Medlem
Låg fps...

Hejsan, har börjat lira wow igen efter ett långt uppehåll. Men har ett problem, har väldigt låg fps. Ligger på runt 20 när jag är på stora områden eller attackerar. Det laggar alltså med den fpsen.

Nu vet jag inte riktigt vad dom ändrat angående grafiken men jag tog allting på fullt iaf för det spelade jag på förut och det flöt på hur bra som hellst:)

Testade att sänka lite olika inställningar men vart bara 5 fps skillnad men fortfarande lagg.

Har ni någon anning om vad det kan vara? :\

Min dator är för övrigt AMD 64 3500+ 2,2 Ghz, Geforce 7800 GTX 256 Mb, 2Gb ram... Och det kan väl inte vara för dåligt för wow?

Är tacksam för alla tips! :heart:


signatur

-

Medlem

Låter konstigt det där sitter själv på ett nästan lika dant system och har 25-60 fps och ca 10fps mer om jag sänker texturernas upplösning.

Har du kollat så att det inte är något annat som kan ta upp din processorkraft eller ramminne? Virus, malware eller kanske någpt program?

Annars kan ju drivrutinerna till din dator (speciellt grafikkort) vara värt att titta på.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Har du mycket krävande addons drar det ner FPS'en rejält.

För att rensa addons och gamla sparade variablar gör detta.

- Går in i din WoW katalog (default c: \program files\world of warcraft\ )
- Skapa en katalog med namn backup eller något
- Flytta Interface, WTB och WTF katalogerna till backup katalogen
- (Starta om WoW)

Edit: Att ställa ner View distance under Video inställningar gör stor skillnad för min fps.


signatur

shortbow.gif

Gen
Medlem

nVidia = Triple Buffering. Enabla det

1
Skriv svar