Lite tips om denna konfiguration pls.

Medlem
Lite tips om denna konfiguration pls.

Jag är lite osäker på ifall detta är en bra konfiguration, jag tänker speciellt på minnet ifall det är ett bra märke och ifall det funkar med det moderkortet. Förmodligen slänger jag till en minnessticka till innan ordern går iväg, så ifall ni har kommentearer så är dom välkommna

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=177375


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Din länk fungerar inte, men jag skulle inte riskera att beställa från datorbutiken ifall någon av komponenterna du beställer skulle visa sig vara defekt. Du kan räkna med att få den utbytt tidigast två måndader (jag överdriver dessvärre inte) senare.

Inaktiv

Länken funkar för mig iafl.

Medlem

Ingen som har något att säga om konfigurationen?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

s939 är död, så processorn/moderkortet går bort. am2 skulle bli mitt val, även om det i dagsläget inte på något vis funkar bättre än s939.

nf4 är en problemkrets (brandväggar, ljudkort, värme och fan och hans moster) så om du inte ska ha sli-stöd vore det bättre med ett svalare - och mindre problemdrappat chipset. tex kt890.

centurion skulle jag inte använda med mindre än att jag fick sätta dremeln i det direkt när det kom. för lite 'hål' i det där de kallar fläkthål.

fortrons är lika bra som tagans men mycket billigare.

grafikkortet får mycket låga pris/prestandapoäng. kika på x1800gto eller nått liknande istället.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Inget fel på NF4. Den fungerar utmärkt. Skit i att installera brandväggen så har du inga som helst problem.

Inaktiv

jo, visst. det löser brandväggsproblemen. frågan är ju varför man ska köpa en krets som visat sig inte fungera hundraprocentigt om man inte måste.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

W2k
Medlem

Tja, att en produkt visar sig innehålla en defekt komponent är ju inte ett problem om man (a) inte måste använda den, (b) inte vill använda den och (c) den inte påverkar priset avsevärt.

Ungefär som sportsidorna i tidningen alltså.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

håller med soya, skulle även vilja göra lite reklam för antec slk3000b-chassit som jag har själv. riktigt bra för små slantar


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

w2k, fast det innebär ju att man simtidigt väljer bort att ge sina pengar till någon som visat att de kan bygga bättre fungerande produkter. och i längden är det ju sådana man vill ha...

ljudkortinkompatibilitet visar ju dessutom att det inte bara att brandväggen som inte riktigt är som det ska med den lilla kiselbiten. vad problemet var har jag aldrig riktigt orkat ta reda på...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar