Medlem
Arena rewards

Hej
Tänkte kanske eventuellt börja lira wow igen. Har en fråga angående arena sakerna man kan köpa.
Varför skall man köpa tex. Gladiator's Battlegear för 7,182 AP när man kan köpa Merciless Gladiator's Battlegear för 8,250 AP?

Kortfattat: Varför slösa AP på förra Arena säsongens grejor när de nya kostar ungefär de samma?

Medlem

kanske om man vill ha dubbla setbonusar med +35 resil? :X

Medlem

Skulle dom inte ta bort det i och med 2.3? Att man inte kan uttnyttja två +35 res bonusar?

Medlem

Jo, alla arena delar räknas som ett sett oavsett vilken säsong de kommer ifrån.


signatur

shortbow.gif

Medlem

Därför att 1100 arena poäng är ca 3 veckor om du är avarage (1500 rating)

Medlem
Skrivet av ionass:

Därför att 1100 arena poäng är ca 3 veckor om du är avarage (1500 rating)

nej nej nej

1500 i snitt blir 261x3 = 783 poäng om man kör 2 vs 2

kör du 5vs5 får du iof 1032 poäng


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Inaktiv

kommer man kunna köpa s1 o s2 arenagrejjer för 'vanlig' honor o marks nu i 2.3? nån som har mer detaljerad info om detta och exakt vad man kan köpa o vad det kommer att kosta?

Medlem

du kommer kunna köpa s1 för honor, s2 för reducerat arenapris och s3 för fullt arenapris. men s3 kommer inte starta förren nästa vecka.
mer info samt priser kan du se på www.mmo-champion.com eller www.worldofraids.com

Inaktiv
Skrivet av Zlampan:

du kommer kunna köpa s1 för honor, s2 för reducerat arenapris och s3 för fullt arenapris. men s3 kommer inte starta förren nästa vecka.
mer info samt priser kan du se på www.mmo-champion.com eller www.worldofraids.com

tackar för info!

scrolla ned lite här så ser man priser

http://boards.worldofraids.com/topic-7997-1.html

Medlem
Skrivet av ReLaXe=swe=:
Skrivet av ionass:

Därför att 1100 arena poäng är ca 3 veckor om du är avarage (1500 rating)

nej nej nej

1500 i snitt blir 261x3 = 783 poäng om man kör 2 vs 2

kör du 5vs5 får du iof 1032 poäng

?? Av vad får man arena poäng av och vad är personal rating?

Medlem

Du spelar arena vid level 70 och ditt lag har en rating som går upp och ner beroende på om ni förlorar eller vinner, sedan räknas ett antal arena points ut beroende på vilken rating ditt lag har.

Personal rating är något som blizzard har lagt till i 2.3. Shoulders och vapen kommer att kräva en viss rating för att kunna köpas personal rating är precis som team rating men personlig, så att du inte kan sälja ditt 2400 poäng lag åt nybörjare och tillåta dem att köpa sakerna.

Besvarade det dina frågor?

Medlem
Skrivet av Ankan:

Du spelar arena vid level 70 och ditt lag har en rating som går upp och ner beroende på om ni förlorar eller vinner, sedan räknas ett antal arena points ut beroende på vilken rating ditt lag har.

Personal rating är något som blizzard har lagt till i 2.3. Shoulders och vapen kommer att kräva en viss rating för att kunna köpas personal rating är precis som team rating men personlig, så att du inte kan sälja ditt 2400 poäng lag åt nybörjare och tillåta dem att köpa sakerna.

Besvarade det dina frågor?

Så desto bättre rating desto mer arena poäng (får man AP efter varje match eller varje vecka?) men man tappar aldrig AP om man skulle ta en paus (endast rating)?

Medlem

Jag tror att det är varje vecka som poängen delas ut, jag spelar inte arena själv så jag har inte 100% koll tyvärr. Dina poäng försvinner aldrig, förutom när en ny säsong startar, då kan endast XXXX många poäng föras över och resten tas bort.

Inaktiv

Max antal arenapoäng du kan ha är 5000, och dom försvinner inte då season 3 kommer!

Inaktiv

får inte börja shoppa s1 förrens nästa vecka? jag som var så taggad på lite nya prylar

Medlem

27:e är senaste tror jag.


signatur
Medlem
Citat:

While testing continues and a delay is possible, we are currently planning to start Season 3 on November 21 once the realms come back up from their weekly maintenance. This means that Season 2 will come to a close when the realms come down for maintenance on November 21, during that maintenance the final standings are taken and the end of season rewards are distributed.

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=1511942526&s...

De verkar ju ändra lite fram och tebax, rätt säker att det stog 27:e igår.


signatur

shortbow.gif

Medlem

Läste de senarelade S3 bara för att det är thanksgiving i USA den tänkta releasen och då har de inte tillräckligt med folk att suppoertera om det går åt helvete.

Men har för mig det skulle va 27 ja med..

1
Skriv svar