Inaktiv
wow 2??

Har ingen aning ifall detta är sant men. En polare till mig sa att Blizzard kommer att släppa en ny expansion efter Wrath of the lich kig. Låter ganska troligt, fast sedan ska dom göra någonting som heter ......... WoW two........ omg... Ett helt nytt spel, som ska ha över grymm grafik. Grafiken kommer att vara cp p.g.a datorerna är ju fett mycket bättre då. Och att dom senare ska göra utterligare 3 expansions till den. Låter jävligt cp, fast min polare var 100 %. Man ska kunna komma upp ändå till lvl 255. (som på privat servarna).

Aja är detta då bara en rent skit snack. Eller har någon annan hört likadant xD.


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem

Level 255? Vilka kombinationer av talents det skulle ge... <3

WoW 2 kommer inte att hända.

Inaktiv

no wow 2 blir det knappast,
men blizzard ska iaf släppa 1 expansion om året vad man vet.
kanske nån av dom framtida expansionerna snyggar till spelet.

Medlem

Nästa WoW expansion ska ge lite nyare och snyggare effekter, men det är ju ingen rewamp av stommen direkt.


signatur

Videomupp

Inaktiv

hmmmmm....


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem

Kanske inte "wow 2" men Blizzard har säkert en uppföljare planerad. Men det dröjer nog några år (läs: tills folk tröttnar på vanliga wow och slutar betala sin månadsavgift).
Självklart blir grafiken bättre då det gått ett antal år sedan sist.

Dock är det säkaerligen bara i planeringsstadiet då man fortfarande utökar spelarbasen till wow och därmed måste fortsätta utveckla orginalet.

Medlem

Extremt tveksamt om de skulle göra ett WoW 2, antagligen gör de som EQ o fortsätter släppa expansioner tills folk tröttnar.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Fast EQ fick väl en uppföljare, eller?


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Fast EQ fick väl en uppföljare, eller?

japps


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem

lvl 255 yeah right lol


signatur

Meep!

Inaktiv

Det är väl inte omöjligt...men det blir nog inte ett "WoW2"...

Medlem

snälla ge oss ett mmo på diablovärlden

Medlem
Skrivet av Askamaia:

snälla ge oss ett mmo på diablovärlden

www.mythos.com för wow-lod morph typ.

Bara beta ännu men gjort av flagship studios (tidigare kallat Blizzard North).

Lite för likt diablo II för min smak med genererade kartor etc. Men man skulle kunna säga att det är LoD med wow menyer och world server.

Gen
Medlem

Varför utveckla ett nytt MMO? Antagligen för att Blizzard själva känner att WoW conceptet håller på att åldras och att det är dags för nya tag. Att göra ett nytt fantasy MMO nu när LOTR, Warhammer mfl finns ute/kommer ut inom snar framtid, är knappast något smart drag.

Därför känns det som att de håller på med något helt nytt. World of Diablo vore definitivt en hit bland fansen...men ändå något som skulle likna WoW relativt mkt.
Jag tror dom håller på med en helt ny idé...hoppas jag iaf,

Medlem
Skrivet av martyr:

www.mythos.com för wow-lod morph typ.

Bara beta ännu men gjort av flagship studios (tidigare kallat Blizzard North).

Lite för likt diablo II för min smak med genererade kartor etc. Men man skulle kunna säga att det är LoD med wow menyer och world server.

Ehm... skulle vilja rätta denna vilsna personen lite.
Mythos liknar Diablo 2 väldigt mycket. Vad han menar med "wow menyer" har jag inte den blekaste om för wow har väl inga menyer direkt? Finns iaf inget som inte finns i D2. Det finns en world server ja men jag skulle ändå inte kalla det ett mmo (antar att morph står för mmorpg eller nått sådant fast omgjort *suck) då man endast träffar spelare i städerna sedan kan man göra grupper och sådant som man senare kan vandra ut och härja med i de randomiserade områdena men du kan inte stöta på andra i dessa... typ instanser.

Flagship studios är för övrigt en grupp som hoppade av från blizzard north (som för övrigt fortfarande existerar afaik) och startade flagship studios.

Sedan till ämnet...
Det har väl varit ganska klart i flera månader att blizzard har hållit på med ett nytt MMO och att göra ett WoW 2 tycker jag känns som att skjuta sig själv i foten. Förhoppningsvis kan de komma på något helt nytt istället för att dra in alla deras serier i mmo-världen.


signatur

osv.

Medlem

Morph i detta läge skulle jag gissa på att de är "morphed together" eller nåt. Asså att det är som att sätta ihop båda spelen. Och det va nåt annat som folk spelade oxå som va Diablo 2 med Wow-UI som kom för ett tag sen. Minns inte vad det heter.


signatur
Medlem

Hellgate London? Det tycker jag sög medans samma utvecklare, Flasgship Studios släpper Mythos gratis (eller så har de sagt iaf) vilket jag tycker är mycket roligare. Det är en konstig värld vi lever i.
Nåväl... hittar inget wow i mythos


signatur

osv.

Medlem

Kan säga direkt att det inte är hellgate utan nåt annat som jag inte minns vad det heter. Ska leta lite.


signatur
Medlem

Tyckte typsnitt och menyer var störande lika wow utan att ha riktigt samma funktioner (men det är ju bara beta så). Retade mig så hårt på detta att jag inte kunde att spela.
Vill faktiskt fortfarande kalla det ett mmorpg med inslag av action ;>

Medlem

Var det inte tal om ett Diablo online från en utvecklare som fick sparken. Om strider mellan himmlen o helvetet? Tung focus på PVP och guild.

Nog verkar det troligt med tanke på att vi inte hört något från diablo på... en lååång stund och med blizzards nya intresse för starcraft efter 10 år verkar det inte så otroligt längre.

Den som lever får se.

Inaktiv

Personligen hoppas jag på ett Starcraft Universe ( world of starcraft ). Men de ryktas om att de blir ett MMO med demoner. Kanske ett Diablo MMO.
Starcraft skulle dock vara perfekt med tanke på att dom släpper 2:an sen säkerligen en uppföljare till den ( precis som WCIII), Med StarCraft har man en värld att bygga kring mycket lore och en stor fanbase och ingen tvekan om att de kommer råda världens Starcraft hype efter Starcraft 2. Generationen som lirade Starcraft kommer inte kunna hålla händerna borta från ett Starcraft MMO och den nya generationen som lirat starcraft2 kommer känna likadant.

Inaktiv

Pax för att rolla Zergling!! World of Starcraft? Njaaaee..
Lite nyskapande kan man ju hoppas att de där!

Medlem
Skrivet av Lie|:
Skrivet av martyr:

www.mythos.com för wow-lod morph typ.

Bara beta ännu men gjort av flagship studios (tidigare kallat Blizzard North).

Lite för likt diablo II för min smak med genererade kartor etc. Men man skulle kunna säga att det är LoD med wow menyer och world server.

Ehm... skulle vilja rätta denna vilsna personen lite.
Mythos liknar Diablo 2 väldigt mycket. Vad han menar med "wow menyer" har jag inte den blekaste om för wow har väl inga menyer direkt? Finns iaf inget som inte finns i D2. Det finns en world server ja men jag skulle ändå inte kalla det ett mmo (antar att morph står för mmorpg eller nått sådant fast omgjort *suck) då man endast träffar spelare i städerna sedan kan man göra grupper och sådant som man senare kan vandra ut och härja med i de randomiserade områdena men du kan inte stöta på andra i dessa... typ instanser.

Flagship studios är för övrigt en grupp som hoppade av från blizzard north (som för övrigt fortfarande existerar afaik) och startade flagship studios.

Sedan till ämnet...
Det har väl varit ganska klart i flera månader att blizzard har hållit på med ett nytt MMO och att göra ett WoW 2 tycker jag känns som att skjuta sig själv i foten. Förhoppningsvis kan de komma på något helt nytt istället för att dra in alla deras serier i mmo-världen.

för att dra lite mera wow-liknelser.
Senaste patch notes:

Hello Mythosians!
Great news! We have released a new update for Mythos today that adds tons of great new features, improvements, and bug fixes. It gives us great pleasure to present the following "patch notes" that detail some of the great things in this new version of Mythos. No need to reinstall, no need to download anything. Just log in and you will be automatically patched and ready to go.

FEATURES
* Guilds have been added! Speak to the Guildmaster in Tulin's Hope to start one at a cost of 5 Gold.
* Hardcore Mode has been added, for extra challenge! In Hardcore, when you die - your character is gone forever, so be careful!
* Elite Mode has been added. In Elite mode, monsters are faster, more aggressive, and tougher. Champions appear more often. You can only sell items for half of regular price.
- Note that Elite and Hardcore players cannot party or trade with players who do not match their setup, to preserve the economies of these different play styles.
* Re-specs are now allowed (although not in Hardcore or Elite mode) - speak to a Skillmaster in Stonehill or Tulin's hope. Re-specs are free from level 1 through 5, and above that, cost starts at 1 Gold and increases from there. There is a maximum of 3 re-specs beyond level 5
* Quests are now Trackable - check them in your log to view them onscreen at all times
* Maximum Questlog size increased to 8 quests.
* Hardware Mouse Cursors! This should make mouse response lightning fast. Hooray!
* Achievements system has been added - complete goals to earn equippable achievements that give you extra bonuses! Unlock a new achievement slot every 10 levels
* Emotes - there is an emote button above the chat pane that will show you the options
* Zivia's Puzzle Box!
* Party Finder ? post your party and description and meet some new friends! You can also post yourself as looking for group to the list.
* Ignore List is now account-based and actually saves.

Medlem

Level 255 blir de aldrig.. Level 99 är alltid max i blizz spel!

Medlem
Skrivet av Frazz:

Level 255 blir de aldrig.. Level 99 är alltid max i blizz spel!

Japp, dock är ju 255 den högsta teoretiska leveln på WoW. Om man gör en egen server som GM ser man att man inte kan komma högre.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Hehe lvl255. Då har vi några expansioner att se fram emot med andra ord.

Inaktiv

detta tycker jag låter som fina drömmar

Medlem

Låt det döda vara dött. Tråd låst


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

1
Skriv svar