Retri-pala, vilket gear?

Inaktiv
Retri-pala, vilket gear?

Hej, har varit inaktiv med mitt konto ett tag men har precis aktiverat mitt konto och respeccat från holy till retri. Såg att jag hade 3000 Arena points, så min fråga är följande: Ska man satsa på +spelldmg eller +str? Funderar även på om man skall köpa Sesong 2-delar med både +str och +spelldmg (då naturligtvis mycket mindre av båda och ingen resilence) Så är det nån som kan nått om retri-palas? Vill ju inte använda mina surt förvärvade Arena-points bara för att testa.
Vad ska man satsa på? ><

Medlem

Du ska köpa S3 gear. Det är den som gäller. Senast så fick Crusader strike 110% weapon dmg och ingen bonus från spelldmg och i nästa patch kommer talenten "Might of Mind" som ökar din spelldmg med en viss % av din attack power (liknande shamans Mental Quickness). Detta gör att spelldmg gear kommer bli helt obsolute och som vanligt har blizzard fuckat så att T4-6 och Arena S1-2 gear för retribution kommer bli helt jävla gimpad jämfört med warrior och S3 gear.


signatur
Inaktiv

Okej! Tack för svaret! Då blir det S3 med str!

Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

Senast så fick Crusader strike 110% weapon dmg och ingen bonus från spelldmg och i nästa patch kommer talenten "Might of Mind" som ökar din spelldmg med en viss % av din attack power (liknande shamans Mental Quickness). Detta gör att spelldmg gear kommer bli helt obsolute och som vanligt har blizzard fuckat så att T4-6 och Arena S1-2 gear för retribution kommer bli helt jävla gimpad jämfört med warrior och S3 gear.

I patch 2.3.2 kommer ändringen med Crusader Strike och eftersom det är nästa patch så skulle det vara bra om man kunde då se källan på resten av det du skrev i form av en länk.

Tack.

Medlem

http://boards.worldofraids.com/index.php?p=topic&p_id=70499

Och det är ganska stor chans att det händer om du sett S3 gear för retribution paladin.


signatur
Inaktiv

Så här står det på Worldofraidslänken:
"World of Warcraft PTR Patch 2.4.0
Thought it would be a bit of fun =]"

Och om du läser under posten som är utlagd den 3:e november så ser du att det är fake patchnotes för 2.4.0.

Medlem

Jo men om du kollat på shaman så fattar du vad jag menar. De plockade bort all spelldmg och gav dem mental quickness. Nu har de plockat bort all paladin spelldmg och gissa vad som kommer härnäst?


signatur
Inaktiv

Fullt medveten om att de tar bort all spelldamage på retgear men man ska inte posta fel info som i ditt fall en patchnote.

Medlem

Då ber jag om ursäkt till första posten där jag skrev att den kommer men resten står det i ren text att det inte är 100% utan att det är stor chans att det händer.


signatur
1
Skriv svar