Wow och Nvidia 8800gts!!

Medlem
Wow och Nvidia 8800gts!!

Har upptäckt en lurig sak med wow och mitt nvidia 8800gts kort som är realtivt nytt (320mb)
Ibland när jag går in i spelet är det lite segare men bara precis så man märker det om man inte tittar på hur många fps per sek man har där man också ser ping.

Tex om jag ställer på ett givet ställe när det känns lite segare kan jag ligga på 28 bilder per sek. startar jag om datorn och står kvar på exakt samma ställe kan jag plötsligt ligga på 45 bilder och det är ju en viss skillnad.

Nu undrar jag om någon annan med likadant kort upplevt detta? och om inte kolla fpsen ett tag på ett och samma ställe med gubben.
Är tacksam för alla svar!!

Ska nästa gång det ligger i lägre fps köra 3dmark för att se om jag får lägre värden där också eller om detta bara gäller wow vilket jag misstänker.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

"hur många fps per sek"

hur många frames per second per sek wut

anyway.. Jag tror det är något annat som ställer till för dig. Tex andra program som tar upp kraft. Testa söka efter malware.

Medlem

hehe det är inte kortet som bara begränsar din FPS rate. Om du har gått runt lite sen står på ett ställe har du förmodligen laddat upp massa lua grejer i ramet, vilket gör att din processor får jobba mer.

Medlem

Jo är ju så sant men då kan man fråga sig varför jag inte alltid har ca 20% sämre fps i wow utan kanske var 10 gång och dessutom blir det bra om jag startar om datorn.

Hursomhelst har wow på senare tid börjat låsa sig så jag har installerat om hela xp för det var längesen så få se om det försvinner;)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Det kan vara dina minnen om WoW låser/hänger sig och man måste boota om. Det hände mig dagligen pga taskiga minnesmoduler.. Kör en Memtest eller nåt för att kolla.

1
Skriv svar