundralapp mindre än billigaste xfi.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Tack så mycke, ska kolla detta märke närmare!


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

1
Skriv svar