Bättra hit rating ?

Inaktiv
Bättra hit rating ?

Jag har en lvl 70 mage - Peon-den närsynte Som synes är han i desperat behov av bättre hit rating.

Scryer-vägen funkar inte - är exalted med aldor

Gladiators War Staff - ska jag grinda ihop till

Finns det några andra bra + hit rating grejor som man kan grinda till eller som har hyfsad drop rate någonstans ? Eller något annat sätt att få upp hit raten ..... ?

Jag har skaffat 3 st + hit rating gems men får bara stats för 1 av dem - vad är det jag har missförstått där ?

Medlem

Du har gjort en ganska stor miss på två av dessa hit raiting sockets, dom är för melee combat ^^

Dom på leggsen är i alla fall rätt.

Sen beroende på om du vill köra pve eller pvp, så kan det vara bra att ta en titt på spellstirke settet som håller måttet ett tag i pve väg.

I pvp har man ingen vidare nytta i att ha hit rating.

Inaktiv

Tackar SoRight ! Den missen den missen går (hoppas jag) att reparera genom att byta gems... och 24 är i varje fall lite bättre än 8 i hit rating

Medlem

Spellstriek hood / pants. Ez way to go. Sen skiter du i socketbonusar och sätter veiled noble topaz i allt så är du nästan i hamn.

Cheers.

Medlem

Kan iofs även tillägga att som mage har man otroligt lätt för att skaffa grymt crafting gear som håller upp till SSC och TK.

Vill framförallt lägga betoning på Spellfire och även Frozen shadoweave. Orkar man grinda till sig något av dessa set (rekommendrar det!) + skaffar sig lite kara, heroic, badges gear så kan man easy komma upp till 1100 spell dmg (beronde på spec etc och om du väljer att vara fire eller frost mage).

Själv skulle jag valt att köra Spellfire, dock är inte fire lika dominerande längre när det gäller dps utan frost kan även göra ett bra jobb i pve. Beror väll mer på vad du vill spela^^

Gen
Medlem

http://www.wowhead.com/?item=29172

Ashyen's Gift
Binds when picked up
Unique
Finger
+30 Stamina
Requires Level 70
Requires Cenarion Expedition - Exalted
Equip: Improves spell hit rating by 21 (1.66% @ L70).
Equip: Increases damage and healing done by magical spells and effects by up to 23.

Fler epic lvl 70 clothprylar hittar du här :
http://www.wowhead.com/?items=4&filter=qu=4;ty=1;minrl=70;max...

EDIT : Länken blev för lång :/ Men copy&paste första, sen andra raden.

Medlem
Skrivet av Putte[+30:

"]Tackar SoRight ! Den missen den missen går (hoppas jag) att reparera genom att byta gems... och 24 är i varje fall lite bättre än 8 i hit rating

Det går väll inte att byta Gems i ett gear???

Medlem
Skrivet av MickeFree:

Det går väll inte att byta Gems i ett gear???

Jo, eller det går inte att "byta" på så vis att man kan ta ur den gamla.
Men att bara stoppa in en ny gem går alldeles utmärkt.


signatur

shortbow.gif

nj
Medlem
Skrivet av MickeFree:

Det går väll inte att byta Gems i ett gear???

Man kan ersätta gems, dock så förstörs den gamla när en ny sätts dit.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av MickeFree:

Det går väll inte att byta Gems i ett gear???

Man kan ersätta gems, dock så förstörs den gamla när en ny sätts dit.

Gött gött gött, det viste jag inte.

1
Skriv svar