Precis rollat priest,

Medlem
Precis rollat priest,

Jag är ute efter lite grymma talent builds, har varit shadow ett bra tag och tänkte spela lite PVE igen efter mitt WoW uppehåll.

Så efter att ha snokat runt på blizz forumen blir jag tokig, det går inte att hitta någon form av "så här ska en holy spec se ut".

Därför undrar jag, är det någon som lirar healer och är nöjd med sin spec?

Shoot! :heart:


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Du får nog allt ta att dra något som ser ut ungefär såhär:
http://www.wowhead.com/?talent=bxT0zhxzbZfxxcc0qVhc

Ärligt talat har jag inte spelat som Holy mycket under min snart ett år gamla priest "karriär".
(Jag levlade från lvl 10 till 55 som holy, oh gud vilket misstag det var. Tog evigheter.)

I alla fall, speccen som är där uppe är ungefär hur jag burkar specca om det behös någon healer någonstans när jag är online. Du kan droppa några points i Silent Resolve och stoppa in dom i Imp. PW;S förstås eller i Absolution, men smaken är som baken som man brukar säga.

EDIT: Jag vet ju inte vilken level du är i förstås, den där builden är level 70 optimerad och *förmodligen* inte den "bästa" healing speccen som priest. För att vara ärlig så är inte healing priests vad dom en gång var.


signatur

"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem."
Ken Olsen, Digital, 1977

Medlem

Så här kör jag min raidbuild

http://www.wowhead.com/?talent=bxghzhZfxxcc0qVuVo

Jag har satsat mer på mina egna heals, och har därför skippat Divine Spirit, eftersom mina priestkompanjoner har det, annars kan det vara värt att gå mer efter xiacs build om groups är mer vad du är ute efter. Och ja, Circle of Healing + Lightwell är extremt "Situations" bestämda, finns många strider då dem är värdelösa, men jag föredrar att ha dem och inte använda dem än inte ha dem och behöva dem. Kan vara att slösa points, men jag gillar min build även om jag sneglat en del på andra.

Det stämmer förövrigt att priests inte är som dem varit, men dem är satans bra healers iaf och ska inte underskattas. Väldigt allround så att säga. Du blir utklassad av en pallie i targethealing, en drood i hots, en shammie i grouphealing och är begränsad ofta till att slänga stora heals för att vara "unik" men du är riktigt okej i alla då det väl kommer till kritan.

Vad du än väljer som holy så ska du ha med meditation. Ovärderlig för mig nu när dem buffade den från 15% till 30%, vilket var en stor buff för alla präster.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Den här skulle jag nog säga, eller den här möjligtvis.

Med renew, PoM och CoH att vara instant blir Healing focus mindre värd. Och jag måste säga att i BT tillexempel är CoH sjukt användbart.

Naj'entus, fett bra, enkelt att hålla uppe t.ex. melee.

Teron, möjligtvis, rätt mycket raid damage om folk slackar på skadan.

Reliquary of souls, sjukt bra, även om det är en enkel boss gör den det förfärligt mycket enklare för t.ex. oss i "meleegruppen" vi har.

Gurtogg, 2 prällar håller ensamt bloodboils i schack nu när vi införskaffat ännu en healingprälle.

Mother tar alla skada hela tiden, förstås bra där.

Illidari council är det svårt att värdera då skadan är väldigt utspridd, måste säga att det är bra med mycket instant healing i vilket fall.

Och på Illidan i phase 2 och möjligtvis i 4, beror på hur vi är spridda är det förjävla manligt att ha.

Vilket i tillexempel detta fall gör Mental Agility till en ruskigt fin kandidat.

Medlem

Tyvm boys,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Ni har bra build, men denna är imo bäst
http://www.wowhead.com/?talent=bxg0zhZfhtcfMqVuVo

Ren PvE-healing.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Ni har bra build, men denna är imo bäst
http://www.wowhead.com/?talent=bxg0zhZfhtcfMqVuVo

Ren PvE-healing.

Bäst?

Inaktiv

"Du blir utklassad en shammie i grouphealing" Nej du. I instanser som tex Black temple är de priests som gäller Circle of Healing är helt galen på fighter som t ex Bloodboil och RoS. Ingen annan klass har änns i närheten av en chans.

Medlem

CoH är extremt bra i dessa strider, men den är manakrävande. Men visst, efter att nyligen ha bytt till en CoH "Spammande" specc så är jag beredd att hålla med dig där.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar