Medlem
+Dmg i Kara

Tja.
Vad bör jag ha som Fire Mage i +Dmg för att joina en grp till Kara. Nått annat man bör tänka på för dom vill ha mig i sin grp.

Inaktiv

på min mage jag har så har jag straxt över 1000 fire spell dmg genom gladiator daggern spellfire och enchants och det klarar man sig utan problem med. annars i guilden jag är med i så är min för o joina kara 800 spelldmg

Medlem
Skrivet av tritium:

på min mage jag har så har jag straxt över 1000 fire spell dmg genom gladiator daggern spellfire och enchants och det klarar man sig utan problem med. annars i guilden jag är med i så är min för o joina kara 800 spelldmg

Och jag har bara 500+ fire dmg. Det lär ta ett tag innan nån vill ha mig i sin grp. Suck suck

Medlem

Eh.. minimum krav spell damage för att vara i Kara? Låter tråkigt, just my opinion

När jag började köra Kara-runs så hade jag väl runt 450-500 spell damage, samt en del gröna och blåa items. Nu ett gäng månader senare har man väl fått ihop en heldel epix, tar tid men det har det varit värt.

Vi kör mer på iden att läs upp va som gäller för alla bossar, se till att du vet va din karaktär kan göra för att hjälpa raiden att fosera igenom rummen. Det funkar bäst i längden, samt att jag tycker kunskap slår spell damage i alla lägen

Iaf när det gäller raids

Medlem

Plocka lite blues/epics genom heroics (börja med normal instancer och plocka för att geara upp för heroics). Badges och heroic gear tar dig väldigt långt. Om du har 1 bra dps, 1 bra tank och 1 bra healer så kan man nästan leecha genom basic heroics för lite prylar. Mech och Slave pens är lätt genomförbara på 4 pers och då tankar jag med en T6 gearad paladin som healer.


signatur
Medlem

Så här ser mitt gear ut nu, nästa jag byter ut är no brallorna.

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Darksorrow&n=Li...

Kanske Gladiator staffen med +199 spell dmg vore bra?

Medlem

Gloves ska bytas först. No doubt about it.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Gloves ska bytas först. No doubt about it.

Varför inte brallorna?

Medlem
Skrivet av MickeFree:
Skrivet av TixFrix:

Gloves ska bytas först. No doubt about it.

Varför inte brallorna?

För med byxorna får du +30 spell dmg, medans med glovsen får du bara +14 då det finns bättre quest rewards gloves som ger en massa mer damage och andra stats.

Tycker själv soul cloths sakerna bara är bra när man ger sig på Curator dom första gångerna då gruppen inte är geared. Och då Arcane resist är bra mot "Flares".

Skulle nog också byta ut wrist delen också, finns en bra quest reward (Blå item med plats för lite gems) från nån av Archiduon (sp?) instancerna.

Medlem
Skrivet av MickeFree:
Skrivet av TixFrix:

Gloves ska bytas först. No doubt about it.

Varför inte brallorna?

Nu tänker du helt fel, ska du spela WoW se till att veta vad du pysslar med. Epix är inte alltid bättre, som du tror i detta fallet.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

jag har donat ihop 866 up to på min lol alt mage, den har i princip bara questreward blått och instnas blått... okej den har 3 epics nu men innan låg den på över 800+ up to med bara questreward och instans blått..

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Lightbringer&n=...

jaja lite hp och mana... hp bryr jag mig inte om och mana får man från pots eller arcane/fire build ^^

och ja släng soul cloth llååååååångt ifrån dig

Gen
Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av MickeFree:
Skrivet av TixFrix:

Gloves ska bytas först. No doubt about it.

Varför inte brallorna?

Nu tänker du helt fel, ska du spela WoW se till att veta vad du pysslar med. Epix är inte alltid bättre, som du tror i detta fallet.

Hm, inte alltid, men oftast iaf

Ibland finns det blått som har enskilda bättre stats än epiks

Exempel:
Stormshield of Renewal
http://www.wowhead.com/?item=27772
+57 healing

De enda epicsköldarna som slår 57 healing är S2/S3 samt T6 sköldar.

Finns säkert fler exempel. Men...det behöve inte betyda att Stormshield är bättre för att den har mest healing Man ska ha en bra balans av stats/dmg(healing) o.s.v...

Medlem

http://www.wowhead.com/?item=22819

Enda som klår den är egentligen Felstone Bulwark eller Bastion of Light och nu snackar vi BT/Hyjal loot.


signatur
Gen
Medlem

Såg den också :> Men det känns inte som att man downar Kel särskilt ofta

Inaktiv
Skrivet av tritium:

på min mage jag har så har jag straxt över 1000 fire spell dmg genom gladiator daggern spellfire och enchants och det klarar man sig utan problem med. annars i guilden jag är med i så är min för o joina kara 800 spelldmg

Fan man måste bara älska den här typen av "jag skiter väl helt i frågan bara jag får verka l33t o kewl" svar...... +800 i spell dmg är bra om man ska farma Kara - inte om man ska börja......
+1000 i spelldmg då ska man inte spela Kara alls.

Gen
Medlem

Så jefla sant

Medlem

Alltså. du har 7 hit rating. Du suger.

Hit > Dmg > Crit.

Eftersom samtliga bossar är lvl 73+ ( SKull / Raidencounters ) öker deras resistance något enomrt vilket gör att man måste maximera ( capa ) sin hit för att göra fullskada. Prova att installera ett addon som visar din dmg ( samt totalt resisted ) så förstår du vad jag menar.

Det är detta som hela "ZOMG PVP EPIX !!!!!! GE MIG JAG SMEKER ER ALLA" hysterin orsakar. Folk tror de kan trycka på bra med full pvp gear. Well, går väl outlasta encounters med enrage timers eftersom man har en shitload med s tamina om man nu har healers som faktiskt har lite manareg. Låt mig gissa add du går oom ganska snabbt btw?^^

Sen är väl speccen inte kanon heller. Med din gear skulle jag tom nog förespråka en 40/18/3 specc, just för att motverka den kassa hitratingen, spec om ni mest lallar kara.

# Plocka badges, skaffa offhand.

#Sluta slacka med tailoringen o fixa spellfire, så har du 3x mkt bra delar + lite prismatics ( du dissar robsen du skillar på ) så har du fått sista stegen gratis om du säljer dem.

#Det ända som är värt i pve för honor points är imo Neck, Wrist samt ev. shoulders ( tror de har +hit även för mages ). Annars bara wrists + neck ( saknar hit men är fina upgrades som håller länge , spec wrists )

# Anatar att du är ganska "ny dingad". Om du inte är med i en bra guild ( vilket du inte är. Ser bara folk med "World of Wellfare" epix ) så, well. Vill du PvE;a hade jag nog sökt mig någon annanstans.

< Detta är massa whine. Live with it >

Hej astralen , hälsa Cable

Gen
Medlem

Hej Vem ska jag hälsa ifrån? :>

Medlem

Iam ze Holypanda . Vi är j3tt3 bra kompisar.

Lr inte. GL i SWP in the near future!

Medlem
Skrivet av xhosa:

Alltså. du har 7 hit rating. Du suger.

Vad bör man ha i hit rating då? :\

Medlem
Skrivet av MickeFree:
Skrivet av xhosa:

Alltså. du har 7 hit rating. Du suger.

Vad bör man ha i hit rating då? :\

Capen går vid 164+1 ( om jag inte minns fel, för en 10/48/3 specc är den 164 ).

Men iaf, det finns diverse talents som skalar av ( gör så att de rena statsen för att "cappa",nå taket, blir lägre ).

Dessa åter finns i bla Frost trädet ( Ele. Prec. lr nått. ) samt i arcane trädet.

Därav rekommenderade jag en djupare arcane specc / fire + 3 i frost. Jag vet inte alls hur den funkar, du kanske inte ens behöver de där i frost utan har en 40/21 specc ( jag är inte hundra tbh ) men 7 är iaf alldeles för lågt. Funkar på trash, fail på bossar Finns massa nyttig info att läsa på blizzard officiella Mage forum, in där o kika runt

Medlem

Stämmer ganska bra.
Du har 96% chans att träffa en spelare/mob på samma lvl som du, 87% att träffa en spelare som är 3 lvls över dig, 83% att träffa en mob som är 3 lvls över dig och capen att träffa stannar på 99%, du har alltså alltid 1% chans att missa hur hög hit rating du än har.

Du får 1% hit av varje 12.6 hit rating du får, vilket hit-cappar dig med 202 hit rating (mot lvl 73 mobs), men om du som mage med Elemental Precision har du redan 3% att träffa, så då ligger hit-cappen på 164 hit ratin.

Gen
Medlem

99% eller ej, bossar resistar alltid flera gånger under en raid (mage) :>

Eller så är det jag som har otur

Medlem

Dunno, låter weird. Känns som om jag resistas med mer än 1% med. Men jag tror att om du skulle stå och spamma på samma target i 10 min så skulle det nog inte vara mer än 1-2% som resistas. :>

Gen
Medlem
Skrivet av xhosa:

Iam ze Holypanda . Vi är j3tt3 bra kompisar.

Lr inte. GL i SWP in the near future!

Hallå Holypanda Nog få som inte hört talas om dig så som du spammar officiella forumen

Läst att ni gör bra progress iaf? Grats

1
Skriv svar