Symbol of Life problem

Inaktiv
Symbol of Life problem

Min son (10 år) spelar en palladin på lvl 27, har ett problem med den.

När han försöker ressa en medspelare med SoL så utförs hela "spellsekvensen" men sedan får han meddelandet att han inte har något target. (självklart har han en död party mate som target)

Vi har varit i kontakt med GM - vars enda förslag var att det berodde på add-ons vi tog bort add-ons, ingen skillnad.

Guild mates föreslog en reparation av WoW - men det fungerar inte på min burk heller som har en nästan helt ny wow installation...

Jag vet inte om han någonsin har kunnat ressa med sin pala eftersom han faktiskt har levlat den helt själv (bra gjort av en 10 åring).

Tacksam för seriösa förslag vad det kan vara - då han har lagt ner en hel del tid och arbete på denna char.......

Medlem

Symbol of Life används för att göra questen The Tome of Divinity och kan inte används till att återuppliva party members.

Din son borde kunna gå till en paladin tränare så ska han kunna få questen (level 12 quest). Jag vet inte om han kan få den hos alla tränare. Nu vet jag inte om du spelar horde (en tränare) eller alliance (3 tränare i tre olika huvudstäder) så ni får helt enkelt kolla alla ställen. Kom ihåg att 2.3 "filtrerar" quester; du ser inte låglevel quester som ett utropstecken på minimappen så för säkerhets skull borde ni prova att prata med alla.

Det kan vara lite småfel i min text, men kolla tränarna så ska han kunna få en quest.

Medlem

Om han är alliance och i detta fall human (som brukar vara vanligt) så skall du prata med en man i grå rustning som står på vänster kant när du kommit halvvägs genom kyrkan i Stormwind City. Han ger ett quest som ger "redemption" där du skall återuppliva en person strax norr om Eastvale Logging Camp, dvs ön i Stonecairn Lake. Där ligger en dvärg som du skall använda symbolen på och sen återvända till kyrkan.

Som horde finns det dessutom paladin trainers dels i fröken Windrunners rum och även i Thralls rum.


signatur
Medlem

Samma för horde men det är i Ghostlands questen finns.

Inaktiv

Tackar för svaren - tyvärr måste min alt dö hela tiden nu så att grabben har nåt att ressa

Medlem

Det tål du nog, du är ju rätt van vid att dö sen Quaket ;>
Förresten så har väl sonen läst mer engelska redan än vad du nåndin gjorde i skolan?

1
Skriv svar