Medlem
Heroic

Tje gamers.
Vilken Heroic instance ska man börja med är lättast?

Inaktiv

visst är det så att man måste vara revered (tror jag det heter) för att kunna spela heroic?

Medlem

Revered för nu... Honored i 2.3

Personligen skulle jag säga att Slave Pens och Underbog är bra val att börja med då dom är ganska simpla..


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Medlem

Är det inte så att man bara behöver göra ett Quest till Shattred Halls Key?

Shattred Halls Key (only one in the party needs this key to be able to play the instance)
Kill a Blacksmith orc called “Smith Gorlunk” outside The Black Temple
Loot the (”this-begins-a-quest”)item “Primed Key Mold” from him and take:
* Entry into the Citadel (Completes in Honor Hold for Alliance)
* Grand Master Dumphry (Completes in Honor Hold for Alliance)
* Dumphry’s Request (4 Fel Iron Bar, 2 Arcane Dust, 4 Motle of Fire
* Hotter then Hell (kill a Fel Reaver in Hellfire peninsula)

Questreward for the quest “Hotter then Hell” is the Key to Shattred Halls

Medlem

Det är nyckeln för att öppna dörren utanför instansen och den behöver du även om du kör normal mode så den har egentligen inget med heroic att göra... (Satsradning så det skriker om det )


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Medlem

mechanar är väldigt enkel om du har med en warlock, förrutom "Nethermancer Sepethrea" då men den skippar de flesta grupper jag varit i


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

sp eller mech är verkligen ezmode tycker jag

Inaktiv

SP, Underbog, Mechanar.
Sedan tycker jag att Ramparts inte är helt svårt heller.
/ztorm


signatur

ZtorM^

Medlem

SP, underbog är tveksamt om den är lätt. Beror iof på hur gruppen ser ut och tanken. Bog Lordsen har en tendens till att slå ganska hårt

Heroic BM är galet lätt däremot. Behöver bara DPS typ. Sista bossen slår lite halvhårt dock


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

jajo de e la sant.


signatur

ZtorM^

Gen
Medlem

Blood Furnace med en bra grupp kör man igenom på 30min Utmärkt farming

Medlem

mech är lättast helt klart , 2 badges är ju från icke bossar i normal mode ffs... 2 vakterna där man får keyn till kistan... sista bossen kan va jobbig om man har dålig dps och lite fears osv på addsen.. andra bossen är nerfad nu och mycket lättare. Många heriocs känns nerfade faktiskt.

Gen
Medlem
Skrivet av highspeed:

Många heriocs känns nerfade faktiskt.

Antagligen för att dom nerfat heroics friskt de senaste patcherna :>

Nu är det end-game instansernas tur. Magge ska nerfas igen. Kael (som vi körde igår för att attuna lite nytt folk) var väldigt nerfad hand med, eller rättare sagt, hans adds) o.s.v....

Medlem

Det är väl i 2.3 som advisors blir nerfade? Får mycket mindre HP.

Medlem
Skrivet av Fraizer:

Det är väl i 2.3 som advisors blir nerfade? Får mycket mindre HP.

Advisors har blivit nerfat 3 eller 4 gånger redan. Allt jävla raid content är på dagisnivå efter ett tag.


signatur
Inaktiv

jaa för blizzard vill att alla deras kunder ska kunna avnjuta godsakerna

mer glade människor= mer subscriptions=$$$

Gen
Medlem

Mjo, men det stämmer ju. Enligt www.wowjutsu.com så har bara drygt 2% av alla guilderna i EU/US dödat Illidan. Till detta räknas guilds som minst tatt första bossen i Khara (tror jag, eller 2a)

Inaktiv

Lättast vore nog en coilfang, tar bara med en lock och en mage sen har du sjukt fin cc

Medlem

Heroic Botanica är iof lätt den med. Lite lång kanske, men 5 badges är inte dumt.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

1
Skriv svar