tips på bra server

Inaktiv
tips på bra server

tjaba... så ska starta en ny gubbe hade jag tänkt för att fördriva tiden med funderar på troll mage eller hunter kan faan inte bestämma mig har mer erfarenhet av mage så det borde gå lite lättare men troll racials e ju bra för hunters oxå...

hur som helst nån som vet nån bra server? pve pvp spelar ingen roll vill mest ha nån där det inte e omöjligt att skapa grupper till dunegons medans man lvl'ar... sen skadar det ju inte om bg köerna vid 70 och så e korta när man väl kommer dit

Inaktiv

bah troll mage får det bli lutar år Shatterd Hand men e lite orolig över ration... verkar vara 25% horde 75% alliance känns lite oroligt :/

Medlem

Nu vet jag inte hur det är nu, men när jag lirade snabbt på Shattered så mötte jag i 98% av fallen svenskar, och 80% av dem var omogna 12 åringar. Bytte illa kvickt. Sen om det kanske är annorlunda på high level vette fan, det åfr någon annan svara på.


signatur

Videomupp

Inaktiv

hmmmm faan det låter ju inte bra får kolla vidare lite då... gillade battlegroupen iaf

kollar in stormreaver nu men måste sova får bli imorgon

Medlem

Jag och Gen spelar på SH. Det säger allt. Eller kanske inte.

Medlem

SH är den sämsta servern jag sett. Runesong full med ryssar som vägrade snacka engelska va bättre.


signatur
Medlem

Provar Nagrand nu för census säger att den har bäst horde/alliance ratio jag sett plus 10k+ spelare.

Provade min hederliga allians server Shadowsong och det var ingen höjdare som horde... Snudd på tomt överallt och 5k totalt.
Nu vet jag att siffrorna inte stämmer till 100% men ger ju en fingervisning

Edit:
Glömde säga att jag bara pratar PVE. Så trött på gankning av lvl 70:s timme efter timme

Gen
Medlem

Trixxy...nowai.

Varför tycker du SH är sämst?

Alltså...det beror helt enkelt på hur mycket man stör sig på folk. Visst, det finns rätt många fjortisar där, och folk som inte kan spela PUG instances men vi har mycket bra PvE progress, korta BG köer (hordeside iaf), och många svenskar vilket kan vara positivt om man inte orkar skriva engelska. Har kört massvis med bra PUGs i instances samt Kara utan problem med alten.

Det enda problemet med SH är väl nymigrerade guilds som skapar obalans och strular till BG köerna :< Sen är många nya väldans tykna. Det räcker att kika på realmforumet...
Varför det är så vet jag inte.

Inaktiv

är osså på jakt efter en bra normal server, försöker hitta ett alternativ till aggramar....ska gärna vara mycke svenskar och även bra svenska guilder som tar imot en tank warrior med fullt T4 typ

Medlem
Skrivet av Gen:

Trixxy...nowai.

Varför tycker du SH är sämst?

Alltså...det beror helt enkelt på hur mycket man stör sig på folk. Visst, det finns rätt många fjortisar där, och folk som inte kan spela PUG instances men vi har mycket bra PvE progress, korta BG köer (hordeside iaf), och många svenskar vilket kan vara positivt om man inte orkar skriva engelska. Har kört massvis med bra PUGs i instances samt Kara utan problem med alten.

Det enda problemet med SH är väl nymigrerade guilds som skapar obalans och strular till BG köerna :< Sen är många nya väldans tykna. Det räcker att kika på realmforumet...
Varför det är så vet jag inte.

Asså 90% av de jag träffade när jag spelade 1-60 så va det bara svenska retards med en medelålder som inte va mycket högre än 12. Känns som en bra första erfarenhet som horde. Spelade aldrig high end raiding för jag gjorde det på en annan server som alliance istället. I dagsläget spelar jag horde på Kazzak och spelar nästan uteslutet med ett BT guild oavsett vad jag gör så jag slipper träffa alla retards som finns där för det finns en del där oxå, dock så behöver man inte skämmas när man säger att man är svensk längre.

Spelat på 7 olika servrar hittils och Kazzak är den enda som jag trivs på faktiskt. Tidigare servrar är Warsong, Twilight's Hammer, Neptulon, Shattered Hand, Chromaggus och Vek'nilash.


signatur
Medlem

Tycker du borde köra på Neptulon!

Det är en bra server med en massa trevligt folk

Inaktiv

Jag började lira på Sunstrider för någon vecka sen. Trevlig server som verkar ha ett hyfsat ally/horde-ratio


signatur

War never changes.

Medlem

All Hail E V O @ Shattered Hand.

Medlem
Skrivet av xhosa:

Jag och Gen spelar på SH. Det säger allt. Eller kanske inte.

Ja, att man ska undvika den servern.

Inaktiv

JAG spelar också där!

Medlem

Shattered hand.Det som e bra med den e att 80% av dom som spelar där är Svenskar:D

Inaktiv

hmmm 80% svenskar lockar ju iof... men om 75% av dom e jobbigt 12åringar så vette faan aja får väl testa lite och kolla

Gen
Medlem

Som sagt, det finns några guldkorn här och där. Men visst är vägen till 70 kantad med 12-åringar...vilken server man än kör på. Fast personligen tycker jag det viktigaste är vilken guild man hamnar i när man dingar 70.

Medlem
Skrivet av Pags:

bah troll mage får det bli lutar år Shatterd Hand men e lite orolig över ration... verkar vara 25% horde 75% alliance känns lite oroligt :/

Klassiska horde ordspråket: Always out-manned, but never out-gunned. Och det ligger ju faktiskt något i det

Och urk, går bara inte att köra på en server med bara svenskar.. Ska vara så stor blandning som möjligt, men så få ryssar som möjligt, då de för det mesta vägrar snacka engelska.. Inget illa menat.


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Kör själv på azzune PVE trivs där mycket folk från sverige,finland,norge,danmark


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Inaktiv

Kazzak ska va ganska bra för raidare har jag hört.

Medlem

Synd bara att servern laggar pung och vi har kö under prime time på Kazzak.


signatur
Inaktiv

ok äntligen har man rett ut lite grejer och har tid att börja spela igen

gjorde en shammy på Shatterd Hand nu hoppas det funkar bra... får se

nån här som har en lvl70 och e tailor här på SH? måste skaffa 1-2 16slot bags... vanliga backpacken suger ju

Gen
Medlem

Mjo, jag kan...om du är horde dvs.

Inaktiv

ja det är jag, troll shaman namn Pags.... orginellt va >< byter senare kanske om jag kommer på nåt coolt namn

Inaktiv

Skulle vara kul om du började köra på ghostlands!

Inaktiv

hmmm inte kollat in ghostlands nånting.. ville ha en server med mycket horde på och en bra bg :/

Medlem

Balnazzar har mycket horde och BG köerna är korta, i alla fall på alliance sidan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

gen vad heter du på server då? så jag vet vart jag kan skicka cloth

12
Skriv svar