Hyfsad ordning på +spell hit, vad sedan ?

Inaktiv
Hyfsad ordning på +spell hit, vad sedan ?

Nu tycker jag att jag har fått ordning på +spell hit på min gubbe Peon Falköga. Vad ska jag inrikta mig på nu, dvs vilken del av statsen släpar efter... Är på väg in i Gruul´s Lair och Zul Aman

Medlem

Ta bort spell penetration gems. gör absolut ingeting i pve.. Sen skulle jag kört nya dps builden, 2/41/11 .. en till cd att leka med är aldrig fel och fireballs på 2.5 sek Sen skulle jag bytt till tailoring och enchanting , fast det är ju lite drygt

Skulle också enchantat vitality på boots och mana mp5 på chest, fast det kanske jag är ensam om

Eftersom du ska raida antar jag? Så ere väl bäst å använda saker som har mycket stats, brukar vara win. Så balanserat med crit å damage och någonting mer.

Skulle också sikta in mig på en head med meta socket, för den imba gemen, 12 spell crit , 3% more critical damage.

Det där med damage eller crit är väl bäst å ta hem ett spreadsheet, gå till http://elitistjerks.com/f31/ för mer info om
det.

Gen
Medlem

Håller med highspeed på de flesta punkterna. Tycker det är synd att du är tvungen att slänga i +hit gems när det finns såpass mycket raidloot som har +hit. Sunwell patchen lägger på ytterligare ett ton +hit items, många av dem kommer man kunna köpa för badges.

Som highspeed sa...ta bort spellpenetration.

Jag föredrar en kombo av stats, spelldmg och crit/hit. Att ha 9k HP obuffad i raids är visserligen bra, men lär gimpa din DPS en hel del. PvP mages som har 10k HP har lite över 800 spelldmg i jämförelse med en PvE speccad mage som kanske har 7.5k HP med 1200 spelldmg.

1
Skriv svar