Någon lvling Guide utan att betala..?

Inaktiv
Någon lvling Guide utan att betala..?

har du en lvlingGuide som man slipper pejja får så länka..

Medlem
Inaktiv
Medlem

Som om det inte var nog lätt i 2,3 att levla utan att behöva använda en guide.
Använd all tid du sitter och läser den där guiden till att levla istället genom att göra alla quester du kommer åt och om du är osäker på någonting använd wowhead.

Inaktiv
Testpilot
Skrivet av Ankan:

Som om det inte var nog lätt i 2,3 att levla utan att behöva använda en guide.
Använd all tid du sitter och läser den där guiden till att levla istället genom att göra alla quester du kommer åt och om du är osäker på någonting använd wowhead.

Genom att använda en guide så optimerar man sitt questande , man springer inte fram o tillbaka 13ggr med olika quests utan man går ut till en area och kör 2-5 quests samtidigt och sedan går man tillbaka till stan och plockar nästa del istället för att göra quest1 - gå till stan - göra quest 2 - gå till stan osv.
En annan aspekt är att den ofta tar med att man slipper springa emellan olika zoner och tar quests mellan olika zoner då man ändå skall dit senare och questa vilket sparar mycket tid också.

Totala tidsvinsten är enorm , dessutom sen 2.3 kom så kan man helt enkelt hoppa över de areor man själv tycker är tråkiga eftersom man lätt blåser igenom många levlar i en area med många quests.

En annan sak som är bra genom en guide är att den listar quests som man i normala fall kanske missat då questgivern kanske står i ogrimmar på nåt ställe man aldrig tittar.

För min egen del så körde jag tex igenom 4 levlar i den nyskapade questhubben i Dustwallow och slapp då all trist ganking i Stranglethorn vale.

Medlem

Jag tycker att om det är första gången man levlar så ska man inte använda guider, det förstör ganska mycket av själva "lvlandet". Har man också lirat igenom spelet 1 eller fler gånger så borde man ha en någorlunda uppfattning om vart questerna görs/vilka som ska stackas med vilka, etc. Det fungerar bara om man spelar med ögonen öppna förstås.

Jag spelar en horde mage för tillfället, level 37 och jag har inga problem alls att stacka horde quester även fast jag spelat alliance sedan release och bara spelat igenom questerna en gång, och då med en polare.
Planerar att skippa hela STV och levla upp till 40+ i dustwallow marsh för att sedan börja arbeta på swamp of sorrows och badlands. Aaah, planering.:heart:

EDIT: Badlands, inte blasted lands.

Medlem

Ehh. Varför inte STV? Lär er spela er klass så knäcker man de flesta som levlar där. Det är bara när det kommer level 70:s som det blir problem, och spela inte den zonen på "prime time" isf.


signatur
Medlem
Skrivet av Ankan:

Jag tycker att om det är första gången man levlar så ska man inte använda guider, det förstör ganska mycket av själva "lvlandet". Har man också lirat igenom spelet 1 eller fler gånger så borde man ha en någorlunda uppfattning om vart questerna görs/vilka som ska stackas med vilka, etc. Det fungerar bara om man spelar med ögonen öppna förstås.

Eftersom du verkar vara emot att köra efter en guide, antar jag därför att du inte gjort det och på så sätt diskvalificerat dig själv från att uttala dig om det förstör spelet eller inte.
Jame's leveling guide är imho skitbra, och förstörde inte på något sätt spelet för mig. Tvärtom fick jag en välbehövlig skjuts och vitamininjektion när det började gå trögt vid 40-45 någonting på min första gubbe.
Den knyter ihop många zoner och questlines på ett väldigt bra sätt vilket också är målet med just de guider han gjort. Att få ut så mycket som möjligt, på ett optimalt sätt. Det är till exempel rätt käckt att redan ha köpt med sig en Nethergarde Bitter när man kommer till de där Longbeards-bröderna i HFP. Kommer man ihåg sådant i huvudet, kan det nog diskuteras om man inte lägger ner för mycket tid på WoW, och kanske har för många alts

Inaktiv

haha jo jag använder wowhead ;P men tänkte på andra ..

Medlem

Du vinner fortfarande enormt mycket tid på att följa en bra guide, om du nu inte har stenkoll på vartenda quest som ger bra xp och stackar bra med diverse andra quest, vilket jag tvekar på att nån här har.

Gen
Medlem

Kanske i Powerlevlingssyfte....

Nu när Blizz fixat levlandet 1-60 så tycker jag det går tillräckligt fort ändå. Känns som att vissa guider vänder sig till erfarna spelare som ultrasnabbt vill bli 60 för att kunna leka i outlands.

Medlem

Jag har provat guider, men jag tyckte inte om någon av dom. IMO är det mycket roligare att spela utan en guide och försöka optimera lvlandet själv men jag är också en altoholic med 6 level 60+ ally chars (och en horde).

Jag tycker att första gången man spelar spelet så ska man läsa questerna och försöka hitta utan att använda wowhead eller thottbot.

Skrivet av TixFrix:

Ehh. Varför inte STV? Lär er spela er klass så knäcker man de flesta som levlar där. Det är bara när det kommer level 70:s som det blir problem, och spela inte den zonen på "prime time" isf.

Det är just 70s som är problemet. På min server (Al'Akir) rullar det igenom flera 70s i STV och dödar allt och alla, och ibland är det till och med FLERA 70 rogues som campar hunters camp.
Jag vill spela när jag vill, inte vänta tills sent på natten för att slippa dö hela tiden. :<
Besides, i 2.3 går det att skippa hela STV utan problem.

Medlem

Tänkte inte på mitt i natten utan mer kl 2 på eftermiddagen när man är ledig nån dag. Jag spelar på min 7:e server eller nåt och lider inte av några som helst problem i den zonen. Al'Akir är dock en mongoserver så som jag förstår det.


signatur
Inaktiv

Spela på en PvE server då så slipper man hela den där gankningsskiten! Jag lirade på en PvP server förut men flyttade över karaktären till en PvE för att slippa ovan nämnda och det var fan det bästa jag gjort!

Medlem

Lightaheaded och TomTom ersätter guider rätt bra, iaf om man levlat tidigare.
Även om James guide är bra.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Testpilot
Skrivet av TixFrix:

Ehh. Varför inte STV? Lär er spela er klass så knäcker man de flesta som levlar där. Det är bara när det kommer level 70:s som det blir problem, och spela inte den zonen på "prime time" isf.

För min egen del så jobbar jag på dagarna , har sällan ledigt , primetime är min enda tid att spela.
Med flera lvl70 som alltid är där o gankar så får man inte speciellt mycket gjort i STV.
Första char man körde så var det ju spännande men det förlorar snabbt sin tjusning då questande är i princip svårt/tidskrävande/omöjligt.

Håller också med i kommentarerna att första gubben man kör så ska man såklart inte använda en massa guider o sånt utan då ska man lalla runt och hitta saker själv o läsa questlogs o försöka klara av allt.
Så gjorde jag och det var jättekul.

Gen
Medlem

Känns verkligen som att det är olika från server till server. Drog upp min paladinalt i STV och gjorde alla quests som fanns. För det mesta hände inget, men då och då fick man en 70a på sig eller en grupp med folk i samma level. Lustigt nog blir man aldrig gankad av en ensam person i samma/lägre level.

Medlem
Skrivet av Gen:

Känns verkligen som att det är olika från server till server. Drog upp min paladinalt i STV och gjorde alla quests som fanns. För det mesta hände inget, men då och då fick man en 70a på sig eller en grupp med folk i samma level. Lustigt nog blir man aldrig gankad av en ensam person i samma/lägre level.

Retpala på den lvl:n e ju Godly
Med lite rutin går STV bra också även om man får räkna med att dö några gånger, speciellt vid Hunters camp.. Men gy e ju precis bredvid så...

Inaktiv
Skrivet av Gibbs:

Spela på en PvE server då så slipper man hela den där gankningsskiten! Jag lirade på en PvP server förut men flyttade över karaktären till en PvE för att slippa ovan nämnda och det var fan det bästa jag gjort!

sen blir du 70 och din world-pvp består av /doom /flex /lol


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

För att egentligen ha någon större nytta av en Guide och kunna levla så snabbt som det står så ska man helst ha spelat igenom hela WoW ett par gånger så man vet vilka quests dom menar osv. Annars så tar det nästan bara längre tid om man ska läsa sig till allt var allt är istället för att bara låta det flyta på


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

1
Skriv svar