Ni som spelar Wow på Win Vista

Medlem
Ni som spelar Wow på Win Vista

Jag kommer snart ha ny dator med Vista och undrar om wow fungerar stabilt och bra med det?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Det fungerar bra, var inte orolig.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

hehe du märkte oron mellan raderna
kan inte vara utan mitt wow 8)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Så länge du har 2 gb ram-minne så flyter det på bra. Jag kör Vista Ultimate och har inga problem med WoW mer än att jag fick skaffa mer ram-minne (ifrån 1gb) för att det skulle flyta på med den grafiken jag ville ha.

Men stabilitetsproblem? Inga.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Körde wow lite efter expantionen kom och det funkade bra på en Vista 64-bit. Och har för mig att vista var färskt då.

Medlem

Ok!
Det låter ju lovande


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Gen
Medlem

Dock har alla glömt skriva att du tappar 20% performerance genom att köra WoW på Vista.

Bytte tillbaks till XP efter att ha kört på Vista ett tag och det är verkligen en stor skillnad på hur det flyter.
Vista är snyggt och så, men det är verkligen inte optimerat för spel...än. Vi får väl se vad Service Packet gör.

Medlem
Skrivet av Gen:

Dock har alla glömt skriva att du tappar 20% performerance genom att köra WoW på Vista.

Bytte tillbaks till XP efter att ha kört på Vista ett tag och det är verkligen en stor skillnad på hur det flyter.
Vista är snyggt och så, men det är verkligen inte optimerat för spel...än. Vi får väl se vad Service Packet gör.

Mm, tyvärr. Dock är jag för lat för att byta tillbaka.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Gen
Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Gen:

Dock har alla glömt skriva att du tappar 20% performerance genom att köra WoW på Vista.

Bytte tillbaks till XP efter att ha kört på Vista ett tag och det är verkligen en stor skillnad på hur det flyter.
Vista är snyggt och så, men det är verkligen inte optimerat för spel...än. Vi får väl se vad Service Packet gör.

Mm, tyvärr. Dock är jag för lat för att byta tillbaka.

Mjo, lite som du. Tog 4 månader innan jag bytte Men tro mig, det är värt det.

Medlem

Ok men iomed att jag byggt ny dator får jag ändå en enorm boost mot min förra och Xp:)
(Se sign)8)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Gen
Medlem

Mjo :> Byter man till en bättre dator kan man lika gärna köra Vista. Men i mitt fall är det en sådan enorm skillnad i FPSen i WoW mellan Vista och XP att jag kör vidare på det tills SP1 kommer till Vista. Sen gillar jag att köra gamla spel ibland och dom funkar bättre till XP atm. Iofs är det något som ska fixas till Vista om jag inte minns fel.
Sen hörde jag något om SP3 till XP...

Medlem

Jag kunde inte installera i vista64, fick fel #32 tror jag. Men kör man i felsäkert läge så går det, vet inte vad som är mest kass wow eller vista? :S Haft en krasch hittills vid starten av wow. Men i övrigt funkar det bra.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Sp3 är på g till WinXP, enligt de som testat RC2 versionen ska den ge "~10% snabbare dator".

SP1 till Vista ska ge ~1-3% enligt samma testare.
Dock är det ju inte färdiga releaser än så saker kan väl ändras. Tror personligen mer på Sp3 än Sp1.

Vista är tungt, Xp är snabbt i förhållande.

Har du nog snabb dator så kan du köra Vista utan problem, har inte det bör du stanna kvar vid XP då det enda nya i Vista är ett jobbigt & segt (men "Fint"?) interface.


signatur

shortbow.gif

Gen
Medlem

Tyckte min E6600 med 2GB Dual-Channel och gamla 8800GTS var snabbt nog för Vista :<

Medlem
Skrivet av Gen:

Tyckte min E6600 med 2GB Dual-Channel och gamla 8800GTS var snabbt nog för Vista :<

Ja det borde vara hur bra som helst med Vista till din Config tycker man.
Kör iof med nya verren av GTS kortet med 512mb ram men har sällan eller aldrig under 60fps(kör med vsynk på) i wow med allt maxat.
Har sett en del som skriver att dom fått en boost i wow med Vista så kan det vara att du otur med dålig drivrutiner osv när du prövade?.
BTW ska sp1 till Vista släppas mycket snart:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Jag kunde inte installera i vista64, fick fel #32 tror jag. Men kör man i felsäkert läge så går det, vet inte vad som är mest kass wow eller vista? :S Haft en krasch hittills vid starten av wow. Men i övrigt funkar det bra.

Med tanke på att det fungerar i felsäkert så är det med största sannolikhet dina 64-bitars drivrutiner till moderkort/grafikkort som spökar.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Gen
Medlem
Skrivet av Silenz:

Ja det borde vara hur bra som helst med Vista till din Config tycker man.
Kör iof med nya verren av GTS kortet med 512mb ram men har sällan eller aldrig under 60fps(kör med vsynk på) i wow med allt maxat.
Har sett en del som skriver att dom fått en boost i wow med Vista så kan det vara att du otur med dålig drivrutiner osv när du prövade?.
BTW ska sp1 till Vista släppas mycket snart:)

Jag har ofta otur med nya setups och configs Tror det är nån förbannelse hehe.

1
Skriv svar