Mage vs Warlock - Arena

Medlem
Mage vs Warlock - Arena

Så jag tänkte skapa en ny karaktär föra att spela nästan enbart i arenan, och jag sitter och dillar mellan en mage och en warlock. Vilken av dem är bäst passad för arenan?
Jag har en kompis som också ska göra en ny karaktär, så jag undrar vilken klass passar bäst för honom om jag spelar antingen mage eller warlock? Vi tänkte bli ett riktigt radarpar när det gäller arenan.

Inaktiv

Jag är ingen expert på Arena men jag tror uppfattnigen är som sådan att i 2v2 och 3v3 så är warlock jääkligt starka, medans i 5v5 så är magen ett viktigare verktyg pga av CC (sheep).

Med det sagt så betyder ju inte att mages suger i 2v2, men locks är nog starkare, sen beror det ju på tusen andra saker, hur du själv spelar, vilken combo ni lirar, vilken combo ni möter etc..

Ta den klass du tycker är roligast för du kommer få lira den ett bra tag

Mage vs Locks är ett hårt diskuterat ämne.
Mages whinar å whinar på hur imba locks är (för visst är dom imba ), men i slutändan brukar ändå folk som har spelat bägge klasserna tycka det är roligare å spela mage för det är lite mer utmaning och kräver mer av spelaren.

Dot and run, ain't no fun

Medlem

Dot and run stämmer ju inte, dot and watch him run!


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

mjo men line off sight

Medlem

Själv lirar jag i ett 5v5 team runt 2k rating på Cyclone som mage.

Kör oftast; Mage, Warrior, Shaman, Priest & Warlock.
Och jag måste säga, både jag och locken spelar en viktig roll. Warlocks massdottar upp motståndarna förutom en eller 2 som ska sheepas vilket sprider ut skadan gjort så det blir aningen svårare att heala. Mages ger ju CS och Sheeps hela tiden.

Om jag ska säga va jag tycker bör du välja det du känner dig mest hemma i. Warlocks, Mages... Spelar ingen roll, det är dock upp till dig vad du själv tycker är roligast. Båda spelar stor roll om det är 5v5. I 3v3 och 2v2 är det dock locks som regerar.

Medlem

Warlock är helt bisarrt bra i 2vs2 med en paladin. Jag har en paladin som jag kör tillsammans med en warlock, ingen av oss har speciellt bra gear men vi har utan svårigheter ändå kommit upp i 1800 rating. Då har vi mött många lag som outgearat oss by far...

Warlock är uppskattad i 3vs3 och 5vs5, med sina dots och fears är dom en av de bättre klasserna att ha, det är min åsikt iaf

Medlem

Då kanske man skulle ta och göra en warlock. Hade mest tänkt mig på att inrikta oss mot 2v2, och eftersom min kompis vill spela en paladin så kommer nog han bli ganska glad om warlocks och paladiner är så bra i 2v2.
Tack för alla schyssta svar.

Inaktiv

Jag slutade spela i sommras. (warlock)

Men jag var rankad top 10 3 veckor i mitt 3v3 lag. (rating var över 2000 inprincip hela tiden, upp mot 2200 flera gågner)

Rankad top 25-30 nåt i 2v2 laget.

I 3v3 laget var vi rogue, warlock, präst. Ett tag var vi alla dps builds alltså, destruction, shadow och vet i fan va roguen var han bytte en del. De fungerade riktigt bra. Men kräver enorm timing med nukes, cc, spellocks etc. Har man en dålig dag gick de skit. Det finns tex classer som har ca 15% (kommer itne ihåg exakt) resist i spellock, de suger ganska hårt när man förlorar mot samma lag 3 ggr i rad alla gånger för att healern resista felhunterns spellock. Riktigt kul och hektiskt att spela så, kräver optimal timing, och inget får gå snett. Men när de klaffar var de äg. (och med klaffa menar jag inte tur med crits eller något de behövde vi inte, men iaf inte otur med resists...)

ett tag hade vi mage med i 3v3. Han kunde ersätta mig och i vissa matchar var warlock bättre lämpad, i andra mage.

Affliction, disc + nån rogue build funkade också mycket bra och var lite enklare.

ska tilläggas att jag valde master summoner i alla builds då de e riktigt nice att kunna byta till succubus eller felhunter om de behövs, inte dubbel summona VW som alla noobs gör De är tex äg att seduca en präst i warrior, präst lag 2v2, när warriorn redan klampat in i närstrid. När seduce pajar släpper man fram felhunter på 0.5sec och silencar eventuella heals.

2v2 fungerade dps buildsen inte så bra, så därför bytte vi, och jag körde affliction, hatar personligen felguard.

Affliction + shadow funkar mycke bra 2v2. Soullink,disc också.

rogue + warlock funkar också bra 2v2.

paladin + warlock fungerar riktigt bra 2v2.

5v5 var jag aldrig i ett bra team, så kan egentligen inte uttala mig, men många högt rankade teams hade affliction warlocks med.

sen vet jag naturligtvis inget om patchar som kommit sen dess..

1
Skriv svar