Medlem
Keylogger

Hej alla FZ'are. På något mystiskt sätt har jag lyckats få en keylogger på min dator, närmare bestämt "Backdoor.win32.bifrose.aej". Problemet är att brandväggen inte upptäcker den, och jag har skanat datorn med både AVG antivirus och Avira AntiVir, och enligt blizzard så ska båda antivirusprogrammen hitta den. Några ideer hur jag ska kunna spela igen utan att riskera mitt konto? Jag hoppas att jag slipper formatera.

Testpilot

Hmm testa o scanna med andra program som tex Spybot och Adaware , sen skarru stänga av system restore också för att förhindra elakingen från att göra backups där då du scannar.

Testa även att starta maskinen i safe mode o scanna sedan.

[edit] - för säkerhets skull , byt ditt wow lösen på en annan maskin som är 100% fri från virus för att vara på säkra sidan.

Medlem

Spybot SD hittade inte problemet heller. Hur startar man datorn i safe mode?

Inaktiv

Prova Comodo BOClean Anti-Malware. Brukar hitta det mesta för mig.


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Medlem

www.eset.com
finns i 30 dagars trail samt online scan

Testpilot
Skrivet av Deragorn:

Spybot SD hittade inte problemet heller. Hur startar man datorn i safe mode?

Vid uppstart klicka på F8 innan Windowsloggan kommer upp men efter att BIOS gått klart.

Inaktiv

hur vet du att du har viruset alls på datorn om ditt antivirusprogram inte hittar den?

för övrigt tycker jag det är på tiden att folk lär sig skilja på ad/gray/spyware och VIRUS/MASKAR/TROJANER

adaware och spybot s&d är inget antivirusprogram ;p


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

adaware och spybot s&d är inget antivirusprogram ;p

Ser inte att någon här i denna tråden har påstått det heller.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av prikk:

hur vet du att du har viruset alls på datorn om ditt antivirusprogram inte hittar den?

för övrigt tycker jag det är på tiden att folk lär sig skilja på ad/gray/spyware och VIRUS/MASKAR/TROJANER

adaware och spybot s&d är inget antivirusprogram ;p

När man startar wow får man en varning att det finns på datorn. För övrigt lyckades jag ta bort den, tack för all hjälp.

Medlem

Har du installerat nåt 3dje parts addon till wow kan det vara där du fått in det.
Ställ känsligheten på max i ditt virus program och spionskydd kolla sen så att programen genomsöker alla filer och inte bara angivna.
Brukar finnas en del inställningar för manual scan som ökar chansen att upptäcka virus mm.

Lycka till


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar