Rogue, typiskt trist fråga om talents

Inaktiv
Rogue, typiskt trist fråga om talents

Jag har en Rogue lvl 47 som jag inte har kört med på ca ett år så jag kommer knappt ihåg hur man gör ännu mindre talent-delen.

Fråga#1
Jag skulle därför vilja fråga om råd, trist fråga, fördelar och nackdelar med olika talent kombinationer. Jag har tittat i andra forum men blir inte riktigt klok på alla olika alternativ. Tydligen har det skett en reset av talents vid någon patchuppgradering så inga talent är satta. Jag har just nu 38 talent att sätta.

Skulle verkligen uppskatta lite råd från Er om hur ni tycker att jag skall speca min gubbe.

Fråga#2
När jag skall fixa gear till denna gubbe vad skall jag tänka på när det gäller t ec. Stamina, spiring etc.

Tjingeling

Medlem

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/rogue/talent... combat build, byt sword spec mot vad du kör med för vapen.

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/rogue/talent...
Daggerspec.

Det är ganska svårt att göra någon über build vid den lvln men läs på talents och para ihop dem som passar.

Angående gear: Satsa på Agility, sen stamina, sen crit. Försök ha ett par vapen som ligger nära din lvl, långsamt i mainhand och snabbt i offhand. ANVÄND gift, insta eller bleeding beroende på vad du kör för build. Gift står för ganska mycket dmg. Använd cooldowns, men slösa inte med dem. Rogue är lättlevlat och ganska kul.

Lycka till!


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv
Inaktiv

ska man inte gå på AP när man kör combat sword? (som ska vara den 'bästa' att levla med - själv körde jag prep dagger för det är skoj)

Inaktiv

jag kör en rogue nu (lvl 51atm) och jag skaffade svärden från Zul Farrak på lvl 48? tror jag det var, och speccade combat.
Huu vad det går! levlar fort som tusan. och cooldowns är till för att användas, desto fortare man använder en ju snabbare kan du använda den igen

Medlem

Epic fail @ svenska.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Epic fail @ svenska.

Epic fail @ Socketing ;> Gogo socket din gear plox

Medlem

Offspec gear ju. Har inga Living rubys. Prot gearen är fullsocklad och enchanted däremot.


signatur
Gen
Medlem

Thats my boy *pat* :>

Medlem

Precis lvlat upp en Rogue jag med, och kan rekomendera Combat spec. Svärd/dagger/mace spelar mindre roll anser jag. Tyvärr kan denna spec bli smått tråkig i längden, men är mer eller mindre bäst DPS spec fram till 70.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Personligen hade jag nog kört en sånhär spec;

51 spec
70 spec

Dagger eller annat snabbt vapen i offhand och ett slött vapen i mainhand med hög skada är vad du vill ha.

Man använder snabbt offhand för att den ska procca flera poison och combat potency än ett slött vapen. Slött mainhand vapen så din attack "sinister strike" gör mer skada.


signatur

shortbow.gif

1
Skriv svar