wow addons..tillåtet?

Medlem
wow addons..tillåtet?

Jag undrar om det är tillåtet med addons i wow. Jag har förstått att vissa addons är det men finns det några sorters addons som inte är tillåtna och isåfall vilka?

Medlem

Alla addons du hittar på wow.curse.com / wowinterface.com är lagliga,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Själv använder jag endast addons från WoWAce. Varje ny patch blir dom uppdaterade och det går att använda en updater så man slipper sitta och pilla själv.

Helt lagliga saker förstås.

Medlem

okey tack så mycket

nj
Medlem

Generellt så brukar det väl vara så att addons som läggs i WoW:s addons-katalog är tillåtna, däremot saker som kräver att spelets egna filer ska bytas ut/modifieras (tex byte av spelarmodeller och liknande) är strängt förbjudet.
Sedan så händer det att Blizzard tycker det finns addons som "förstör" hur vissa saker ska utföras, det brukar dock oftast fixas genom att de tar bort/ändrar funktioner som de addonen använder sig av för att fungera så de blir obrukbara efter en patch.

Medlem

Ett exempel på vad nj menar är gamla Decursive, det var alldeles för lätt före TBC. Man såg vad alla hade för Magics/Curses och Poisons på sig och addonet prioriterade vilken man skulle dispella först så klickade man bara i Addonet så dispellade det automatiskt den personen.
Jag tror även att addons som gör att man kan zooma ut mer än vad som är möjligt från början är "olagligt".

Medlem

Ofta man behöver zooma ut mer. Kan sätta kameran i taket hos Vashj och det tycker jag är nog.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Ofta man behöver zooma ut mer. Kan sätta kameran i taket hos Vashj och det tycker jag är nog.

Jag håller med dig Men tänk dig i till exempel Battlegrounds, att scrolla ut så mycket så man ser var flaggan är t.ex.

Gen
Medlem
Skrivet av Skez:

Ett exempel på vad nj menar är gamla Decursive, det var alldeles för lätt före TBC. Man såg vad alla hade för Magics/Curses och Poisons på sig och addonet prioriterade vilken man skulle dispella först så klickade man bara i Addonet så dispellade det automatiskt den personen.
Jag tror även att addons som gör att man kan zooma ut mer än vad som är möjligt från början är "olagligt".

Decursive funkar fortfarande mkt bra.
Den har microboxes där varje box representerar en raidmedlem. När denne utsätts för en debuff som din class kan dispella så färgas den. Trycker du på den boxen så dispellas han. Dessutom kan du välja så att ett ljud spelas, eller att en liten ikon med vilken debuff som applyats. Mkt käckt

Inaktiv

tsk.. decursive har alltid vart för fjantar
jag har alltid kört manuellt he he he (dock var jag jävligt ensam om det haha)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Att fumla manuellt med decursing på Archimonde låter väldigt farligt, om du nu inte har extrema skills ^_^
Jag hade iaf aldrig vågat.

Medlem

Jag saknar modden som hette Gotocorpse, vilket gjorde att när man var död så skrev man bara /gotocorpse och gubben sprang automatiskt till kroppen. Dock buggade det ju lite när det kom ett träd i vägen men det var en trevlig addon


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Jag har alltid decursat manuellt på Archimonde utan addons, hardcore I know. Nej, men det är inte särskilt svårt om du har bra raidframes som Grid tex.

Medlem
Skrivet av prikk:

tsk.. decursive har alltid vart för fjantar
jag har alltid kört manuellt he he he (dock var jag jävligt ensam om det haha)

Får mig att tänka på Lucifron 2005

Inaktiv

haha ja, det var ju lite tradigt.. samma med nåt i naxx osv, men vafan.. SÅ svårt är det inte, det är bara att man är så jävla van vid att wow spelar sig självt medan man sover vid tangentbordet..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar