Medlem
Healer

Tja Gamers.
Nu har håller jag på att levla min 43:a priest, kan vara kul att ha en healer med. Men det är många som kör med pala som healer istället för priest.
Vilket är den bästa att heala med och varför???

Medlem

Nu är jag ju tank och vet inte allt för mycket, jag är glad om jag blir healead, det räcker

Men det är väl så att palladins är dom snabbaste på att heala, men har inga hots, medans druids mestadels uteslutande kör på hots, och däremmelan har du Priests.

Kan ha fel dock, är ju som sagt ingen healer, men är säker på så mycket att om du inte har nån silence phase så är palladins dom bästa mt healerna då dom har snabbast heals.

Tror dock ingen av dom är bättre än nån annan, bara att dom används bäst i olika situationer.

Inaktiv

Single-target healing är präster bäst på. En palla och en Präst på t.ex. MT;n. Paladinen står för snabba, lite mindre healsen medan prällen dundrar in med tunga heals, renew och PoM.

Nu efter patchen ska CoH scala med +healingen så då blir det bättre att heala grupper

Pallan är lite bättre på att vara "mana-effektiv" än prästen (beroende på gear såklart).
Du som präst ska såklart satsa på +healing gear....men prioritera inte bort mp5!
På trashet i instanserna....kör med lägre "ranks" på healsen för att spara mana. På bossar, håll upp renew & använd lite högre ranks på dina heals. Om du måste heala övriga partymedlemmar använd "renew" och lägre rank heals.
Vilken rank du ska använda får du prova dig fram till. Personligen använder jag "Rank 5 flash heal" & "Rank 1-2 Greater heal".
Undvik att "overheala" då det är fullständigt slöseri med mana.

Gen
Medlem

Stämmer att en pala som bara kastar Flash of Light kan stå där och hela hur länge som helst.
Iofs nerfades Illumination (var det va?) :/

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Stämmer att en pala som bara kastar Flash of Light kan stå där och hela hur länge som helst.
Iofs nerfades Illumination (var det va?) :/

Jo, men dom är fortfarande äckliga när det gäller att vara "mana-effektiva"

Medlem

Ni som är prällar och healers, finns det nån bra addons till healing?

Och tack för alla bra svar.

Party on Healers.:up:

Medlem

Jag kör healingpräst, men mest för raids. Kör Xpearl raidframes eller vad den heter, har glömt det exakta namnet. Men med den så ser jag hur mycket liv alla i raiden saknar, vilket ger en bra överblick. Healingpoints var en annan bra mod som gjorde det lättare för mig att jämföra gear. Glömt namnet på en tredje mod, men en gearchange mod gör det enklare vid senare level för att snabbt byta mellan DPS, PVP och Healinggear, som jag gör. Annars är priesthealing ganska simpelt imo. Behöver inte mycket mer än en bra partframe eller raidframe för att hålla koll på allt.

Edit: Kom på en som heter något med naturalist bars, som visar hur länge du har kvar på hots eller dots. Ganska bra för att se vilka som har renew och dylikt. Kan även användas för att se cooldown på motståndares och dina partymembers abilities. Kan ta ett screenshot på mitt smått kaotiska UI om du vill då jag kommer hem.


signatur

Videomupp

Medlem

ja gärna wildis!


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Pffft, yoo traitor!


signatur

Videomupp

Medlem

Pala måste ju vara den tråkigaste healern, allt du har är flash of light och holy light?
Medans en priest har så många alternativ för olika situationer, flash heal och greater heal för att spegla paladinens heals, men sen dessutom prayer of mending, renew, prayer of healing, lightwell, sköld, circle of healing.
Och mana är sällan ett problem i raids bara du har vettig gear samt kanske en shadowpriest i gruppen.
Pala måste dessutom vara det tråkigaste i pvp, för du blir så lätt kontrollerad av silence och interrupts. en warlock dominerar en paladin totalt med curse of tongues, fear och sitt äckliga pet som silencar och äter dina buffs och dessutom hindrar dig från att dricka om det skulle behövas.

Nej den bästa pvphealern är definitivt druid, med stark cc, mycket effektiva hots och en jävel på att överleva.

så imo går pala fetbort medans du väljer präst för pve, och druid för pvp.

PS. säger givetvis inte att man klarar sig utan paladin i raids, då blessings och auras är alltid bra att ha, och deras single target heal är fruktansvärt stark, men säger bara att det måste vara den tråkigaste healern att spela : )

Inaktiv
Skrivet av MickeFree:

Ni som är prällar och healers, finns det nån bra addons till healing?

Och tack för alla bra svar.

Party on Healers.:up:

Kör själv med Grid & Clique. Bifogar ett screenshot på mitt UI

Gen
Medlem

Intressant UI. Tänkte själv börja hela med Paladin sinom tid.

Grid är alltså modden ovanför dina actionbars. Men vad hade Clique för funktion nu igen? Den där statistikmätaren var intressant. Vad heter den? Buffwatch var också bra, definitivt något för CL eller Officers, då jag gissar att man kan ställa in den så den visar alla buffs.

Medlem

Priest Party Heal.

Är det nått bra att använda???

To use, bind /pph to a macro button (using the built-in /macro editor)

PriestPartyHeal is designed to offer Priests a one-button access to their healing spells for healing party members and themselves. Conceptually simple, this mod (or others like it ) is invaluable because it lets you heal the people who need it without having to target them manually or even having to deselect the enemy you're fighting.

Who is healed is based on a simple system:
- Pick the best healing spell for the life needed to be restored
- If the target has less than 60% life use a big heal
- If the target has less than 25% life use a fast heal
- If the caster is less than 50% life make them the default target (self-preservation)
- If the caster is the target default to the fastest heal
- Otherwise, if any party members within range and healable are below 80% health, heal them
- Tell the party who you're healing

Additionally features a quiet mode that won't spam the party channel with the healing info. This is useful for instances.
- /pphq on <> /pphq off to disable/enable chat message when casting

You can list the ingame commands with the new command /pphc

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Intressant UI. Tänkte själv börja hela med Paladin sinom tid.

Grid är alltså modden ovanför dina actionbars. Men vad hade Clique för funktion nu igen? Den där statistikmätaren var intressant. Vad heter den? Buffwatch var också bra, definitivt något för CL eller Officers, då jag gissar att man kan ställa in den så den visar alla buffs.

* Precis, Grid är Modden ovanför mina Actionbars.
Hur bra som helst. Visar vem som har aggro, vem som har en heal på ingående, curses osv. Man kan editera storlek osv....oändliga möjligheter

* Clique är en "klick-heal" mod. Du binder t.ex vänster muknapp till "Flash Heal Rank 6", sen klickar du bara på spelaren i "Grid" då slänger du "Flash Heal Rank 6" på just honom/henne.
Behöver inte ha denna person targetad osv...

*Statistikmätaren heter "Recount" Dmg. Meters med statistik funktioner, ganska andvändbart.

*Buffwatch Är väldigt användbart. Är inte säker på hur man kan konfa det. Jag håller bara koll på Prästbuffarna.

Skrivet av MickeFree:

Priest Party Heal.

Är det nått bra att använda???

To use, bind /pph to a macro button (using the built-in /macro editor)

PriestPartyHeal is designed to offer Priests a one-button access to their healing spells for healing party members and themselves. Conceptually simple, this mod (or others like it ) is invaluable because it lets you heal the people who need it without having to target them manually or even having to deselect the enemy you're fighting.

Who is healed is based on a simple system:
- Pick the best healing spell for the life needed to be restored
- If the target has less than 60% life use a big heal
- If the target has less than 25% life use a fast heal
- If the caster is less than 50% life make them the default target (self-preservation)
- If the caster is the target default to the fastest heal
- Otherwise, if any party members within range and healable are below 80% health, heal them
- Tell the party who you're healing

Additionally features a quiet mode that won't spam the party channel with the healing info. This is useful for instances.
- /pphq on <> /pphq off to disable/enable chat message when casting

You can list the ingame commands with the new command /pphc

Använd Clique + Grid istället....då behöver du inte släppa ditt target för att hela någon annan.

Inaktiv
Skrivet av DeamoniC:

Single-target healing är präster bäst på. En palla och en Präst på t.ex. MT;n. Paladinen står för snabba, lite mindre healsen medan prällen dundrar in med tunga heals, renew och PoM.

Nu efter patchen ska CoH scala med +healingen så då blir det bättre att heala grupper

Pallan är lite bättre på att vara "mana-effektiv" än prästen (beroende på gear såklart).
Du som präst ska såklart satsa på +healing gear....men prioritera inte bort mp5!
På trashet i instanserna....kör med lägre "ranks" på healsen för att spara mana. På bossar, håll upp renew & använd lite högre ranks på dina heals. Om du måste heala övriga partymedlemmar använd "renew" och lägre rank heals.
Vilken rank du ska använda får du prova dig fram till. Personligen använder jag "Rank 5 flash heal" & "Rank 1-2 Greater heal".
Undvik att "overheala" då det är fullständigt slöseri med mana.

Greater Heal tar så lång tid att den knappast används av mig iaf så det blir mest Flash heal och Circel of healing + Renew ofc, och präster är bäst på att aoe heala om dem har mana elixir och lite innervate support och manapots, te.x fick en guild jag var med i inte ner HKM under 50% tills jag började heala hela raiden istället för 5 pers.

Medlem

Beror väl på hur man helar. Jag kör nästan uteslutande GHR7, renew och pom. Lite FH här och där. PoH om det behövs osv.

Beror på hur pass stressad tanken blir när han tappat 6k hp och en 5,2 gh landar(pve-specc) och en renew fyller upp

Man nyttjar ju fsr bra mycket bättre med GH än FH som präst.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Beror ju på om man raidar eller inte också. I partys är ju Flash heal bättre, då man själv måste stå för healingen. Raidar man är man ju backuppad av snabbare healers såsom pallies så man själv kan ladda upp till stora GH. Det är ju då skillnaden i MP5 och Spirit känns, då man med ett försiktigt GH spelande kan komma ur 5sekunders regeln relativt lätt.


signatur

Videomupp

Medlem

Är nog helt upp till personen som spelar, jag kör GH både i raids och i party som mainheal. FH är bara nödhealen.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av WildThing:

Beror ju på om man raidar eller inte också. I partys är ju Flash heal bättre, då man själv måste stå för healingen. Raidar man är man ju backuppad av snabbare healers såsom pallies så man själv kan ladda upp till stora GH. Det är ju då skillnaden i MP5 och Spirit känns, då man med ett försiktigt GH spelande kan komma ur 5sekunders regeln relativt lätt.

Flash heal är mana drainen 3k. Spelar med folk som är oom efter 2 mobs i 5:man och som har problem att hålla mig som paladin vid liv medan när jag spelar med nån som använder olika heals så är det inga problem att dra på sig pack efter pack utan downtime.


signatur
Gen
Medlem

Tänkte flika in lite och fråga några saker om healing
Har som sagt en alt paladin som är 56 i dagsläget. Han är Ret/Prot speccad men p.g.a. alla invites till instances så köpte jag massa INT gear. Har healat i Scarlet, Mara, ZF och Sunken hittils. Själva healingen är inte spec svår, utan mer att jag går oom på längre bossfigher och måste dricka relativt ofta, beroende på hur mkt skada partyt tar. BoL är kung ! Körde Sunken häromdagen med Spriest och det gick som en dans.

Nu till min fråga Hur blir det sen i Outlands instanserna? Måste man köra Holy för att klara av healingen i instanser där alla tar skada som Hellfire Peninsula instanserna t ex? Kommer det mycket +healing gear från rewards i outlandsquesterna? Helst tar jag ju DPS gear så att jag kan levla fortare.

Har inga speciella healing addons förutom nåt raidframe addon som visar hur mkt HP folk har förlorat.

Ni har tipsat om Grid och lite annat, men finns det bra Pally addons för healing? Såg en film en gång med en paladin som hade grid igång och där flyttade sig markören automatiskt (?) runt på griden medans han healade. Var det någon automatik tro? Verkade som att han skulle hela raiden.

Tacksam för svar Ser fram emot att heala i WotLK.

Inaktiv
Skrivet av Petrik:

Nu är jag ju tank och vet inte allt för mycket, jag är glad om jag blir healead, det räcker

hehe!

vilken healer du väljer beror helt och hållet på vad du vill göra. I arena så beror valet av healer främst på vilken setup av andra spelare du valt.
Är du mer intresserad av PvE så spelar valet ingen större roll, alla behövs!

Medlem

@Gen; Har du hyffsad healing gera ska det inte vara några problem att heala i av Outlands.
Att specca healing(holy) underlättar jobbet och nertiden men är inte nödvändigt. Gröna boe +int/healing saker räcker hela vägen upp till 70.


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av henko:

@Gen; Har du hyffsad healing gera ska det inte vara några problem att heala i av Outlands.
Att specca healing(holy) underlättar jobbet och nertiden men är inte nödvändigt. Gröna boe +int/healing saker räcker hela vägen upp till 70.

1
Skriv svar