Förklaring tack - pve - pvp - rpg Servers

Inaktiv
Förklaring tack - pve - pvp - rpg Servers

Hallo

Skall börja spela Wow igen som en kul grej.
Det är ett roligt spe loh jag är en "lone wolf" gillar att levla och questa, skiter fullständigt i epics och end game raids.

Har tidigare lirad 70rogue, 70hunter även levlat warrior, priest, warlock och druid till 60 innan BC
och spelade alla endgames på 60 samt full T5 på båda mina 70.

Har nu gett bort acet till min lillebror och ska nu efter 3 månader rerolla på nån rolig server.

Har aldrig fått grepp om vad olika servrarna innebär

Pvp - som det låter, player vs player, du kan bli mördad överallt.

Pve - vet att det är indre world pvp dära men förklara gärna hela innebörden

RPG - testat levla lite små gubbar på RPG och jag ser INGEN skillnad.
Förklara gärna vad en RPG server innebär ?

Medlem

RPG innebär att man ska ta på sig en roll, Rolesplaying helt enkelt ^_^ Är du en glad paladin som heter Janne, ja då ska du också låtsas att du är det, oberoende om du heter Johan och är byggare i verkligheten. Du är en roll, inte dig själv kan man säga ^_^


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

RPG innebär att man ska ta på sig en roll, Rolesplaying helt enkelt ^_^ Är du en glad paladin som heter Janne, ja då ska du också låtsas att du är det, oberoende om du heter Johan och är byggare i verkligheten. Du är en roll, inte dig själv kan man säga ^_^

Ahaaa, så det är ingen spel skillnad med levling osv ?

Utan jag måste låtsas att det är jag som kutar omkring där och slaktar zebror ? Haha skulle va kul om det fanns en server som alla verkligen levde sig in idet.

Men tror jag kommer satsa på PVE server.
Då jag föredrar levling och questing.

Medlem

RP-PvP är riktigt bra.. Synd bara att en massa dewds och annat obehag måste komma in och förstöra och att Blizzard inte lever upp till sina regler

Men jag lallar på med mina roleplaying moments iaf

Medlem

Nu är jag sämst på att förklara, men det är bara det att du inte spamma saker, man ska helst leva sin karaktär, med vissa undantag tror jag, det får någon annan besvara vad man får och inte får göra ^_^ Annars är det samma spelsätt i levling och dylikt. Jag lirade lite på RPG server, tyckte det var mer hemtrevligt att levla, jag hade tom ett macro för "May the light guide you my friend" som jag hade då jag stötte på andra, spelade paladin.

Men det finns uppenbarligen få spelare som faktiskt gör detta, utan förstör för dem som vill lira RPG.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Låter skojjigt
länge sen ja lira wow nu, alltid spelat pvp
finns det RP-pve ?

Medlem

Finns RP servrar, det är ju precis som RP-PvE.
Om du nu känner för att köra på en RP server av något slag, finns det ingen som säger att du är tvungen att söka upp RP, eller RP'a när du är ensam.
Till exempel, springer du runt och dödar zebror helt ensam, och ingen är nära, måste du inte leva dig in något..
Men däremot finns det en regel som få klarar av att följa..
Aldrig använda smileys eller förkortningar i /say eller /yell.
Du skulle ju kunna ta allt som det kommer, och bara RP'a när någon annan snackar med dig.
I /whisper, /party och andra kanaler som Trade eller General, behöver du inte RP'a.
Guildchatten beror bå vad du är i för slags guild.

Som Pumpa sa, synd att massa idioter ska komma och förstöra RP känslan med sina ''RP noob lol'' och allt vad dom nu kan komma på. Blizzard borde verkligen leva upp till de regler de har satt upp. Eller göra fler som på något sätt tvingar de på RP servrar att RP'a..
Kör själv på Defias Brotherhood (RP-PvP) sen man började för lite mer än två år sen. Enligt väldigt många är det den RP-PvP servern som fortfarande kämpar för RP'n..


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Defias har jag oxå en gubbe på.
Var länge sen jag lirade där men då rp'ade men alltid utom när man körde instanser. Var riktigt kul, hade gärna fortsatt där om inte mina irl polare kört på annan server.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

Defias brotherhood, är den servern att rekomendera då ?
Tänkte köra Horde, UD Warrior.

Medlem

Jodå, visst är den något att rekommendera om du är intresserad av RP. Men som sagt, det finns idioter även där...
Sen finns det ju också alltid personer som RP'ar att dom hatar allt och alla, men ta inte illa upp för det
Speciella ras guilder ska man nog undvika. De brukar kunna vara väldigt ''rasistiska'' och hata alla andra raser som sin roll...
Väldigt många är riktigt trevliga att köra med, och nästan alla vet hur man kör igenom de instancer som finns.

Men som sagt, det är väl upp till dig om du gillar att RP'a


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Personligen föredrar jag pvp realms!
Tycker det är lite av hela spänningen just när man är och questar i contested områden att hålla ryggen fri från kutryggiga horde chars:D


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:

Personligen föredrar jag pvp realms!
Tycker det är lite av hela spänningen just när man är och questar i contested områden att hålla ryggen fri från kutryggiga horde chars:D

Problemet är bara att folk idag är så jävla fega. Om du dödar nåns alt som råkar vara 5 levels över din egen så loggar han sin bt/welfare epics gearade main och dödar dig 20 ggr innan han vågar logga tillbaka igen. Även om det va han som hoppade på dig i första läget.


signatur
Gen
Medlem

Det hade ju vart kul med någon sorts NPC polisstyrka som kan ta hand om just sådant. Typ att de attakerar / ger böter till gankers som hoppar på folk minst 5 levlar under dem själva.

:>

Medlem

Eeh, egentligen inte... Horde och alliance ligger ju i krig med varandra, och då är det väl bara naturligt att man tar ut fiendens rekryter
Själv har jag inget emot att bli gankad, då man med lite skills faktiskt kan ta folk som är runt 8 levlar högre...
Men att bli campad ett tag är ju en helt annan sak.
Ganking i sig är inget fel, det gör bara spelet roligare, men att bli campad av någon som man inte ens ser leveln på förstör allt...


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

problemet är ju imo att man blir gankad av någon som är lvl max när du kör din quest i ro skulle det hända ibland så ja det hade funkat men vi pratar ju om att fok sätter det i system på vissa ställen och imo man ska inte behöva byta tid när man ska spela för att undvika det.

Om jag spelar o blir gankad av någon nåra lvls över inom honor range dvs inte en max lvl nisse som gankar på en lvl 10nisse. Det är en helt annan femma.

Detta kommer alltid vara ett problem så gillar man inte det som mig så får man spela typ cod eller dyl för pvp

Spelar enbart på pve server av detta skäl o blir ja sugen på pvp så får det bli bg synd bara att den begränsade öppna pvpn försvann på pve servrar. den var riktad mot vissa områden det var skoj


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Gen
Medlem

Folk brukar säga att om man blir gankad på en PvP server så är det som det ska vara, kkthxbye - stop crying eller dyl. Visst, PvP är ju just det, att kunna attackera den andra faction när man vill. Problemet är ställen som STV som har ett stort antal quests och mycket XP. Just där finns det mest gankers. Sen kan man ju inte alltid gå runt med en lvl 70 livvakt hela tiden.

Medlem
Skrivet av Gen:

Folk brukar säga att om man blir gankad på en PvP server så är det som det ska vara, kkthxbye - stop crying eller dyl. Visst, PvP är ju just det, att kunna attackera den andra faction när man vill. Problemet är ställen som STV som har ett stort antal quests och mycket XP. Just där finns det mest gankers. Sen kan man ju inte alltid gå runt med en lvl 70 livvakt hela tiden.

Ett tips är att hålla sig borta ifrån STV och köra Decolace/Feralas istället där det finns mindre folk.

STV är mer eller mindre öppet krig 17:00-23:00.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Gen
Medlem

Nåja, man kan ha tur och slippa gankers med om man håller sig borta från vägen. Orkar man sitta från 22:00 och framåt så lär man slippa större majoriteten av gankers (som i de flesta fall inte är äldre än 12 och måste lägga sig tidigt )

1
Skriv svar