Varför fortsätta spela WoW?

Inaktiv
Varför fortsätta spela WoW?

Har tänkt på det här ett bra tag nu och behöver ventilera mig lite.

Först och främst så kanske jag ska säga att jag har 2 level 60+ karaktärer och leker med en tredje just nu som är på lvl 70.

Grejen är den att jag har galet många speltimmar på WoW och kommit fram till att WoW nog inte var så jäkla kul som jag trodde. Jag kom till det där vägskälet när man lirat till maxleveln och insett att man måste göra ett val; Börja PvP:a eller sluta spela helt. Alltså, PvP är ju knappast givande på samma sätt som de äventyr man är med om när man levlar.

Inte känns det heller speciellt givande att sitta och vänta på att Blizzard ska släppa ännu ett expansionpack och därigenom höja maxleveln.
Det jag stör mig mest på är ju det enkla faktum att det är omöjligt att klara av/vinna i WoW. Hade Horde och Alliance kunnat storma varandras huvudstäder hade ju situationen varit annorlunda. Tänk er själva en massa Blood Elves och troll som härjar runt i Stormwind eller stör budgivningen i Ironforge! DÄR har vi ett säljande koncept?

Så egentligen är WoW-konceptet ett jäkla skitkoncept? Det funkar ju bra tills man är ?klar? så att säga. Men att säga att det är ett bra spel rakt igenom ? det är ju ren och skär lögn. Det kombinerat med att man spelar mot en statisk och helt oföränderlig världsordning (tänker då på just Horde vs Alliance) där ingen sida kan vinna ? varför ens spel för då? Man spelar väl för att vinna? Alla spel går ut på att någon står som vinnare. Sen kan man spela för upplevelsen och många andra anledningar, men att ta bort möjligheten att vinna över den onda / goda sidan ? what?s the point?

Ge mig vettiga argument för varför man ska fortsätta spela det här jäkla spelet egentligen.

Medlem

Det som driver wow är jakten på dom bästa prylarna och beroendet det skapar.

Vettiga argument för att fortsätta? Det finns inga, sluta och skaffa ett liv istället.

Själv kör jag bot just nu, mest för att prova hur det går och hur stor chansen är att man blir avstängd, eftersom jag inte spelat sen i september så kvittar det om dom stänger av mig.

Kul att testa allafall, sjukt effektivt är det


signatur
Medlem

expansionen som kommer snart där kan man lvla ännu högre ? och så kan man ju bli sån där death knight vad det nu är

Medlem
Skrivet av Boze:

Har tänkt på det här ett bra tag nu och behöver ventilera mig lite.

Först och främst så kanske jag ska säga att jag har 2 level 60+ karaktärer och leker med en tredje just nu som är på lvl 70.

Grejen är den att jag har galet många speltimmar på WoW och kommit fram till att WoW nog inte var så jäkla kul som jag trodde. Jag kom till det där vägskälet när man lirat till maxleveln och insett att man måste göra ett val; Börja PvP:a eller sluta spela helt. Alltså, PvP är ju knappast givande på samma sätt som de äventyr man är med om när man levlar.

Inte känns det heller speciellt givande att sitta och vänta på att Blizzard ska släppa ännu ett expansionpack och därigenom höja maxleveln.
Det jag stör mig mest på är ju det enkla faktum att det är omöjligt att klara av/vinna i WoW. Hade Horde och Alliance kunnat storma varandras huvudstäder hade ju situationen varit annorlunda. Tänk er själva en massa Blood Elves och troll som härjar runt i Stormwind eller stör budgivningen i Ironforge! DÄR har vi ett säljande koncept?

Så egentligen är WoW-konceptet ett jäkla skitkoncept? Det funkar ju bra tills man är ?klar? så att säga. Men att säga att det är ett bra spel rakt igenom ? det är ju ren och skär lögn. Det kombinerat med att man spelar mot en statisk och helt oföränderlig världsordning (tänker då på just Horde vs Alliance) där ingen sida kan vinna ? varför ens spel för då? Man spelar väl för att vinna? Alla spel går ut på att någon står som vinnare. Sen kan man spela för upplevelsen och många andra anledningar, men att ta bort möjligheten att vinna över den onda / goda sidan ? what?s the point?

Ge mig vettiga argument för varför man ska fortsätta spela det här jäkla spelet egentligen.

Asså om du anser att du inte kan vinna, varför spela då? Lägg ner och gå vidare. Du själv anser att det inte går att vinna men det gör jag att det gör. När du dödat Illidan så har du vunnit. Har du gjort det? Sen kan du säga att spelet är slut.. Men vänta.. Det är 2.4 på test realms, sunwell plateau kommer om några veckor och då är det Kil'jaedan som är ondingen istället som ska dö.

Det är som att säga att man kan vinna i Megaman. Det kan man inte för den jäkla Wilie kommer tillbaka hela jävla tiden.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Boze:

Har tänkt på det här ett bra tag nu och behöver ventilera mig lite.

Först och främst så kanske jag ska säga att jag har 2 level 60+ karaktärer och leker med en tredje just nu som är på lvl 70.

Grejen är den att jag har galet många speltimmar på WoW och kommit fram till att WoW nog inte var så jäkla kul som jag trodde. Jag kom till det där vägskälet när man lirat till maxleveln och insett att man måste göra ett val; Börja PvP:a eller sluta spela helt. Alltså, PvP är ju knappast givande på samma sätt som de äventyr man är med om när man levlar.

Inte känns det heller speciellt givande att sitta och vänta på att Blizzard ska släppa ännu ett expansionpack och därigenom höja maxleveln.
Det jag stör mig mest på är ju det enkla faktum att det är omöjligt att klara av/vinna i WoW. Hade Horde och Alliance kunnat storma varandras huvudstäder hade ju situationen varit annorlunda. Tänk er själva en massa Blood Elves och troll som härjar runt i Stormwind eller stör budgivningen i Ironforge! DÄR har vi ett säljande koncept?

Så egentligen är WoW-konceptet ett jäkla skitkoncept? Det funkar ju bra tills man är ?klar? så att säga. Men att säga att det är ett bra spel rakt igenom ? det är ju ren och skär lögn. Det kombinerat med att man spelar mot en statisk och helt oföränderlig världsordning (tänker då på just Horde vs Alliance) där ingen sida kan vinna ? varför ens spel för då? Man spelar väl för att vinna? Alla spel går ut på att någon står som vinnare. Sen kan man spela för upplevelsen och många andra anledningar, men att ta bort möjligheten att vinna över den onda / goda sidan ? what?s the point?

Ge mig vettiga argument för varför man ska fortsätta spela det här jäkla spelet egentligen.

Man kan raida motsatta factionens städer om du inte visste det.

Medlem
Skrivet av wankstah:
Skrivet av Boze:

Har tänkt på det här ett bra tag nu och behöver ventilera mig lite.

Först och främst så kanske jag ska säga att jag har 2 level 60+ karaktärer och leker med en tredje just nu som är på lvl 70.

Grejen är den att jag har galet många speltimmar på WoW och kommit fram till att WoW nog inte var så jäkla kul som jag trodde. Jag kom till det där vägskälet när man lirat till maxleveln och insett att man måste göra ett val; Börja PvP:a eller sluta spela helt. Alltså, PvP är ju knappast givande på samma sätt som de äventyr man är med om när man levlar.

Inte känns det heller speciellt givande att sitta och vänta på att Blizzard ska släppa ännu ett expansionpack och därigenom höja maxleveln.
Det jag stör mig mest på är ju det enkla faktum att det är omöjligt att klara av/vinna i WoW. Hade Horde och Alliance kunnat storma varandras huvudstäder hade ju situationen varit annorlunda. Tänk er själva en massa Blood Elves och troll som härjar runt i Stormwind eller stör budgivningen i Ironforge! DÄR har vi ett säljande koncept?

Så egentligen är WoW-konceptet ett jäkla skitkoncept? Det funkar ju bra tills man är ?klar? så att säga. Men att säga att det är ett bra spel rakt igenom ? det är ju ren och skär lögn. Det kombinerat med att man spelar mot en statisk och helt oföränderlig världsordning (tänker då på just Horde vs Alliance) där ingen sida kan vinna ? varför ens spel för då? Man spelar väl för att vinna? Alla spel går ut på att någon står som vinnare. Sen kan man spela för upplevelsen och många andra anledningar, men att ta bort möjligheten att vinna över den onda / goda sidan ? what?s the point?

Ge mig vettiga argument för varför man ska fortsätta spela det här jäkla spelet egentligen.

Man kan raida motsatta factionens städer om du inte visste det.

Så sant.. Fixa en raid och gå berserk i typ Stormwind.. Dagen efter kan du kolla på ditt Realm Forum och se hur alla alliance gnäller över hur man kan göra något så ''dumt/noobigt'' eller vad dom nu kan komma på att säga...
Då har du något att göra ett tag till


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Inaktiv

det är ju dumt/noobigt eftersom wow inte är designat för att "klara av" det egentligen.. eller asså, det finns ingen poäng med att göra det, helt enkelt. så att göra det är ganska poänglöst och bara irriterande.

om wow var designat på ett annat sätt så.. ptja..

och ja, wow är ganska tråkigt ;p


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Har visserligen inte läst så mycket om Age of Conan, men det låter som om du skulle uppskatta det spelet mer då spelarna uppmanas till mer world pvp. Man kan väl belägra städer, första spelarbyggda städer osv. Men det är ju ett tag kvar tills det släpps

Testpilot

Det enda vettiga argumentet för att fortsätta spela är : Det finns inget annat vettigt.
Det enda du kan göra är egentligen att byta spel och då kommer du märka att WOW är väldigt lättillgängligt och har många fördelar mot andra onlinespel ..
Såklart finns det nackelar precis som du märkt tex med att världen är statisk och att PVP'n är fjantig.

Har man väl börjat med mmorpg konceptet så känns singleplayerspel fattiga , likaså multiplayer onlinespel som tex battlefield har ju blivit tråkiga de med.

Kanske inte världens bästa argument att spela men bättre än inget.

Inaktiv

Ni har alla gett mig både för och mot-argument till WoW (vilket iofs var väntat)

Men jag har iallafall lite mer kött på benen nu.
Många tack för alla svar!

Medlem

Egentligen blir man väl aldrig "klar" med ett multiplayer spel. Man spelar för att det är kul/tidsfördriv.

Är det inte roligt längre kan man ju alltid sluta


signatur

shortbow.gif

Medlem

"Börja PvPa eller sluta helt"

Någonsin hört om PvE? :c Att spela med 24 andra personer och gemensamt nå ett mål. Hums.

Finns INGET mmo som tar slut btw.

Medlem

Spela för att det är roligt, är det inte roligt sluta spela. Inte så mkt att fundera på

Medlem

Men kan inte typ horde sidan om dom har tillräckligt många bra spelare ta över typ Stormwind helt ?

Inaktiv

Låter som att Warhammer: Age of Reckoning kommer vara något för dig.

Medlem

Sålänge som man kan välja själv om man vill köra pvp eller inte så är dom flrsta wow liknande spel ok,
men om det är nåt spel där man kan bli påhoppad hursomhelst överallt av andra spelare då blir det mest jobbigt,
fast såna mmo finns det inte ?

Medlem
Skrivet av straxdax:

.....fast såna mmo finns det inte ?

Fanns! Ultima Online - Pre UO:R

Oh gud va roligt det var på den tiden. Samt man hade så himmla mycke bättre grupp sammanhållning tycker jag. Just på grund av att man behövde slåss emot PK's och andra satyg som ville förstöra din dag

Skulle jag kunna göra spel så skulle jag nog försöka mig på ett UO clone liknande spel som det var förr

Medlem

I Lineage2 kan du bli påhoppad exakt överallt hursom helst förutom i städer, men varsom helst utanför städerna...

Men om man inte pallar levla segt ska man inte lira L2;)

Medlem

Expansionerna hade sönder det och har lyckats vara ren nu i nästan ett år eller så!

Helt jäkla galet att köra en /played när man tänker på vad man kunnat med den tiden (inte för att man hade gjort något vettigt ändå men...)

Gen
Medlem

Som andra tidigare sagt...du måste verkligen pröva på att raida lite om du inte gjort det tidigare. Raidandet är ju en stor del av spelet.

10-manna instances :
Karazhan (T4)
Zul'Aman (T4,5 typ)

25-manna instances:
Gruul (T4)
Magtheridon (T4)
Serpentshire Cavern (T5)
Tempest Keep (T5)
Mount Hyjal (T6)
Black Temple (T6)

Framtida instances:
Sunwell Plateau (T6&"T6,5") 25-man
Magister's Terrace 5-man

Vidare så kommer nästa expansion inom en överskådlig framtid full med nya zoner, nya quests o.s.v Efter sommaren typ.

Medlem

Lira PVE, där har du målet med spelet.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv
Skrivet av b0ne:

Lira PVE, där har du målet med spelet.

Jag spelar en horde hunter på outland server.
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Outland&n=Oggy

Jag och mitt guild farmar BT / Hyjal sen ett par månader tillbaka. Vi rensar all content på 2 dagar just nu.

Har full T6 och alla items i spelet som jag vill ha.
Jag har Full S3 + vindicator set och allt som tillhör PVP.

Har 6 level 70 "alts" med det bladad gear från karazan/zulaman/ssc/tk.

Just nu anser jag att spelet är "klart" .... Sunwell tippar jag på kommer räcka 1 månad MAX, sen är vi där igen. Känns som det saknar nått för "hardcore" PVEáre.

Gen
Medlem

Det är därför expansionen är såpass viktig. Den kommer att hålla hardcoregamers upptagna några månader till

Medlem

Tjenare, spelade sedan US stängda betan tills sommras, under den tiden lyckades jag med ganska mycket...

Dessa argument fastnade jag för i den här tråden, och följer gör även mina kommentarer.

Citat:

Så sant.. Fixa en raid och gå berserk i typ Stormwind.. Dagen efter kan du kolla på ditt Realm Forum och se hur alla alliance gnäller över hur man kan göra något så ''dumt/noobigt'' eller vad dom nu kan komma på att säga...
Då har du något att göra ett tag till

Och sedan inser du... att döda en factionleader kräver NOLL skill och är helt enkelt meningslöst. De gångerna jag har gjort detta på både pvp och pve servrar har den andra factionen som inte är pvpflaggade bara stått och glott medan de som är flaggade springer in en och en och dör. Prova steamrolla alla 4 ledarna på en kväll, det är fortfarande rätt lätt skulle jag tro. Det fanns en tid då det var vettigt att slakta dessa typer för att de gav 15k honour och man kunde döda dem med 2-4 pers eller så. Men vänta! Honour hade ingen mening då

Citat:

Det enda vettiga argumentet för att fortsätta spela är : Det finns inget annat vettigt.
Det enda du kan göra är egentligen att byta spel och då kommer du märka att WOW är väldigt lättillgängligt och har många fördelar mot andra onlinespel ..
Såklart finns det nackelar precis som du märkt tex med att världen är statisk och att PVP'n är fjantig.

Har man väl börjat med mmorpg konceptet så känns singleplayerspel fattiga , likaså multiplayer onlinespel som tex battlefield har ju blivit tråkiga de med.

Så sant som det är sagt, finns inga vettiga argument för att fortsätta spela, men som sagt när du väl har startat ett MMO känns andra ganska triviala.

Citat:

Sålänge som man kan välja själv om man vill köra pvp eller inte så är dom flrsta wow liknande spel ok,
men om det är nåt spel där man kan bli påhoppad hursomhelst överallt av andra spelare då blir det mest jobbigt,
fast såna mmo finns det inte ?

Ett rejält spännande som kommer är Darkfall Online

Citat:

Som andra tidigare sagt...du måste verkligen pröva på att raida lite om du inte gjort det tidigare. Raidandet är ju en stor del av spelet.

Ja, raidandet är en väldigt stor del för folk i wow... Men om det var som för mig, inner sanctum på Silvermoon EU med ett top5 i EU på samtliga bossar pre-BC kommer inte nya raids snabbt nog. Och för att förhindra sönderfarmande gjorde blizzard en del rejäla felsteg som gjorde att vi (den gamla hardcore raidercommunityn) blev rätt sura. T.ex. C'Thun, need i say more.

Skrivet av Gen:

Det är därför expansionen är såpass viktig. Den kommer att hålla hardcoregamers upptagna några månader till

Den del av detta citat som är viktigt är "några månader". Ny expansion kommer hålla så pass länge för raiders tills det blir tröttsamt och nya instanser behövs.

--------------------------------
EU #2 Onyxia
EU #3 Rangaros
EU #1 Nefarian
EU #7 C'Thun
2200+ 5v5 på Cyclone
1900+ 2v2 på Cyclone
2000+ 3v3 på Cylcone
Samtliga mounts med eget farmande innan 80 guld / mount patchen.
95% av alla items i nya raids var sidegrades... resterande 5% var minor upgrades

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Som andra tidigare sagt...du måste verkligen pröva på att raida lite om du inte gjort det tidigare. Raidandet är ju en stor del av spelet.

10-manna instances :
Karazhan (T4)
Zul'Aman (T4,5 typ)

25-manna instances:
Gruul (T4)
Magtheridon (T4)
Serpentshire Cavern (T5)
Tempest Keep (T5)
Mount Hyjal (T6)
Black Temple (T6)

Framtida instances:
Sunwell Plateau (T6&"T6,5") 25-man
Magister's Terrace 5-man

Vidare så kommer nästa expansion inom en överskådlig framtid full med nya zoner, nya quests o.s.v Efter sommaren typ.

Är inte raiding lite slöseri med tid ibland? Man måste ju sitta så länge varje dag. Måste väl ändå vara roligare att PvPa ?

Medlem

Vem är det som säger att man måste sitta varje dag? När jag raidar så lirar jag mellan 20 och 23. Det är förövrigt MYCKET roligare att sammarbeta med 24 andra i ett försök att spöa en boss än att ränna runt i valfri BG PUG och bara irriteras över idiotin i ens medspelare. Och om man kör premade så är det sällan man stöter på vettigt motstånd. Förmodligen sitter vi lika länga och PVE:ar som du PVPar ;>


signatur

Videomupp

Gen
Medlem
Skrivet av | DeaMoN |:

Är inte raiding lite slöseri med tid ibland? Man måste ju sitta så länge varje dag. Måste väl ändå vara roligare att PvPa ?

Håller med WildThing. När man väl är 70 och inte har nån PvE guild så finns inte mkt att göra om man inte orkar PvPa. Raida är skoj då alla har ett gemensamt mål och ska samarbeta och ha lite skoj

Medlem

problemet med raids är att det lätt urartar, ok först kör man kara 2 kvällar i veckan, men sen så e det gruul och mag och ssc och tk och så vidare. helt plötsligt så spelar man 6 dagar i veckan hela kvällarna. :/

Hade jag en guild som nöjde sig med kara 1-2 ggr i veckan skulle jag spela mer, men just nu så kan man bara pvpa och det suger något otroligt då jag har dålig gear och valt fel klass (präst). Pvp is borked! Det enda jag saknar från wow är communityn och det jag hatar mest är att alla mina kompisar vägrar att testa något annat.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

problemet med raids är att det lätt urartar, ok först kör man kara 2 kvällar i veckan, men sen så e det gruul och mag och ssc och tk och så vidare. helt plötsligt så spelar man 6 dagar i veckan hela kvällarna. :/

Hade jag en guild som nöjde sig med kara 1-2 ggr i veckan skulle jag spela mer, men just nu så kan man bara pvpa och det suger något otroligt då jag har dålig gear och valt fel klass (präst). Pvp is borked! Det enda jag saknar från wow är communityn och det jag hatar mest är att alla mina kompisar vägrar att testa något annat.

Präst är ju rätt kungligt i PvP annars.
Visst dålig gear suger då man ständigt blir 2 shottad men det gäller alla klasser. Om du tar för vana att köra några AV varje dag kommer du att få ihop lite vettigt pvpgear inom överskådlig tid.

Medlem

själv om man kör bg så undviker iaf jag one on one frenetiskt och då är det lugnt om man har crap gear som jag har.

Är ju warlock och har faktiskt hänt att halva horde laget jagat en iofs då har ju allies vunnit så man får väl se det goda med det onda


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar