Inaktiv
Lite hjälp tack!

Hej!
Min gamecube har krånglat lite och sagt att det den inte kan läsa skivan och så, men jag har ju trott att det var ju bara för att skivorna var repiga!
Men så köpte jag ett helt nytt spel häromdagen, satte i det i GCen, spelade ungefär 10 min och sedan kom meddelandet upp, att den inte kunde läsa skivan.
Är det linsen då som är dålig. Hur mycket kostar det att byta lins? Blir det billigare om man köper en ny? Eller vet ni något sätt att fixa den lite lätt själv?

Tack på förhand!:)


signatur

Ihfmd

Medlem

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=384&xSec=29&jssCart=...

Dock så kostar det så mycket så det är nog billigare att köpa en ny bara.


signatur
Inaktiv

Det har du nog rätt i att det blir billigare att köpa en helt ny!


signatur

Ihfmd

Inaktiv

...och då kan du lika gärna köpa en xbox

Medlem

... eller vänta på wii


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

eller kanske en PS3 i höst?


signatur

Meep!

Inaktiv

Xbox har jag redan!

Och Wii kommer jag definitivt köpa....eller jag och jag, utan familjen så det är inget jag behöver spara egna pengar till. Mamma gillar att spela lika mycket som jag och min lillebror så hon lägger gärna pengar på det!! Tur det!!

Playstation kommer jag absolut inte köpa!! Så jävla trött på att dem härmar Nintendo hela tiden. Men sen är ju Nintendo lika dumma att visa upp allt bra med sin maskin så Sony bara kan ta deras ideer!!


signatur

Ihfmd

Medlem

Härmar? Hur menar du nu


signatur

Meep!

Medlem

Jepp så är det sony tar efter nintendo. PS1 första handkontroll saknade analoga spakar, sen kom N64an som hade en analog styrspak på kontrollen, då apa sony efter och tryckte ditt två st på sin andra model. Sen kom Nintendos Rumble Pack som introducera vibration till handkontrollen, som sen sony byggde in i sin dual shock kontroll. Och nu har sonys nya handkontroll "motion sensing" som nintendo långt före visat att wii´s kontroll använder.


signatur

<3

Medlem

Nej fel, Sony hade motion sensing före Nintendo, det var bara just det att Sony inte ville avslöja det för tidigt.


signatur

Meep!

Medlem

Det är jag övertygad om att det bara är bullshit. Sony har aldrig velat annat än "avslöja" alla fantastiska saker de kommer att ha på sina nästa produkter. Sedan att hälften av funktionerna försvinner är en annan sak. Men att de skulle hålla inne med det tror jag inte för ett ögonblick på.

Medlem

Det är väl allmänt känt att Sony alltid apar efter Nintendo?
PSX lnserades med en "kopia" SNES-kontrollen med dubbla triggers. Efter att N64 släppts kom de med dubla analoga spakar. Och nu kommer de med en kontroll som är rörelsekänslig, om än inte lika avancerad som Wii. Att de inte jobbat länge med det är ganska uppenbart. Ingen spelutvecklare viste ens om det förrän ca 2 veckor innan E3.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Jävla Nintendo älskare.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av reset2:

Jävla Nintendo älskare.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av reset2:

Jävla Nintendo älskare.

1
Skriv svar