Frost, Fire eller Arcane Mage

Medlem
Frost, Fire eller Arcane Mage

Jag lirade från lvl 1 till 70 och var fire, bytte till frost och crittar som en lvl 1:a med frost.
Jag har ju inte så bra gear ifs.

Ska jag specca om till fire eller raida på och få bättre gear och behålla min frost?

Vilka instancer ska jag gå? Jag kan gå HH Heroic och har gjort questet till Kara.

Vad är ni andra Mage för specc?

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Darksorrow&n=Li...

Ni kan kolla in min Mage och flina åt mitt gear

Party on Raiders.:$

Gen
Medlem

Har spelat mage sen lvl 1 och raidar fortfarande aktivt med magen. Här är mina åsikter

För det första har du börjat sy Frozen Shadowweave vilket betyder att du lika gärna kan fortsätta med frost.

Många tester har vissat att Frost gör nästan lika mycket skada som Fire. Sen har manaregen i Arcaneträdet buffats vilket inte är fel. Arcane/Frost är en bra kombination av survivalbility och damage.

Personligen föredrar jag Fire eftersom det är roligare att köra och kan vara grymt manaeffektivt om man har mkt crit.

Arcane var ett grymt sätt att raida på (väldigt slackigt) och även det grymt manaeffektivt (om man har shadow priest och shaman hehe). Dock nerfades The Lightning Capacitor som var hörnstenen i Arcane builden så den speccen är inte aktuell längre.

Slutligen tycker jag verkligen du ska fortsätta med ditt Frozen Shadowweave och se om du kan börja köra lite Kharazan för wand/dagger o.s.v. Shadowweave är riktigt bra och håller till SSC.

(40/0/21) - http://www.wowhead.com/?talent=of0E00fzxIziZZVA0c0s0o

Inaktiv
Citat:

Många tester har vissat att Frost gör nästan lika mycket skada som Fire.

Skulle inte hoppas på det så mycket.
Nu när jag kommit uppåt och gör regelbundet SSC/TK och möjligtvis lite Hyjal, så tillåts inga frostspecs, helt enkelt för att de är för klen på DPS.

- Javisst, man kan göra sjuk skada, men över tid är det fire som håller det uppe, om man inte har 2 delar Tirisfal (Tier 5) som ger dig 20% extra damage and manacost med Arcane blast, vilket då gör dig bäst om du speccar Aracane.

Sen har vi ju arena, som frost är 95% användbard i, vid hög rating.
Och med arena är det dels lättare att skaffa bättre gear för framtida firespecs, om du inte vill gimpa dig på t.ex. bara spell crit.

UPPDATE: Åh, jisses, du hade inte det bästa gearet i världen såg jag precis, kanske dags för lite Normal/Heroic instances, för att få bort dem där hutlöst dyra imbued netherweave craftables.

:heart:


signatur

Daréus, 70 Gnome mage @ Ravencrest.

Gen
Medlem

Vi har en frost mage i vårt guild och han gick nästan alltid före mig på DPSen men det berodde iofs på att han hade nästan 100 mer spelldmg. Nu håller jag på att komma ikapp honom och skadan jämnas ut. Fire kan som sagt vara kanon. Lyckades komma 2a DPS på Najentus igår utan flask och det händer typ aldrig. Vi har sjukt vassa hunters/rogues.

Att specca Arcane bara för att man har 2xT5 är inget argument såvida du inte kör Arcane blast rotation. Att bara spamma AB är inget en mage kan göra om han inte har 3 shadowpräster, en shaman och JoW uppe Om ens det...men visst är det bevisat att AB spam är den bästa DPSen av alla klasser i spelet.

Medlem

Mu har jag speccat om till fire mycket roligare.

http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Darksorrow&n=...

Fick fimpa mina Frost sholders och anväda mina gamla lvl 60 ist........ Huuu

Nu till min fråga. Jag skulle vilja ha ett skript som aktiverar Precense of mind och kastar iväg en Pyroblast så den blir instant på en knapp, är det möjligt?

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Lyckades komma 2a DPS på Najentus igår utan flask och det händer typ aldrig. Vi har sjukt vassa hunters/rogues.

Nu undrar jag förstås hur bra sjukt vassa hunters/rogues är då jag inte har mycket att jämföra med utom de andra i den guild jag spelar, har du något WWS eller så?

(Helt seriös fråga, att bli bättre är alltid intressant.)

Gen
Medlem

Finns nog ingen WWS från den fighten, men kan se om jag hittar några gamla.

Här är en VÄLDIGT gammal WWS. Idag ser det inte ut på samma sätt, men huntern är fortf på topp Dock är inte roguen aktiv längre.

http://hem.bredband.net/b218122/wws/wws-20070923-2110/index.h...

Medlem

Är det där en Gorefiend kill? Vad jag såg så stod det Dmg output: Teron Gorefiend. Vi fick ner honom för första gången igår, så det vore kul att jämföra lite. :>

Gen
Medlem

Japp Fast det var en early kill. så vi hade rätt dålig gear på den tiden.

Vart ser du det?

Medlem

Kikade på ditt namn, där stod Dmg output:en. :>
http://wowwebstats.com/akpwoucy5ivvk?s=8624-8930
Våran första Gorefiend-kill (Jag som är 3:a bland mages). Och jag måste säga att den encountern är grymt threatcappad för oss mages. :< Vi fick tom BoS OCH TA tillslut. xD

Gen
Medlem

Aha, nu förstår jag Skrev inte att det var det nej. Fast iofs står det längst upp på sidan

Alltså, 4 mages top-ten har jag inte sett sen AQ tiden !! Plus att ni har riktigt bra DPS för att inte har BT gear. Men sen ser man att ni sitter i en grupp med Shaman/Shadowpräst och får JoW Sån tur har inte vi.
Samtidigt måste ni ändå ha bäst gear i hela raiden Eller? Armory funkar inte just nu.

Medlem

Nej, jag vet. Det är inte ofta mages ligger först. Men för oss har vi nästan alltid ett par affliction locks som ligger först, sen ligger vi mages och sen kommer rogues/hunters.

Haha, vi raidar ofta med 2 shadowpriests, och jag vill inte tänka mig att raida helt utan en SP i partyt. :> Annars brukar vår mage-setup bestå av 3 mages, 1 SP och 1 moonkin/ele shaman.

Och vi har inte egentligen bättre gear än resten, jag har bara 3 delar som är I-lvl 141 det mesta andra består av T4 alt lite T5.

1
Skriv svar