Jag blir tokig av att vara så dålig på PVP, hjälp

Inaktiv
Jag blir tokig av att vara så dålig på PVP, hjälp

Hej,

Jag är mage 10/0/51 och vet inte hur jag skall vinna man mot man PVP då jag är alldeles för långsam.

Jag har just nu varit i Nagrand för att farma "Mote of Fire" och råkat ut för en frost mage från andra sidan som attackerade mig när jag hade låg helth och mana. Jag tänkte hämnas och attackera honom i god hälsa. Inså snabbt att han var mycket snabbar än mig och jag förlorade enkelt.

Jag vet att bästa träningen är dueller men jag vore dock väldigt tacksam för lite råd och tips hur andra drar runt en duell med ungefär samma talents som jag har i man mot man strid!

Tjingeling

Inaktiv

Specca fire och smält ner honom!

Medlem

Vad har du för Gear då?

Gen
Medlem

Det finns tonvis med guider på det officiella WoW-forumet i PvP-delen. Förr fanns det även stickies på Mage-forumet om hur man skulle göra mot andra klasser i 1v1.

Angående mage handlar det mest om vem som får in första silence/counterspell. Är ni båda deep frost så vinner väl den som först får in WE novan + lance sen vanligt nova + lance. Och som sagt counterspell...

Om du inte är van vid PvP är tycker jag du ska köra mycket BGs. Practice makes perfect även om det ofta är 1 mot 5 eller 5 mot 1 i BGs. Men man får en bra insikt om hur klasserna fungerar efter många kills. Sen är det dueller då men i 1v1 avgör skills och classimbalances

Inaktiv

jag kör bg men har fortfarande problem. Kollar efter guider.

En fråga dock: vet någon om det finns macros för strid?

Inaktiv

Kolla I suck at pvp, en mage som visar bra knep och beskriver bra hur han gör dem.
Sök på "I suck at pvp" på warcraftmovies.com

Medlem

I suck at dueling (1, 2 och 3) är också väldigt intressanta. Jag spelar inte ens mage och jag har sett alla tre flera gånger.

Bra tips för de flesta 1on1 fights.

Medlem

svårt. Ice armor, WE, Nova , lance, Nova, Lance win= ><

Inaktiv

hehe jag är också usel på pvp. har läst guider, sett movies etc. där står det exakt hur man ska göra .. men nog fan strular man till det var gång. de gånger jag vinner är enbart tur dvs. jag lyckas klicka grejjerna i rätt ordning alternativt turen att jag möter nån som är än sämre än mig, vilket iof sig är sällan.

gissar att det är öva öva öva som gäller.

Inaktiv

Att klicka med musen på sina attacker är inte bra, det tar mycket längre tid och du tvingas även styra med tagenterna vilket suger hårt. Binda dina skills i Key Bindings menyn och träna på att styra med musen.
Om du har en mus med tum-knappar binda Mouseclick 4, Mouseclick 5, Shift+Mouseclick 4 och Shift+Mouseclick 5.

Inaktiv

men hur är det med macros, finns det några som är bra att använda i dessa situationer?

Medlem

Det finns macros men knappast några som kommer att vinna striden åt dig. Macros underlättar men har man inte grunden ser jag inte poängen med macron. Fortsätt köra, rent 1on1 är frost mages äckligt starka! Gäller ju iofs att ha hyffsad resilience gear men men

Inaktiv

Att använda musen är det allra, allra bästa i PvP. Efter att ha spelat rogue ganska springer jag nästan bara med musen (strafe etc, WASD är fortfarande mina knappar att springa och flumma med.)
Jag använder keybinds som jag når utan att behöva lyfta på handen allt för mycket såsom Q,E,F,G,V,Z,(T), och ibland även Shift+<Sätt in knapp här>.

Q använder jag till Stealth och det har jag gjort sen release, helt underbart att använda den till det och fear effekter som caster.


signatur

"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem."
Ken Olsen, Digital, 1977

Inaktiv

Frostmage's är easy mode i arena/pvp förhuvudtaget, bara specca skiten full 0/61/0 lr vart frost ligger..... Om du spelat bra tag med din mage så ska frost inte va så svårt o spela heller! Fire är rent skit i PvP, älska dock o möta dem på min warrior

Inaktiv

17/0/44 är bäst som frost mage. Då får du imp Counterspell vilket äger.

Gen
Medlem

Sant ! Silence är ett krav nuförtiden.

1
Skriv svar