Vilka 5 manna , vilken ordning för en färsk-präst?

Testpilot
Vilka 5 manna , vilken ordning för en färsk-präst?

Tjo

Nu under julledigheten har jag dammat av mitt WOW och tänkte lira lite på min präst.

Nu är frågan , efter att endast levlat upp denna char till 70 då expansionen kom så tänkte jag nu köra lite 5 manna instanser.

Frågan är , vilka skall man köra - vilka är vettiga/roliga och är värda att köra? (Phat l00t)
Likaså vilken ordning skall man ta dem , man måste väl ha en viss rep för att ta dem igen senare på Heroic.

För läänge sen fanns det en ganska detaljerad guide hur man tunade in sig mot raid content och där fanns även alla nycklar till flertalet instanser med.

Finns det kanske en uppdaterad sådan nånstans?

Länkningar till bra guider till bossarna i alla instanser är också välkomna.

Medlem

Tja, om du ska levla 60>70 så är det enligt mig inte så noga. Minns inte vilka drops som var viktiga för mig då jag levlade eftersom jag ihelt enkelt inte gjorde alla instancer upp till lvl 70. Då jag väl blev det så är det bara att grinda det sista av reppen till alla instancer. Dem har sänkt kraven till honored, så det är inte ens svårt numera. Man får det ofta genom att göra qs för många grupper.

Som 70 priest ska du försöka få tag i dungeon 3 setet, som droppas i Shadow labyrints, Sethekk halls, Shattered Halls och steamvaults tror jag. Steamvaults ska du hålla ögonen på lite, eftersom det finns en riktigt bra prieststav därinne från en boss. Botanica har en najs trinket och Arcatraz har en item du ska försöka fp tag i som jag glömt bort vad var, men Shatar rep som du får av dem kan du få en riktigt bra healingmace vilket räckte för mig ända upp till slutstegen av Kharazan.

Skriver mer om jag kommer på mer, men det är vad jag minns av min raidförberedelse ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Macen heter Gavel of Pure Light och är exalted med Sha'tar.

The Steamvault har en väldigt fin healing cloak oxå från första bossen som heter Cloak of Whispering Shells.

Rekommenderar att du tittar lite på items med +healing +intellect och även +stamina. Va inte rädd att dricka mana pots istället för att stå och förlita dig på mp5 och spirit i 5-manna.

Nu efter senaste patchen så kräver alla heroics honored i reputation istället för revered som tidigare.

Hallowed Garments heter ditt dungeon 3 set och du kan även om du är tailorer crafta Primal Mooncloth setet, men tänk på att detta set inte har nån stamina så du dör fort som fan om du kör det.

Skor finns helt ok vid namn Jeweled Boots of Sanctification från andra bossen i Shattered Halls. Även gloves och en fin 1h-mace från Kargath där i samma instans.

Det finns även items med stamina, intellect, +healing och mana regen från olika bossar som du kan byta ditt dungeon 3 set mot då dessa i många fall har högre stats i bland annat stamina men saknar spirit.

Så valet är om du vill spela som vilken annan priest som helst och dö av första smällen du får eller skaffa lite mana pots och då satsa på lite stamina gear och stå levande när tanken har lyckats rädda dig från moben som slet sig.


signatur
Medlem

Pre raid gear...
Tinkets
Sista bosses botanica
Första bossen Crypts heroic
Rings
Heroic badges
andra bossen mechanar
Boots
Första bossen Setthek halls normal/heroic
Pants
Sista bossen Steamvaults
Belt
Sista bossen Old Hillsbrad
Gloves
Första bossen Botanica
Bracers
Sista bossen Setthek halls heroic
Chest
Sista bossen Bossen Shadow lab normal
Cloak
Sista bossen Shettek halls normal/heroic
Shoulders
"chest" Mechanar
Head
Reverd Cenarion expedition.
MH
Shatar exalted.
Oh Cenarion expedition.

Detta är idial gear och bör kompleteras med stamina gear.

Sikta på 1200+healing 120+ mp5 inan du börgar raida karazhan

Medlem

Asså... Ideal gear skulle jag inte kalla det. Då skulle det stå Legs: Achromic Trousers of the Naruu, Hands: Light-Blessed Bonds, Back: Bishop's Cloak.

Det är nåt att sikta efter men det är inte nödvändigt att skaffa allt. Jag vet många items som är bättre än det du skrivit, boots från Pathaleon är tex inte helt fel, dock saknar de mana regen.

Ska man ha ideal gear så är det alla epix från heroics och även badges prylarna men det kommer ta alldeles för lång tid om man inte har tillgång till Karazhan/Zul'Aman för snabba badges.


signatur
Testpilot

Tackar för tipsen , jag körde lite shadow labyrinth och nån setec halls innan jag slutade spela wow förut så jag har faktiskt 1 del av hallowed garnments på min snubbe , jag tror det var för att jag körde pre-questkedjan för nyckeln till Karazhan.

Jag levlade 100% på quests mellan 60-70 och det var först då jag var klar som jag började med instanser , men då jag var 70 tröttnade jag och slutade spela istället.
Nu har jag faktiskt fastnat o spela på ,min "lilla" paladin istället under ledigheten.

Patchen som ökade XP för lvl 0-60 gjorde en jäkla skillnad , på 2 dagars intensivt spelande gick jag från lvl 52 -> 59 och det är jäkligt bra jobbat för o va mig som levlar som en gammal snigel

1
Skriv svar