hjälp mig! *blinkar*

Inaktiv
hjälp mig! *blinkar*

jag har börjat spela HL" episode one men när jag läser "guiden" så förklarar de att man ska täppa hål med bilar o massa annat. d är då jag började märka att viss grafik saknas hos mig. jag ser inga bilar men de finns för att jag kan flytta på de. d finns andra saker jag inte häller ser. jag trode att det var osynliga föremål i vägen men nu tror jag att nått e fel med mitt grafik kort. har en radeon 9200. HJÄLP!!! tack

Medlem

Senaste drivrutinerna?

Inaktiv

hjälpte inte =(

Medlem

Testa att ställa ner grafiken i spelet.


signatur
Medlem

Kan vara så att dessa bilar är objekt som inte renderas av ditt G-kort pga att ditt kort inte stödjer nyare direktX vara. Sourcemotor kan, för äldre G-kort, välja att inte rendera visa objekt just för att det inte ska ta för mycket kraft.


signatur

<3

Inaktiv

9200 är ett dx8kort vilket innebär att spelet inte kommer rendera allt som skulle visas på ett nyare kort, men saker nödvändiga för att spela spelet - som de där bilarna - borde definitivt finnas där.

avinstallera spelet och grafikdrivrutinerna, kör drivercleaner, installera senaste drivrutinerna, installera om spelet.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Krävdes en uppgradering av spelet för min egen del, hade något med DirectX att göra... spelade med ett 6600GT.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Men man kan väl även ställa in vilken direct X version man vill spela i source? du kan väl köra 8.1 eller 9.0 och 9.0c eller?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar