Medlem
Nya Expansionen

Tjena, nu var det säkert mer än ett halvår sen jag lirade WoW senast och nu är jag helt lost. Jag har hört att det ska komma en ny expansion nångång under första kvartalet 2008 stämmer det? och vet någon lite mer exakt när det kommer? funderar på att börja lira då igen.

Inaktiv

Kommer nån gång under 2008 men när det vet inte ens Blizzard själva kan jag tro.

Inaktiv

Jag hoppas det kommer ganska snart för jag börjar ledsna på TBC. Tror för övrigt att om Blizz vill hålla kvar sin kundkrets i framtiden när det gäller WoW så måste de släppa nya expansioner ganska frekvent. När man är exalted med nästan alla faktioner känns det ganska tradigt.

Medlem

"Det släpps när det är klart" (tm) är väl det officiella ordet.

Har hört folk gissa på Q1 2008 för att det då ska matcha releasen av andra mmo's som Warhammer.

Troligast är väl någon gång under 2008 då det då är snart 2år sedan TBC släpptes.


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av henko:

"Det släpps när det är klart" (tm) är väl det officiella ordet.

Har hört folk gissa på Q1 2008 för att det då ska matcha releasen av andra mmo's som Warhammer.

Troligast är väl någon gång under 2008 då det då är snart 2år sedan TBC släpptes.

Det har inte gått 1 år ens sedan TBC släpptes. Det kom 16 januari 2007.

Inaktiv

japp 9månader har det varit ute haha men det känns längre

Inaktiv

Ja va stört! Känns som minst ett år iaf!

Medlem
Skrivet av Pags:

japp 9månader har det varit ute haha men det känns längre

9 månader?
jag vet inte hur det är där du bor men här har vi 12 månader per år.

Inaktiv

wuhahaha sant asnt menade 11månader men det blev 9 av nån andledning

Medlem

kommer det komma ytterligare en helt ny kontinent då?

Inaktiv

Northrend.. Polartrakter så alla mages får specca om till fire!

Medlem

fan på servern jag lirade var alla mages redan fire ^^

Gen
Medlem

Senaste spekulationerna lyder:

Patch 2.3.2
PTR - Nu
Live - Slutet på månaden

Patch 2.4
PTR - Februari (om Blizzard är snabba nog)
Live - Mars/April

WoltK
Beta (?) - Maj/Juni ?
Release - Aug/Sept ?

Medlem

jag trodde deras senaste utlåtande var att expansionen skulle komma under första kvartalet 2008?

Medlem
Skrivet av sirdavva:

jag trodde deras senaste utlåtande var att expansionen skulle komma under första kvartalet 2008?

Tro får man göra i kyrkan.
Blizzard har sin egen tideräkning.

Medlem

Sant, med andra ord kan det komma när fan som hälst

Gen
Medlem

Vi kan iallfall enas om en sak. WotLK kommer INTE ut första kvartalet 2008 Frågan är om ens 2.4 gör det.

Fast nyss skrev dom om maintenance på PTRen och det brukar oftast betyda förberedelse inför en ny patch, alltså 2.4.

Medlem

argh! I need a new game to play and I want it to be WotLK, and I want it now.

Inaktiv

skadar inte mig vi har bara 3/6ssc och 2/4 i tk än så det kan gärna dröja

Medlem

WoTLK kommer ut nånstans oktober november skulle jag tippa


signatur

Meep!

Inaktiv

Har hört att wotlk inte kommer ut förs sent 2008 eller i värsta fall tidiga 2009..Det var ngt problem med att andra spel företag ska ha någon chans på marknaden då deras "stor titlar" skulle släppas runt samma datum som wotlk..Dom är bra konstiga nere på Blizzard tycker jag


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Medlem

Fan det är ett tag kvar, och då är det ingen mening med att börja lira och raida arslet av mig nu för då kommer jag kanske ändå bara få byta att lila möt gröna när expansionen kommer.

Gen
Medlem

Tänk er själva...flera stora MMO titlar släpps i vår. Warhammer, Age of Conan o.s.v. Blizzard har inte råd att vänta så länge. Nog att 2.4 kommer att hålla spelarna upptagna några månader till. Ponera att den släpps Mars (lite tidigt men men) - tror knappast att WoW communityn orkar vänta till Januari 2009 på expansionen. Blizzard själva har ju sagt att det inte blir nån 2.5. Antagligen blir det en 2.4.2 för att fixa 25-manna instansen, men ingen ny contentpatch så sett.

Medlem
Skrivet av sirdavva:

Fan det är ett tag kvar, och då är det ingen mening med att börja lira och raida arslet av mig nu för då kommer jag kanske ändå bara få byta att lila möt gröna när expansionen kommer.

Är det verkligen så mycket sämre än att byta lila mot lila istället då? Det låter väldigt e-peen beroende i mina öron.
Det du borde oroa dig för om du ska raida arslet av dig är att spelet tar slut på content långt innan wlk och då blir det segt ska du tro.

Gen
Medlem

Håller med martyr.
Personligen behöll jag de flesta av mina AQ/Naxx delar tills jag dingade 70 när TBC släpptes. "Raidar man arslet" av sig nu så blir det ändå lättare/slackigare att levla när WotLK kommer eftersom man har bättre gear än genomsnittet.
Jag kände iaf skillnad mellan min main som var epixgearad och min alt som var gröngearad under de första levlarna i Hellfire Penisula.

Medlem
Citat:

Det låter väldigt e-peen beroende i mina öron.

Vad betyder e-peen?

Jag upplevde det som att jag hade raidat en hel del innan TBC och att sstora delar av EQn därifrån blev mer eller mindre värdelös.

Medlem

vad spelar det för roll om EQn blir värdelös?
EQn är till för att kunna ta sig ann svårare bossar. om man bara raidar för att få bättre items så får man räkna med att bli besviken, raida för att det är roligt att döda bossar som få andra någonsin kommer få möta istället.
jag hade också en karaktär som hade fullt med epics där det mesta bara var att sälja till en vendor, men jag ångrar inte en sekund av tiden jag spenderade till att skaffa dem

och det är roligt alla som säger "jag har hört att WotLK släpps...". Blizzard har inte sagt ett skit om när det släpps, de säger aldrig när ett spel släpps förrän de är säkra på att kunna hålla det. vilket oftast blir i sammband med att spelet går guld.

Så alla datum ni hör är endast gissningar, och min gissning är sommaren


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

pfff dom säger datum hela tiden som dom skjuter upp ju

Medlem
Skrivet av sirdavva:

pfff dom säger datum hela tiden som dom skjuter upp ju

var då?
spelsiter och affärer gissar på datum hela tiden som de senare får skjuta upp för de hade fel


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Gen
Medlem

Vissa affärer ska tydligen få rel.datum från utgivaren. Men utgivaren kan i sin tur inte hjälpa att ut utvecklaren blir sen med spelet.

12
Skriv svar