Snälla någon, nybörjarfråga

Inaktiv
Snälla någon, nybörjarfråga

Hej alla!
Jag har precis börjat och kört fast direkt. Kan någon snäll själ hjälpa mig vidare, troligen ett elementärt problem.

Jag har precis börjat köra Quests, och ett av de första skulle jag döda fåglar och samla 8 st flaskor av något. När jag gjort detta återvände jag till den som delade ut questen till mig, och hans ? var gul. Jag chattade med honom och fick upp dialogrutan där han frågade om jag samlat mina 8 flaskor.

Därifrån kommer jag inte vidare. Continueknappen är grå och inte valbar och jag kan bara välja cancel. Hur gör jag för att slutföra min quests? Jag har nu löst uppdragen på ca 7-8 stycken men kan inte avsluta något av dem. Vad gör jag för fel?

mvh
theWall

Inaktiv

Är du säker på att det är rätt flaskor ? och står det completed på quest logen ?


signatur

"Hit me!"

Inaktiv

Japp det står completed vid flaskorna som finns med i loggen i rutan som kommer upp i chatten med uppdragsgivaren, så det är helt säkert rätt flaskor. Det måste vara något fånigt fel jag gör bara?!

Inaktiv

Om det är en reward med så måste man markera det man vill ha innan man kan klicka complete.. Kan det vara så?

Inaktiv

Rewardsen kommer upp i fönstret också men jag kan inte klicka på någon av dem. De är inte klickbara. Håller på att bli galen på detta vad är det som inte stämmer?

Medlem

Enklast är väl om du kan ta screenshot på questloggen och när du pratar med reward givaren och lägga upp dem så vi kan kolla.

Medlem

Sätt på "instant quest text" i inställningarna.

Knappen blir inte Röd fören all text scrollat klart.


signatur
Inaktiv

OK, tackar, ska kolla detta. Om det inte fungerar tar jag en skärmdump. Servern nere just nu.....

Inaktiv

se till att du har flaskorna med dig i bagen och inte på banken, samma problem uppstår då.

Inaktiv

Hur ser jag om jag har flaskorna på banken?

Inaktiv

Du har medvetet gått till banken och lagt in dom där.

Inaktiv

Har du besökt banken och stoppat flaskorna där?

Eller har du dem i dina vanliga bags?

Inaktiv

Har aldrig besökt banken. Är så färsk att jag inte ens visste att det fanns en bank?!

Inaktiv

lägg upp ett screenshot på eländet.

testa även att ta abandon på questen och gör om den.

Medlem

Vad heter questen?

www.wowhead.com sök på questnamnet, läs kommentarerna, eller så har du prylarna i banken. Kan du inte lösa det, ta abandon på questen.

Medlem

Testa att öppna en support ticket, så kan du få hjälp direkt inifrån spelet av en moderator.

Medlem

theWall hur har det gått med detta?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar